Gå til innhold

Volvo_790R: Prosjekt Volvo 790R

Ranger emnet

Volvo_790R

Anbefalte innlegg

Å jævlig te inpress a...

Går det klar av fjørbein å greier det altså?

Breie er felga og åssen dekk dimm bruker du a?

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 170
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har flytta med multilinken og fjerbeina fra 960in, for 960 etter 95 har orginalt innpress på 42mm, i forholdt til 740 på 25mm vist jeg ikke husker feil.

Felga er 8*18 dekka er 225/40-18, som jeg kommer til å bytte ut med 245/35-18.

Har nå oxo blitt enig med en å kjøpe meg ny motor til bilen, det blir montert T6 motor i bilen når kong vinter kommer. Blir legge ut litt mere info etterhvert.

Volvo 4 Life

Volvo 760 88` Bredda prosjekt

Volvo 965 91` Vinterbrakke

Volvo 965 96` Ambulanse

Nissan Sunny 93` Konebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for det, begynner å bli forbøyd nå med bilen.

slengte på litt mere lakk på bilen i går kveld, legger ut litt mere bilder i kveld.

I dag må man jo til Verdalen en tur.

Volvo 4 Life

Volvo 965 96` Ambulanse

Nissan Sunny 93` Konebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt opdaterings bilder etter en liten runde i garasjen med bilen i helga.

Fikk lakka litt på fredags kveld, fikk litt mere helet i bilen nå.

Tenkte å få kommet meg til Verdaln på lørdag, men så gikk nesten hele dagen på å skru sammen bilen.

VolvoS90R17.jpg

VolvoS90R13.jpg

VolvoS90R19.jpg

VolvoS90R25.jpg

VolvoS90R26.jpg

VolvoS90R28.jpg

VolvoS90R29.jpg

VolvoS90R30.jpg

VolvoS90R32.jpg

Som dere kanskje ser så har jeg lakkert ytterste del av hovedlyktene svart innvendig, ble litt tøffere synes jeg.

Neste på planen er nye sideskjørt har bestilt fra BMW E34, få monter de og gjort fedig fram fangeren. Men ting tar tid om sommeren.

Volvo 4 Life

Volvo 965 96` Ambulanse

Nissan Sunny 93` Konebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt farge forskjell ja men det har lite betydning, hele bilen skal lakesers om igjen til vinteren, for fram og bak skjermer må breddes med de nye felgene jeg skal ha på.

Mambo: Alt skrubart i front + frontstykke er fra 95 960 og tak og bakparti er oxo fra 95 960.

Viper_TsX: Det er nokk det ja..

Volvo 4 Life

Volvo 965 96` Ambulanse

Nissan Sunny 93` Konebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viper_TsX: Hvar desverre på jobb da....

Mambo: Ja den er skjøtet i gulvet, jeg jobber ikkje med bile til daglig er snekker. Men jeg ordnet meg ett lite system, sånn at jeg fikk til litt knot ble det men det gikk.

Volvo 4 Life

Volvo 965 96` Ambulanse

Nissan Sunny 93` Konebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt farge forskjell ja men det har lite betydning, hele bilen skal lakesers om igjen til vinteren, for fram og bak skjermer må breddes med de nye felgene jeg skal ha på.

Mambo: Alt skrubart i front + frontstykke er fra 95 960 og tak og bakparti er oxo fra 95 960.

Ok. så det du mener her, er at du har bakpart,tak og front fra 960....så da har du kun bytta ut delen mellom A og C stolpen.........?

For som du sier er at fronten er skrubart..., da skjønner jeg ikke helt hvordan du har greid å montere dette uten å bytte torpedo, da denne er veeeeeeldig annerledes en på 740.

Det er kjedelig og vite alt, men ikke vite hvorfor!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder torpedoen så er det ikke så vanskelig, trenger bare å modde toppen av veggen og sidene der hengslene er.

Men tilbake til hva som forstsatt er 740 så er det fra midt i baksete dørken og fremover, det eneste som er sveiet i front er frontstykke og litt på torpedoen.

Baron: Jeg har selv hadd 960 front på min 740 uten å gjøre noe med torpedoen, og nå sist jeg var på Sommertreff på ACR så hvar det en 740 der med 960 front med orginal torpedo og som hadde S70 bakende.

Volvo 4 Life

Volvo 965 96` Ambulanse

Nissan Sunny 93` Konebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider