Gå til innhold

Hva er motoren min verdt!?

Ranger emnet


Amg Power

Anbefalte innlegg

Jeg skal bytte motor i passaten min.. er egentlig på leting etter en diesel bil, men har kommet over en 1.6 td motor...

 

Men, jeg har en 2.0 16V som er strøken, har hadd register havari på den, så toppen og alt er bytta på verksted. Den er chippet og har ca 150 - 170 hk.. vet ikke om den har så mye hk, det de sa på verkstedet der jeg kjøpte bilen. Men den går nu godt!

 

har ikke bruk for motoren lengre, hva sånn ca kan jeg få for den? gått 170 000 km

mhm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved normal kjøring er det ikke såå mye å hente i kroner og øre, fordi gjennomsnittsforbruket er jo ikke så forskjellig på motorene..

Med mindre du er en av de som kjører laaaangt da.. Og hvis motoren din er trimmet litt mye eller litt feil, så bruker den nok endel mer gjennomsnittet da..

diesel og bensinprisen er jo ganske jevne for tiden så jeg skjønner ikke helt poenget jeg heller.. Prøvekjør en passat diesel først du. Er ikke akkurat en GT-bil for å si det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir muligens litt kjipt å bytte til 75 hk :wonder Men har målt at min bruker over litern på blandet kjøring.. gjort det så enkelt at tanken min rommer 70 liter, og på full tank kjører jeg ca 50 - 60 mil.. begynner å bli litt lei av det! men hører at de KE-Jetronic motorene bruker en del da, og sia den er chippet i tilleg.. er såpass fornøyd med bilen ellers at jeg vurderer heller å sette inn en helt strøken overhalt 1.6 td..

Hvis det ikke er noe mulighet for å få ned forbruket på 2 litern min da? noen tips?

mhm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vinterkjøring med litt gass i svinger og slikt bruker min 1.8gt rundt 0.85-0.9 på blandet småkjøring. På landeveien ligger forbruket på ca 0.65

Har ikke kontrollmålt dette med full tank og slikt enda.. da jeg sjelden kjører særlig langt. Ihvertfall ikke langt nok til å lage et målbart innhugg i tankinnholdet. Så tallene kommer fra MFA'en snittforbruket de siste 40milene er på ca 0.75.

Kjører sjelden mer enn 8tusen i året selv.. Så for meg hadde det ikke betydd så mye..

 

Av muligheter for deg, ta ut chip'en. Bytt luftfilteret, regner med at du har et uoriginalt et siden den er trimmet. Sjekk at pluggene holder seg rene og fine. Kjør defensivt. Les trafikken så kan man nesten slippe unna bremsene i det hele tatt. Ikke gi mer gass en nødvendig.. So what om du bruker 3 sek mer på de første 500 metrene etter lyskrysset ? .. Bare slang ut noen ideer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å komme med noen umotivert kritikk eller noe sånt, men hvordan har de klart å chippe en 136hk motor uten turbo til 150-170 hk? Uten å gjøre noe annet er vel dette så godt som umulig?

 

Som du sier, hvis motoren er i god stand, med nyoverhalt topp og "normal" km-status så burde du vel kunne få noen lapper for den. 6k og oppover muligens? Et greit sted å spørre et slikt spørsmål burde jo være vacn forumet. Kanskje noen som er interessert der også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt rart at det skal være så mange hk, men de sa seriøst at det var 170 hk, det er også 3,5" eksos hele veien fra motoren.. er jo orginalt 136 hk, greit at bilen går godt men tror ikke det er 170 hk.. jeg er nok svindlet.. angry

 

er det ikke 150hk på desse orginalt da??

98- Subaru Impreza GT

x - 95- Volvo 850 T5

x - 87- VW Golf Gti 1,8 16v

x - 92- Honda Civic HB 1.5Lsi

x - 85- VW Golf Gti 1,8 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt rart at det skal være så mange hk, men de sa seriøst at det var 170 hk, det er også 3,5" eksos hele veien fra motoren.. er jo orginalt 136 hk, greit at bilen går godt men tror ikke det er 170 hk.. jeg er nok svindlet.. angry

 

Har du 3,5" eksos har du nok ikke over 130hk, det er alt for stort for din motor.

 

Chip på 9A har ingenting for seg, da den bare endrer tenningen, da kan du jo bare justere tenningen. KE-Jet er mekanisk innsprøytning, ikke elektronisk.

 

Skal du opp i 170 hk på disse motorene, bør du ha portet topp, grenrør, moddet WUR, og dobble KR innsugskammer

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er ledningsnettet på 2.0 8v (2E) og disse motorene?

Kunne vært gøy dette, for min begynner å brenne litt olje etter en hard tur i tyskland :p

(bruker ikke olje, men lukter olje av eksosen) ?

 

Litt OT men lukter den olje så bruker den olje.. Ingen røyk uten ild vet du.

Det kan jo være så lite at du ikke ser det på peilepinnen før etter ett par måneder da..

 

En kompis hadde en Audi 100 2.8 V6 Quattro.. Den brukte en halv liter olje i uka.. Men luktet ikke olje i det hele tatt, den lakk ikke en dråpe olje når den sto stille heller.. Vi prøvde å stille bilen på et en plate en gang, helt tørt.

Den er var vel litt verre... uhhmmwhat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår