Gå til innhold

Politiet har mye å gjøre på ja,tror de kjedet seg litt i kveld.

Ranger emnet


algaman

Anbefalte innlegg

99% av gangene jeg har blitt stoppet har politiet vært hyggelige med meg og jeg er hyggelig tilbake. Men de gangene de er frekke mot meg er det ennå mere morro og være hyggelig tilbake for de blir så sinna når de finner ut at de ikke har en dritt å ta deg på. Pleier (stort sett) og avslutte samtaler med sinna politi med "Ja dere får ha en fortreffelig Dag/natt videre da så får vi håpe dere ikke får så mye å gjøre på skiftet deres" Er så morro å se trynet på sinna politifolk når de får den komentaren:)

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe ja virker som enkelte politifolk har blitt voldtatt heftig av en "snill onkel" gjennom halve livet og skal "ta igjen" på samfunnet som politi. Har ikke noe imot de som smiler og er snille.. men er så unødvendig med den grisesinna tonen dem ofte starter med. Så truer dem med fengsel og hele pakka om noen blir irritert tilbake. Er bare en normal mennesklig reaksjon å ikke takle å få shit kasta etter seg uten grunn.. Er ikke rart mange ikke respekterer purken.

Et hav av felger og dekk til gode priser:

Tempe Dekkservice A/S (Trondheim) http://www.tempedekk.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krev navn og ID'en deres (hvis de har noe sånt hos Politiet?)

Har man ikke krav å vite det hvis man spørr?

 

Tjenestenumrene til alle uniformerte polititjenestemenn og kvinner i Norge er festet på uniformen, på brystet høyre side.

Politi SKAL opptre høflige og behersket ovenfor publikum! Men som alle vet, er de bare mennesker og de kan ha en dårlig dag osv osv.

Når det er sagt, så er det helt vanlig at de stopper biler rekende i sentrum nattestid. Å bli kontrollert slik som dette er aldri behagelig, men sånn er nå det. Er de direkte frekke og arrogante i sin opptreden, hadde jeg (selv om det ikke hjelper noe) rapportert disse til overordnet.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer no da dette er 3. gang jeg har blitt stoppet og politimenn\kvinner har stoppet meg og vært direkte provoserende og uhøflig av ingen grunn. Å montere ett lite skjult kamera og mic i bilen så kunne fanget opp slike situasjoner for å vise hva politiet egentlig bruker skattepengene våre på.

Det morsomme er at jeg faktisk ikke måtte blåse en gang da jeg var "pent kledd".

Men i det hele så får man bare le av de.

 

mvh André

Jeg stemmer for kamera, mikrofon og TV2-nyhetene jeg :)

 

jaja.. du er ikke den første hårsåre personen her inne som skal klage på politiet fordi at dere blir stoppa. Det er mange som ikke tåler å blir stoppa av politiet, og en fjær blir til ti høns når de forteller videre.

 

Nå har det seg slik, at politiet stopper det meste uansett hvordan bil de kjører, når de er ute om natta. dette kan jeg skrive under på, for jegh ar blitt stoppet i en gammel 240, v70 04 model og v50 05 model.

 

men når hun spør om du har vært borti politiet før, og du presterer å si nei, så juger du jo faktisk til henne, og når hun så finner det ut, så er det forstålig at hun blir irritert.

 

Og med tanke på at dere var ute og kjørte så sent på natta som det virker som du var, og dere kjørte i 45-50 sona rundt flere bygg er mistenksomt.

 

Slutt å syt over det politiet gjør og vær heller glad for at de er der og gjør jobben sin!

Som andre har påpekt, du forsvarer Politiet i alle saker som til nå har kommet rundt dette. Jeg er ingen politihater, men den måten du går ut fra at han lyver er vel egentlig litt ufin? Jeg blåser forresten i signaturen din :)

 

Å kjøre rundt seint på natta er vel ikke forbudt, er ett fritt land tross alt.

Ikke direkte, men jeg mener å huske det står noe i veitrafikkloven om "kjøring uten mål og mening". Correct me if I'm wrong.. :)

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart du blir stoppa når du kjører VOLVO da?? Ultimate rånebil jo... Så jo, nyere biler hjelper definitivt (bortsett fra bmw). Har kjørt mye lexus til over 300.000 med mye gamp i, ulovlig soting og senking og enorme felger.. Om politiet var i nærheten kikker dem på bilen og synes den er tøff! Ellers i trondheim er den helt jævlige på å stoppe rånere hele tiden.

 

har ALDRI blitt stoppet noengang bare for at dem skal sjekke bilen

 

Ja veldig rart å bli stoppa når man kjører volvo f.eks v70 til nermere 600 000 som er en av norges mest solgte familiebiler om dagen! utrolig rånebil det. Ihvertfall konebilen v50. bra du har oversikten!

 

 

Granada3.0GL Syns du det er dumt at politiet tar et tips om en som har røyk hasj og stopper han og tar det alvorlig? Å kjøre ruset er jo det lureste man gjør, kanskje man skal lage sånn bom hvor alle kan komme og ta seg et par blås for å kjøre videre!

 

 

passat kara Det er fordi at det er en gjeng med drittunger her som ikke tåler å bli snakket til av politiet, og må på død og liv lage problemer ut av noe som er så enkelt som å bare være hyggelig og grei mot politiet så er de nok ganske greie tilbake mot deg. Og for all del. ikke jug til politiet om du har vært i kontakt med dem før, for det finner dem fort ut av når de søker på deg. Vær ærlig og imøtekommende om du vet du ikke har gjort noe galt, så tar det mye kortere tid og får et hyggeligere utfall når man blir stoppa.

 

Og som vanlig her inne, så når noen forteller historiene sine om politiet, så blir en fjær til ti høns. sånn er det 95% av gangene.

 

Jeg har selv blitt stoppet mange ganger av politiet, til og med blitt sjekka om jeg var rusa på narkotika. Men som jeg sa til dem etter dem var ferdig, at det er bedre at de sjekker 15 for mange, enn en for lite. For å få luka ut dem som faktisk kjører ruset. det er ganske så mange!

Og den dagen dere blir frastjålet bilen deres, og politiet tar en rutinesjekk og finner den på natta en gang, så kan dere jo fortsette å klage på at det er så unødvendig osv det dem gjør!

 

 

Er man så missfornøyd med hvordan man er blitt behandlet av politiet, så klag heller til etaten, istedenfor å slenge bensin på bålet her inne om de som allerede har et dårlig syn på politiet, klaging her inne kommer ingen vei, større sjanse for å få til noe på en formell klage, men det er kanskje ikke så aktuelt fordi at saken ikke var så ille?

 

nomix Deg gidder jeg faktisk ikke bruke tiden min på, for du har vanskelig å forstå enkle ting i hverdagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke direkte, men jeg mener å huske det står noe i veitrafikkloven om "kjøring uten mål og mening". Correct me if I'm wrong.. :)

 

Du har rett i dette, men så blir jo "mål og mening" et definisjonsspørsmål.

 

Nastyboy: Jeg skal vedde latterlig mye penger på at du ikke har vært i nærheten av å bli stoppa så mange ganger som jeg blei når jeg kjørte manta. Så jeg politibil i speilen, kunne jeg likesågodt bare se etter sted å parkere, for jeg visste at de tyttebæra ville begynne å blinke ganske snart. Ikke veldig gøy, men det blir en vanesak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men når hun spør om du har vært borti politiet før, og du presterer å si nei, så juger du jo faktisk til henne, og når hun så finner det ut, så er det forstålig at hun blir irritert.

 

Svarer du "Ja" er helvette løs. Fikk samme spørsmål selv, og svarte ja. Da skulle de sjekke alt de kunne sjekke, jeg måtte inn i politibilen osv osv. De fant ikke ut hvorfor jeg hadde vært i kontakt med politiet og spurte meg rett ut "Hva har du gjort galt da, siden du har vært i kontakt med oss før?"

 

"Sist gang var jeg bare innom på stasjonen og anmelde tyveriet av mobiltelefonen min" svarte jeg. Da ble de lange i maska og beklaga det hele. Tror de så for seg at jeg hadde drept noen eller no sånt...

 

Nå skal det sies at jeg aldri har vært i kontakt med politiet for noen forseelser, bare rutinestopper og og slikt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble selv stoppet for litt siden. Politibilen kom i motgående kjørebane. Når vi møttes titta jeg og betjente rett i øya på hverandre. Det gikk 10 sek før han lå bak meg med blålysa på. Han også startet med en vemmelig tone. Jeg visste at han ikke kunne ta meg for noe, så jeg var vel ikke så veldig blid tilbake. Når jeg fant frem førerkort og vognkort så lyste han veldig i bilen. I hanskerommet og under setene. Da ble jeg litt lei og spurte om det var noe han lette etter. Han svarte da, "Nei, ikke ennå".

 

Det ente med at jeg gikk ut av bilen og stelte meg forran førervinduet. Han leverte tilbake førerkort,vognkort og satt seg inn i bilen igjen.

 

Ikke det at jeg missliker at dem stopper folk for å skjekke, men dem burde hvertfall ha en hyggelig tone. Og det at dem stopper "pynta" biler er noe alle er klar over. Så det burde du tenke over FØR du kjøper/pynter bil. Derfor viktig å ha alt på det rene ;)

Kjør hardt kjør stil, kjør VW bil...

 

2007 VW Golf GT

x 1998 VW Golf GTI

x 1989 VW Golf GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 426hemi
jaja.. du er ikke den første hårsåre personen her inne som skal klage på politiet fordi at dere blir stoppa. Det er mange som ikke tåler å blir stoppa av politiet, og en fjær blir til ti høns når de forteller videre.

 

Nå har det seg slik, at politiet stopper det meste uansett hvordan bil de kjører, når de er ute om natta. dette kan jeg skrive under på, for jegh ar blitt stoppet i en gammel 240, v70 04 model og v50 05 model.

 

men når hun spør om du har vært borti politiet før, og du presterer å si nei, så juger du jo faktisk til henne, og når hun så finner det ut, så er det forstålig at hun blir irritert.

 

Og med tanke på at dere var ute og kjørte så sent på natta som det virker som du var, og dere kjørte i 45-50 sona rundt flere bygg er mistenksomt.

 

Slutt å syt over det politiet gjør og vær heller glad for at de er der og gjør jobben sin!

Må bare spørre: er du en av de "senile jævlene" som med fast arbeid i et politikammer eller noe?

 

Hele poenget er jo at politiet IKKE gjør jobben sin på best mulig måte, noe du ikke har fått med deg.

Fint for deg at du digger politiet, men vi folk som er litt interessert i bil, og derfor kjører annerledes/ grom bil (noe du antagelig ikke gjør), eller kjører litt stygt en gang i blant (noe du heller antagelig ikke gjør), vi har opplevd politiet på nært hold, noe som har vært diskutert her mange ganger.

 

OG ja, det hender de er hyggelige, men ofte er de akkurat som deg: noen store APER som er veldig høye i hatten, svære i kjeften, og frekke.

 

Og jeg synes ikke det gjør noe at folk her forteller om det, og som han sa, han lo jo av det hele.

Har selv hatt lignende opplevelse, og vet hvordan det er. Det er ikke hyggelig, og politiet tegner et dårlig bilde av seg selv, ganske likt det du gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår