JuB Skrevet Mars 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2006 Lurer på hvordan det er å kjøre en turbo lada Corrado vs kompressor? Hva synes dere som har kjørt begge deler fordeler/ulemper? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60 Racing Skrevet Mars 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2006 har sittet på med kaja en tur så har ikke mye grunnlag men snart kan jeg jo også skive G60 Turbo på nick. Min kompressor med 68 ladehjul, chip og eff.anlegg og 1 bar hadde ikke mye og hente over 4500rpm. intrykket jeg har av Turbo er at man får draget relativt tidlig (2000rpm) men det holder helt ut, draget var bra og det dro jevnt bra hele veien da jeg satt på med kaja. skal bli spennende og se hvordan min blir! :D Siter 99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir. 89 Corrado 16vt projekt! (x) 02 Caddy TDI små mods. Turbo is life! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jeppe Skrevet Mars 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2006 har sittet på med kaja en tur så har ikke mye grunnlag men snart kan jeg jo også skive G60 Turbo på nick.Min kompressor med 68 ladehjul, chip og eff.anlegg og 1 bar hadde ikke mye og hente over 4500rpm. intrykket jeg har av Turbo er at man får draget relativt tidlig (2000rpm) men det holder helt ut, draget var bra og det dro jevnt bra hele veien da jeg satt på med kaja. skal bli spennende og se hvordan min blir! :D Trodde det var omvendt jeg. Kompressoren drar hele veien og turbo kommer plutselig. Så feil kan man ta:) Er ikke mye plusser med g-laderen da. Siter *_Silver Corrado_* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuB Skrevet Mars 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2006 Trodde det var omvendt jeg. Kompressoren drar hele veien og turbo kommer plutselig. Så feil kan man ta:) Er ikke mye plusser med g-laderen da. Han sier vel mere eller mindre at gladeren har greit drag opptil 4500rpm, mens med turbo kommer draget ved 2000rpm og butter ikke noe særlig av mot toppen av registeret :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60 Racing Skrevet Mars 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2006 Han sier vel mere eller mindre at gladeren har greit drag opptil 4500rpm, mens med turbo kommer draget ved 2000rpm og butter ikke noe særlig av mot toppen av registeret :) Stemmer, min kompressor dro i allefall bra opp til 4500rpm så var det mer eller mindre slutt, men kompressor draget på min bil var preget av pulser. Spennende og merke hvordan turbo blir, regner med at det blir litt mer satbilt fra 2000rpm og opp. Og selfølgelig en del råere i og med at kommer til og lade 1,2-1,3 :D Siter 99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir. 89 Corrado 16vt projekt! (x) 02 Caddy TDI små mods. Turbo is life! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet Mars 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2006 Du kan få turboen til å begynne å dra når du vil. Bare å dimensjonerer turbo etter behov. Ulempe m turbo: Koster peng, blir varmt og mindre holdbart siden man drar ut ganske mye mere hk av motoren. Fordeler: Mere hk og det holder for meg :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jeppe Skrevet Mars 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2006 Du kan få turboen til å begynne å dra når du vil. Bare å dimensjonerer turbo etter behov. Ulempe m turbo: Koster peng, blir varmt og mindre holdbart siden man drar ut ganske mye mere hk av motoren. Fordeler: Mere hk og det holder for meg :D :) ja det holder det:) Vannavkjølet turbo da? hører det er tingen...(?) Siter *_Silver Corrado_* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60 Racing Skrevet Mars 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2006 vurderte det som ingen vits til mitt effekt uttak men nå har jo jeg eksos bandasje på manifold og varme teppe på turbo og skal også ha eksos bandasje på noe av innsug for og skjerme litt for varme så får se... Siter 99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir. 89 Corrado 16vt projekt! (x) 02 Caddy TDI små mods. Turbo is life! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet Mars 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2006 Vannavkjølingen er det første som ryker så den har jeg koblet vekk på min. Å binde alt inn med varmebestandig stash er jo bra, men vet ikke hva effekt det har. Kan jo alltids lage et scoop på panseret så man får litt sirkulasjon. Er ikke verdens største problem akkurat, men jeg har smeltet en del slanger og lakk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60 Racing Skrevet Mars 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2006 ikke effekten jeg tenker på, mer og skjerme innsuget så kan holde lavere innsugs temp noe som på et annet ommeråde gir mere effekt hvis det var effekten av varmere eksos til turbo du tenkte på! :D Siter 99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir. 89 Corrado 16vt projekt! (x) 02 Caddy TDI små mods. Turbo is life! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuB Skrevet August 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2006 Tror dere det vil være noe effekt i å lage til et scoop helt på toppen av panseret, må vel bli rett over spjeldhuset? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicoloco Skrevet August 27, 2006 Rapporter Share Skrevet August 27, 2006 Stemmer, min kompressor dro i allefall bra opp til 4500rpm så var det mer eller mindre slutt, men kompressor draget på min bil var preget av pulser.Spennende og merke hvordan turbo blir, regner med at det blir litt mer satbilt fra 2000rpm og opp. Og selfølgelig en del råere i og med at kommer til og lade 1,2-1,3 :D 1,2-1,3 bar? Damn! ;) Siter BMW e36 318ia Nissan Primera 2.0GT Lexus IS 200 TIC solgt Renault Laguna 2.0 RT solgt If I gave a shit, you'd be the first to get it! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60 Racing Skrevet August 27, 2006 Rapporter Share Skrevet August 27, 2006 Nå som jeg fikk kjørt en del med turbo kan jeg si at jeg hadde ingen problemer med temp så scoop vil vel nesten bare ødelegge de fine linjene på corradoen. skal lade mer nå men det blir jo med ny topp og smidd innat så... :D Siter 99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir. 89 Corrado 16vt projekt! (x) 02 Caddy TDI små mods. Turbo is life! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
selbekk Skrevet August 27, 2006 Rapporter Share Skrevet August 27, 2006 du kan jo legge en luftslange fra grillen og opp til inntaket? :D Siter Kris Selbekk Norwegian emigrant > American Idol '89 VW Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fluto82 Skrevet August 29, 2006 Rapporter Share Skrevet August 29, 2006 Turbo_FB:hva slags turbo har du,og hva skjedde med vannavkjølinga di? har vannavkjølt jeg å.(ble nervøs) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg