Gå til innhold

Hvordan er det man tar av vindussveivene på en vectra

Ranger emnet

cossigjengen

Anbefalte innlegg

Akslingen som stikk ut i sveiva har eit spor. Ein U-forma bøyel blir ført gjennom noken spor i sveiva og held i sporet på akslingen.

Det som skal gjerast er å presse på beina på bøyelen.

Trykk inn dørtrekket og studer i sprekka mellom trekk og sveiv kva vei bøyelen ligg. Lirk så eit tynt flattskrujern inn i sprekk og prøv å lirk/press ut bøyelen.

NB! Når den først løsna så løsna den. Pass på å ta imot den så den ikkje forsvinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dette funker?

Må ha av dørtrekkene jeg også.. Skulle nettopp til å lage ny post..

Lurer også på hvordan jeg får av dørhåndtakene.. Spesielt på framdøra..

er en metode til :) billigere enn biltema tilogmed :P

ta en tøystripe... ca 2-4cm bred og ca 20cm lang... så bretter du den rundt "akslingen" på sveiva og hold med ene handa på endene slik at den danner en U om du skjønner... så sveiver du noen runder og whops der datt håndtaket av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den tøystykke metoden funker som bare det den, brukt den opptil flere ganger når det har vært lendningsbrudd i sentral låsen (skjer ofte hos mg pga uforsiktige passasjerer som liker å dra i kabelstrømpa som går inn i dørene)

Member of Midnightclub

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
den splitten på sveiva? bare å klipse den innpå i sporet på sveiva før du setter den inn på akslingen i døra igjen :)

vinduet er jeg usikker på men tror du må borre ut noen poppnagler

okei... noen som vet noe om vinduet?

- BMW 318i 00' aerodynamic http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=68740

x toyota carina e 2,0

x opel kadett gsi

http://www.dekklageret.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei... noen som vet noe om vinduet?

Jepp må borre ut 4 popnagler. jeg borret opp disse når jeg sota fremrutene og hev bare på skrue, skive og mutter etterpå gadd ikke stresse med popnagel og det funker fint, bare merk hvordan vindusheisen står før du tar ut vinduet helt. kan være en god ideuhhmmwhat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider