Gå til innhold

Hjelp! Golfen vil ikke starte

Ranger emnet


MSpeed

Anbefalte innlegg

Skulle flytte bilen over på en større bukk idag for å ta forstillingskontroll, men jæveln ville ikke starte.. det eneste som skjedde når jeg dro om nøkkeln var at turtelleren gikk til 7000rpm og gikk ned igjen. Skrudde jeg på varmen til bakruta så skrudde jeg på lyset i dashbordet.. vanlige lysbrytern funket ikke. skjønner ingenting her. Frontlysene og sånt funker. kom ikke en eneste lyd når jeg dro om nøkkelen. Målte også på batteriet og det var 9.4v og etter et par min var den 7.4v. tok også av polene og målte, da var den 10v. Kan det være batteriet eller sikringsboksen?? har hatt problemer med sikringsboksen før. vindusviskerene funket ikke og måtte jumpe fra en annen sikring. har jeg kortsluttet noe når jeg gjorde det? trenger hjelp her! bilen skal forhåpentligvis flyttes til en annen garasje snart også!

 

Trenger alt hjelp jeg kan få, så har dere et tips så sleng det ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. starter motoren da? eller er det kun turtelleren som rører på seg uten at motoren gir lyd fra seg? bakrute varmer knappen skrur på lyset høres egentlig bare veldig rart ut! ;) hehe... Prøv å ringe en vw forhandler evt. dra innom. Noe sier meg at de har skrudd på golf 2 en gang eller to! :)

Noe bil-happenings som burde være med i Romerikes Blad? Kontakt meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

typisk golf.. Det er overledning et sted og det tømmer batteriet. du må gå over hele ledningsnettet med multimeter om det ikke bare er batteriet.

 

og når du har fiksa det, får du det du kan i vrakpant og selger dritten. :)

Org 90A 14,4v reg + Stinger SP1000

Pioneer DEH77mp :-)

Velocity VR450 2x150w + Phonocar Mono 1x1200w

Seas Lotus Performance + DY 9410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

typisk golf.. Det er overledning et sted og det tømmer batteriet. du må gå over hele ledningsnettet med multimeter om det ikke bare er batteriet.

 

og når du har fiksa det, får du det du kan i vrakpant og selger dritten. :)

 

Er nok kanskje noe av det dummeste jeg har hørt :)

 

Skal få sjekekt opp batteriet og sikringsboksen imorra. finner jeg ikke ut av hva det er så får jeg taue bilen til en garasje jeg skal leie og fikse det der..

 

Høres bra ut! Hvor gammelt er batteriet som sitter der?

Hvor har du forresten fått tak i garasje? Fint det løste seg :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

garasje plass i sandvika;)

 

Så hyggelig! Nå er det jeg som trenger litt plass :(

Når kommer bilen på veien da?

Sorry OT..

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt problem med at 2 forskjellige jordingsledninger har vørt løse. Disse satt like ved innsuget. Da gikk turtelleren i hytt og pine og alt lys i bilen blinket vilt. Bare et lite forslag på hva det kan være. Trenger ikke å være store saken, selv om det virker sånn fant jeg ut;)

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår