Gå til innhold

Hva er motoren min verdt!?

Ranger emnet

Amg Power

Anbefalte innlegg

Ventilhettene er første utpekte nesten hver gang..

Mål kompressjonen på sylinderne og se om det er mye forskjell. Katalysatoren "spiser" opp endel av den brente olja, men ikke alt. Jeg byttet nettopp ventilhetter på min. De bør vanligvis byttes hver 150.000km.. Sier noen..

Hvis bilen ryker og lukter blått særst ved oppstart så pleier det å være ventilhettene.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ventilhettene er første utpekte nesten hver gang..

Mål kompressjonen på sylinderne og se om det er mye forskjell. Katalysatoren "spiser" opp endel av den brente olja, men ikke alt. Jeg byttet nettopp ventilhetter på min. De bør vanligvis byttes hver 150.000km.. Sier noen..

Hvis bilen ryker og lukter blått særst ved oppstart så pleier det å være ventilhettene.

Lykke til.

Hvilken katalysator? :D

Den forsvant noen få timer etter EU kontrollen :p

Er litt ny når det gjelder demontering av disse toppene. Har hatt ut kamaksler og de løfterkoppene nede toppen, men aldri tatt ut selve ventilene. Må det til for å komme til pakningene?

Kunne kanskje gjort da dette sammen med registerbytte...

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vanlig å gjøre det samtidig ved annenhver reg.reim.

Du må ha verktøy, for å spenne ned ventilfjærene, så du kan ta disse av. Ventilhettene er pakningen som ligger inni fjæra og som tetter slik at olja som spruter ut over kam og ventiler ikke skal renen ned langs ventilstammen.

Olje er jo sur, så den vil med tid og stund gjøre pakningene stive og harde, og da vil de kunne slippe gjennom litt olje., spesielt når motoren er kald. Dette fordi ventilhettene blir litt mykere når det blir varmt i motoren..

Avhengig av om du har rabatter og slikt på rekvisita, så koster det vel fra 1100-1800kroner for et slipesett pluss nye bolter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider