rolfi Skrevet Mars 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2006 Hei. Har kjøpt interiør til e21en fra tyskland som jeg skal hente i helga. Blir det noen toll på dette? Må jeg da evt. kjøre på rødt? Hva skjer om jeg kjører på grønt? Takk :) Siter -rolfi xbox gamertag: rolfii -BMW E28 528i -BMW E21 320/6 -BMW E32 750i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddi Skrevet Mars 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2006 Hei. Har kjøpt interiør til e21en fra tyskland som jeg skal hente i helga. Blir det noen toll på dette? Må jeg da evt. kjøre på rødt? Hva skjer om jeg kjører på grønt? Takk :) Koster det under 5000 kr slipper du moms, og kan gå på grønt. Koster det mer, må du gå på rødt, og betale moms. (forutsatt av at du har vært ute av landet i 24 timer da..) I praksis er nok ikke dette noe særlig stort problem. Et triks man kan bruke er å få to kvitteringer, en på det du faktisk betalte, og en annen som går under 5000-kroners grensa. mvh oddi Siter Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet Mars 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2006 Det kosta EUR 151.00 så det skal ikke være noe problem altså. Men hva er kvittering på tysk? Han var ikke helt up to date på engelsk. Siter -rolfi xbox gamertag: rolfii -BMW E28 528i -BMW E21 320/6 -BMW E32 750i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fues Skrevet Mars 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2006 "Quittung" tror jeg. eller "Beleg". Siter Mvh Mats Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kennyo Skrevet Mars 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 Summen er forøvrig NOK 6.000,- Sjekket med Tollvesenet for noen uker siden ang. noe annet ;-) Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Mars 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 6000kr pr pers, altså er man 2 i bilen feks så kan man ha ting inntil 12k Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
superpolo Skrevet Mars 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 6000kr pr pers, altså er man 2 i bilen feks så kan man ha ting inntil 12k men 2 personer kan ikke ta in en ting til verdi av 12000kr. Er 6000 per person. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Mars 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 Spørs litt hva man kjøper det, kjøper man feks to stoler à 6000kr stk så går det. Men kjøper man en stålbit til 12000kr går det ikke. Men kjøper man en sykkel så kan man feks dele den opp igjen. Det var i allefall det jeg ble fortalt da jeg stoppa på grensestasjonen for å spørre Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg