Gå til innhold

De med turbo

Ranger emnet


JuB

Anbefalte innlegg

har sittet på med kaja en tur så har ikke mye grunnlag men snart kan jeg jo også skive G60 Turbo på nick.

Min kompressor med 68 ladehjul, chip og eff.anlegg og 1 bar hadde ikke mye og hente over 4500rpm.

intrykket jeg har av Turbo er at man får draget relativt tidlig (2000rpm) men det holder helt ut, draget var bra og det dro jevnt bra hele veien da jeg satt på med kaja.

skal bli spennende og se hvordan min blir! :D

99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir.

89 Corrado 16vt projekt!

(x) 02 Caddy TDI små mods.

 

Turbo is life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sittet på med kaja en tur så har ikke mye grunnlag men snart kan jeg jo også skive G60 Turbo på nick.

Min kompressor med 68 ladehjul, chip og eff.anlegg og 1 bar hadde ikke mye og hente over 4500rpm.

intrykket jeg har av Turbo er at man får draget relativt tidlig (2000rpm) men det holder helt ut, draget var bra og det dro jevnt bra hele veien da jeg satt på med kaja.

skal bli spennende og se hvordan min blir! :D

 

Trodde det var omvendt jeg. Kompressoren drar hele veien og turbo kommer plutselig. Så feil kan man ta:) Er ikke mye plusser med g-laderen da.

*_Silver Corrado_*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det var omvendt jeg. Kompressoren drar hele veien og turbo kommer plutselig. Så feil kan man ta:) Er ikke mye plusser med g-laderen da.

 

Han sier vel mere eller mindre at gladeren har greit drag opptil 4500rpm, mens med turbo kommer draget ved 2000rpm og butter ikke noe særlig av mot toppen av registeret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sier vel mere eller mindre at gladeren har greit drag opptil 4500rpm, mens med turbo kommer draget ved 2000rpm og butter ikke noe særlig av mot toppen av registeret :)

 

Stemmer, min kompressor dro i allefall bra opp til 4500rpm så var det mer eller mindre slutt, men kompressor draget på min bil var preget av pulser.

Spennende og merke hvordan turbo blir, regner med at det blir litt mer satbilt fra 2000rpm og opp.

Og selfølgelig en del råere i og med at kommer til og lade 1,2-1,3 :D

99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir.

89 Corrado 16vt projekt!

(x) 02 Caddy TDI små mods.

 

Turbo is life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få turboen til å begynne å dra når du vil. Bare å dimensjonerer turbo etter behov.

 

Ulempe m turbo: Koster peng, blir varmt og mindre holdbart siden man drar ut ganske mye mere hk av motoren.

 

Fordeler: Mere hk og det holder for meg :D

 

:) ja det holder det:)

Vannavkjølet turbo da? hører det er tingen...(?)

*_Silver Corrado_*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vurderte det som ingen vits til mitt effekt uttak men nå har jo jeg eksos bandasje på manifold og varme teppe på turbo og skal også ha eksos bandasje på noe av innsug for og skjerme litt for varme så får se...

99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir.

89 Corrado 16vt projekt!

(x) 02 Caddy TDI små mods.

 

Turbo is life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannavkjølingen er det første som ryker så den har jeg koblet vekk på min.

Å binde alt inn med varmebestandig stash er jo bra, men vet ikke hva effekt det har.

Kan jo alltids lage et scoop på panseret så man får litt sirkulasjon.

Er ikke verdens største problem akkurat, men jeg har smeltet en del slanger og lakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke effekten jeg tenker på, mer og skjerme innsuget så kan holde lavere innsugs temp noe som på et annet ommeråde gir mere effekt hvis det var effekten av varmere eksos til turbo du tenkte på! :D

99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir.

89 Corrado 16vt projekt!

(x) 02 Caddy TDI små mods.

 

Turbo is life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
Stemmer, min kompressor dro i allefall bra opp til 4500rpm så var det mer eller mindre slutt, men kompressor draget på min bil var preget av pulser.

Spennende og merke hvordan turbo blir, regner med at det blir litt mer satbilt fra 2000rpm og opp.

Og selfølgelig en del råere i og med at kommer til og lade 1,2-1,3 :D

1,2-1,3 bar? Damn! ;)

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som jeg fikk kjørt en del med turbo kan jeg si at jeg hadde ingen problemer med temp så scoop vil vel nesten bare ødelegge de fine linjene på corradoen.

 

skal lade mer nå men det blir jo med ny topp og smidd innat så... :D

99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir.

89 Corrado 16vt projekt!

(x) 02 Caddy TDI små mods.

 

Turbo is life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår