Gå til innhold

serieproduserte WRC biler

Ranger emnet

Ola

Anbefalte innlegg

Men hallo. Kom plutselig på.. Det er ikke noe problem å få en STCC bil for 300.000-400.000 nå. Der detter prisene.. Og en ting til DA herjer du banen vettø. 300hk og max kjøre egenskaper på asfalt.... :D

Jo seff, reg kommer i tillegg da, men de bila får du ikke regga så da er det vel ikke så farlig... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et par måneder siden stod det en brukbar Skoda Octavia til salgs på nettet, lurer på om det var AutoDB Online eller noe sånt.

Det var en original WRC-versjon, hadde kun gått noen mil.

Pris: 5.000.000NKR (6 nuller ja!)

Om det var bare kødd eller om det var en reell bil er jo et annet spørsmål..

1994 Audi RS2 MTM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Efini

For et par måneder siden stod det en brukbar Skoda Octavia til salgs på nettet, lurer på om det var AutoDB Online eller noe sånt.

Det var en original WRC-versjon, hadde kun gått noen mil.

Pris: 5.000.000NKR (6 nuller ja!)

Om det var bare kødd eller om det var en reell bil er jo et annet spørsmål..

Kan nok stemme det hvis det er en av de nyeste modellene.. Altså innen WRC, ikke den nyeste men den før der igjen liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en annen ting til dere som spør om ikke disse bilene er produsert. Altså P 206 4x4 eller Acsenten. Da må dere ikke se hva som går rundt i Norge. Da må man til Frankrike, Spania , Hellas og de øyene der. For ikke å snakke om England. Alltid når jeg er i syden spm fisser det helt råe biler rundt. Med motor oxo ikke bare plastikk. Var på Sakyntos i sommer så faktisk en rå Acsent der var noe GT eller GTI eller R som sto på den med plastik og motor. Rå var den.

One life. Live it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RS2

en annen ting til dere som spør om ikke disse bilene er produsert. Altså P 206 4x4 eller Acsenten. Da må dere ikke se hva som går rundt i Norge. Da må man til Frankrike, Spania , Hellas og de øyene der. For ikke å snakke om England. Alltid når jeg er i syden spm fisser det helt råe biler rundt. Med motor oxo ikke bare plastikk. Var på Sakyntos i sommer så faktisk en rå Acsent der var noe GT eller GTI eller R som sto på den med plastik og motor. Rå var den.

Tenkt den tanken jeg å men så har jeg ikke vært lenger en utafor veggene her i norge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 10 months later...

WRC bilene må baseres på en serieprodusert bil og motorblokken må være fra en bil fra samme fabrikk! Bilene kan bygges om til 4X4, det kan ettermonteres turbo, hjuloppheng er fritt, det er krav til minste lengde, største bredde, o.s.v.! Ble litt lettvint dette men det er hovedtrekkene! Mitsubishi og Subaru (og Ford, riktignok med 2 WD) lager gatebiler som ligner, men de har egentlig veldig lite til felles med WRC bilene! Bilen hos Voldsund er sikkert en gruppe N bil, flere i Rally NM som er bygd av Voldsund! Bruke en WRC bil på gata tror jeg blir håpløst da det trengs hyppige servicer! Clutch f.eks tror jeg ville blitt en stor utgifts post! Dessuten er vel lydnivået "noe" høyt på landeveiskjøring! Hva hvite skilter angår er jeg usikker! Utsalgspris på 6-7 mill ny, "300" HK, 2000ccm, og 1275kg?? Blir vel noen avgifter i hvertfall! Tror vel og at støyen blir et problem, men jeg vet ikke hvordan det er med typekodkjenning!

STCC bil er nok billigere men enda mere upraktisk! Mange i STCC klagde på stående start, pga slitasje på clutchen! Hva med bytur på Lørdag formiddag med null motoreffekt under 6000 o/min og en clutch som tåler 3-4 i gang settinger!

Men det hadde vært heftig!

post-1337-13804851153074_thumb.jpg

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var en kar fra eteller annet sted i norge som hadde kjøpt seg en focus wrc sak og hadde den stående i garasjen..den var dyr men vistnok ikks sååå dyr. husker ikke hvilket blad dette var fra men..

RS2: var på zakynthos i sommer jeg og.. tror det var endel av gutta der som hadde sett litt for mye på fast and the furious.. men det var mye fete biler da:D

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krav til WRC-biler står her :

Det er desverre for oss bilentusiaster ikke noe krav til bilfabrikantene at det må produseres x-antall eksemplar for gatebruk slik som i grubbe B osv.

Det kjipeste med WRC er jo at de bruker millioner på motorer som er optimert for å trekke mest mulig luft igjennom en restriktor.

Dette er et teknologikappløp som ikke kommer vanlige biler til gode . Luft er det jo nok av her i verden...

De bilene de kjører med hadde fortjent en 2-300 hk mer enn hva de tar ut i dag.

Jeg vil ha gruppe-b tilbake !!

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider