Gå til innhold

60mm senk og standard dempere?

Ranger emnet


einsereier

Anbefalte innlegg

Det går sikkert ei lita stund. Og jeg mener at man burde ikke sette senkefjører på originaldempere uansett, da dette blir helt for jævlig å kjøre med etter det har gått noen måneder, samme om det "kun" er 40mm. Min erfaring. Bilen blir jo seendes bedre ut i det minste da, men får veldig dårlige kjøreegenskaper.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker fint å senke 60 mm med originaldempere på mk2.

 

Demperne blir nok fort slitt ut, og det er nok langt i fra like bra å kjøre med som noe skikkelig utstyr. Men.. Det går. :)

 

edit: Oj.. Nå så jeg faktisk ikke at det var i mk1-forumet jeg posta, men tror det funker like bra på einser som på toergolf.

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til det Polo Classic nevner vil også fjærveisbegrenseren bli most, og da bånner du demperen uansett. Kjøreegenskapene blir også "unter aller Sau". Samme om du setter på massiv fjærveisbegrenser, så du ikke får fjæringsvei i det hele tatt, eller om du ikke gjør noe. Fordi fjærene ikke står i spenn når fjærbeinet fjærer ut vil du få hopp og sprett-effekt, slik man ofte ser på budsjett-rånerbiler med kappede fjærer. Når all denne "huskinga" da også fører til at demperen bånner (eller at det butter i fjærveisbegrenseren, alt avhengig av hva du har gjort) så er resultatet katastrofale, ja sågar livsfarlige kjøreegenskaper!

 

Jeg ville heller utsatt å montere fjærene og heller spart litt lenger (eller kjøpt et billig Gewinde).

 

Vinterunderstellet mitt består av Eibach Pro-kit-fjærer (senker 35mm iht. papirene) og gule Koni. Det bånner glad og fornøyd foran, så det synger. Regner med både dempere og begrensere er modne for kasting når snøen går.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener å ha lest en plass at golf 1 er eneste bil som kan senkes 60mm med org dempere. men selvsagt er det lite gunstig. har hatt 3 gtier i det siste, kjørte med nye 40mm og nye røde koni..å demperene slår veldig lett i bunn,(golf 1 fenomen deluxe) vis du treffer et hull feks, nye orginale endestoppere er å anbefale uansett! ellers knuser du fjørbeinslagrene dine.

pajero vinterbil

bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo

 

har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt i 2år nå med 60mm fjører som er kappet ytterligere(ca 70mmm nå) og org dempere på 2ern min... funker fett... fjærer ingenting, skikkelig gokart! ligger som støpt på veien, ingen krenging i svinger heller... steinhardt riktignok, men ikke noe hardere enn det ville vært med kortere dempere(det har jeg testet på en annen golf)... eneste er jo at det er ulovlig fordi fjøra blir løs når du jekker opp bilen, og at demperene bånner ut overalt, men har ikke gått i stykker enda...

på einsern min skal jeg ha justerbart, regner med det blir bedre...

98' BMW 318i cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt i 2år nå med 60mm fjører som er kappet ytterligere(ca 70mmm nå) og org dempere på 2ern min... funker fett... fjærer ingenting, skikkelig gokart! ligger som støpt på veien, ingen krenging i svinger heller... steinhardt riktignok,

 

Skjønner at du ikke har kjørt golf med skikkelig understell, kappete fjærer og originale dempere spretter i hytt og pine, og ligger ikke som støpt på veien i forhold til the real deal. :drive2

`04 Skoda Fabia RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du ikke har kjørt golf med skikkelig understell, kappete fjærer og originale dempere spretter i hytt og pine, og ligger ikke som støpt på veien i forhold til the real deal. :drive2

Det kan jeg skrive under på. Da jeg desverre har hatt mye forskjellig senking på bilene mine, kappa fjører/originaldempere, kappa fjører/senkedempere, Jamex fjører/Jamex dempere + mye annet rart. Har nå komplett justerbart H&R sett, og det å kjøre med et skikkelig senkesett er en heeeelt annen opplevelse enn noe av det andre jeg har prøvd. Greit nok, ligger jo relativt bra på veien med kappa fjører også, men livsfarlig hvis du treffer ei dump i en sving, da vil bilen begynne å hoppe til siden. Noe som ikke er fullt så moro :op Dessuten finnes det ikke kjøreegenskaper med det! Så det beste er jo egentlig å kjøpe et realt senkesett uansett. Henger på veldig mye bedre, og du får faktisk litt kjøreegenskaper i forhold til de billigere alternativene. Må ikke glemme at det faktisk er lovlig også, så du slipper problemer ved EU-kontroll og andre kontroller du eventuelt måtte havne ut for.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du ikke har kjørt golf med skikkelig understell, kappete fjærer og originale dempere spretter i hytt og pine, og ligger ikke som støpt på veien i forhold til the real deal. :drive2[/quote

 

mulig det... men det eneste jeg kanskje savner er bedre komfort... og har faktisk kjørt en 16v 2er med koni dempere og eibach fjører(slik alle hadde på nittitallet) og forskjellen var ikke til og merke. like hard og fin som min. på 2ern min er det FK 60mm fjører som er kappet litt, ikke org. fjører... uansett skal som sagt ihvertfall ha gewinde på 1ern min... :)

98' BMW 318i cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

javel:) her er jo litt forskjellig å lese, bilen er iallefall senket nå (en times skruing i 17minus) synes det funker helt greit som en midlertidig løsning, noe det også blir fordi begge framdemperne har lekasje:( men jeg må ha annet sett senere alikevell fordi bilen ble lavere bak enn forann og det ser bare rart ut. takk for alle innspill sålangt

07 touran exclusive

 

mk2 2.9 VR6 T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår