Gå til innhold

13 og 14 i stjålet bil

Ranger emnet

v240

Anbefalte innlegg

Ja, for de har sikkert hatt det rå-lett i livet... Det er nok deres feil at foreldrene ikke klarte å ta hånd om dem, at de sikkert hadde ADHD, at de sikkert hadde lese-skrive-vansker, at de aldri gjorde det noe bra på skolen. De er nok virkelig fornøyde med seg selv, og har det nok utrolig lett for å komme seg oppover igjen...

Skjerp dere!

Noe av det dummeste jeg har hørt. Folk med en vanskelig bakgrunn skal altså få lov til å gjøre det de vil? Ha!

Er så lei folk som forsvarer de som har problemer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Noe av det dummeste jeg har hørt. Folk med en vanskelig bakgrunn skal altså få lov til å gjøre det de vil? Ha!

Er så lei folk som forsvarer de som har problemer!

Jeg forsvarer dem på ingen måte, men det blir idiotisk når folk sitter og sier at "Hadde jeg sett dem, skølle jeg banke dritten ut av de små drittungene ass! Hø-hø.."

Intollerange tullinger...

Alt jeg ber om er at dere bare skal ha det i bakhodet. Selvfølgelig, de skal da ikke få gå fritt etter dette, jeg har da ikke sagt noe om det. Men bank fører ingen vei. De har kanskje ikke mye å gi, men jeg tror ikke det blir noe bedre av at de ikke får noen respekt, noe positivt å glede seg over. Hvor mange ganger på de siste 10 årene tror dere de har fått høre at de er flinke?

Det er så idiotisk og sitte her, og si masse dritt om samfunnets tapere, spesielt hvis man har et noenlunde normalt liv. Bare tenk etter, at de kanskje ikke har det super-lett de heller...

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter ikke det at dem skulle hatt grisejuling. Synes bare det er så latterlig å beskytte slike unger ved å bruke "de har hatt det vanskelig før" o.l. Kjenner et par som har sluppet unna ditt og datt pga. den "vanskelige bakgrunnen" sin, sånt er ikke rettferdig vett.

Men nok off-topic fra min side...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så noen her mener juling ikke hjelper?

det er tull...det hjelper ihvertfall en stund!

prøv å slå noen hardt! hvis det er hardt nok slår de ikke igjen!

hvis ikke slå feler ganger..visst du ikke da selv har fått juling! :) hehe

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes jeg har lest nok av saker i lokalavisen om ungdommer som gjør ett eller annet faenskap, men på grunnlag av deres "grusomme" barndom får de mildere dom. Grusom barndom my ass... :rolleyes:

Mvh.

Daniel Gjerstad

[ ]1997 Vw Golf 3 1.6

[X]1986 Citroën BX 19 GTI - død (gikk bra..når den gikk!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

So vis at denne gammle mannen hadde vert din kjæraste, og blei angrepen av desse ungdommane, hadde du berre vert der å ordne opp i det? Sånne folk som går på angrep på folk uten meining og formål, har ikkje folkevett ein plass, og denn einaste måten å få dei til å lære di på er å skammpryla de til dei ikkje kan klara å blunka på auga. Og då veit dei godt ka straffen blir, viss de går på angrep på folk, og vil sannsynlig ikkje gjere den feilen opp igjen. Å gå hos ein psykolog er berre simpelt, etter min meining. Det kan godt henda at dei går angrep på andre folk igjen.

Hadde blitt annerledes om jeg hadde hatt et så nært forhold til fornærmede..

Men, jeg hadde vel egnetlig vært mer opptatt av om "kjæresten min" hadde det bra, enn å banke ungene..

Er så mange her som alltid skal banke folk som gjør gærne ting..

Har aldri hørt noen gang at noen har gjort alvor i det de skriver..

Sorry, men jeg tar ikke folk som skriver "skambanking er det riktige" alvorlig.

(Er ikke ute etter å henge ut noen om det har skrevet nøyaktig det i innlegget sitt)

Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v

Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan si meg enig at det var dumt gjort av disse guttene. Men samtidig ødelegger de tilliten til oss andre ungdommer som ikke er som disse, er klart synd å bli sett ned på hver gang du går inn i en butikk uten at noen stirrer på deg.

Det kan jo være mange ulike årsaker for at disse guttene stjal den bilen: Dårlig oppdragelse, familie trøbbel eller bare rett og slett en dårlig humor.

Men jeg syntes ikke at de fortjener juling for handlingen dems, det de fortjener er utsettelse av førerkort MINST 5 år og evt møte psykolog hvis trøbbel med familie eller andre psykologiske årsaker. De som mener at barndommen ikke har noe å si i denne saken for faen meg tenke om igjen etter min mening. Altså, barndommen og oppdragelsen har jo MYE å si etterhvert i fremtiden, det er jo den personen du må leve med resten av livet. Mange drapsmenn som har hatt en grusom barndomm, en del menn som voldtar småbarn siden de har blitt voldtatt selv. Og ikke minst, mobbere som mobber andre fordi de har blitt mobbet selv. Helt klart er jeg enig med at det ikke burde skje oss andre i samfunnet, men hva faen kan de gjøre da?De har jo fått selvtilliten på bunn takket være barndommen/foreldrene dems.

Seffølgelig må de få en straff for handlingene, men vær så snill, juling hjelper ikke de guttene no særlig mer. Det knekker bare selvtilliten dems.

Hvis det viser seg at rus har blitt brukt i denne hendelsen så kan de vel gå på avrusning. Er ikke noe værre enn det.

Er newbee..så vær snill..hehe..:D

er 12 år :) og jeg tuller ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[klippe]Hvis det viser seg at rus har blitt brukt i denne hendelsen så kan de vel gå på avrusning. Er ikke noe værre enn det.[/klippe]

Det at "det er jo bare å legge de inn på avrusning" løser det, er bare tull.

Det første som må skje(bortsett fra avrusning) er nye venner, nye klær(faktisk, klær har mye å si)

gjerne flytte, få de to gutta der bort fra hverandre.

Nytt liv, det er tingen.

Noen vil nok si at det er å flykte fra problemet, men jeg mener det er det riktige.

Miljøet som de gutta "henger" i må endres. Disse gutta(hvis nå narkotika er innblandet) får jo kjøpt det av andre.. De som rekruterer unge burde bli sendt til en øde plass, langt vekk fra folk. _Langt_ vekk.

Det mener jeg. De lurer ungdommer som er "svake". blir kvalm jeg!

Narkotika er no forbanna søppel!

Familier blir ødelagt pga. det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje dei ungdommene ikkje har hatt ein "voldsom" barndom, og er berre ut for pur. Det står ingen plass at rus, eller tragiske hendelser i familien til ungdommane har skjedd. Ja, gå til psykolog er vel høgst priotert fyrst, og skammpryling neste burde da då ve.

La oss sei at å gå til psykolog er den milde straffen, og skammpryling den harde straffen. Å gå til psykolog er jo ikkje en straff i da haila tatt, berre prating med vedkommende. Siden å gå til psykolog er ikkje noko straff, so vil dei sannsynligvis gjera noko jævelskap igjen. Og når det ikkje funker, so har eg god tru på denn godeste balltreet mitt. Men, selvfølgeleg innburing kan vorte ein god ide, men dei er ikkje gammle nok for å bli bura inne.

- 96' Nissan Primera 2.0 LX

- 90' Audi 200 TQ 20 V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at "det er jo bare å legge de inn på avrusning" løser det, er bare tull.

Det første som må skje(bortsett fra avrusning) er nye venner, nye klær(faktisk, klær har mye å si)

gjerne flytte, få de to gutta der bort fra hverandre.

Nytt liv, det er tingen.

Noen vil nok si at det er å flykte fra problemet, men jeg mener det er det riktige.

Miljøet som de gutta "henger" i må endres. Disse gutta(hvis nå narkotika er innblandet) får jo kjøpt det av andre.. De som rekruterer unge burde bli sendt til en øde plass, langt vekk fra folk. _Langt_ vekk.

Det mener jeg. De lurer ungdommer som er "svake". blir kvalm jeg!

Narkotika er no forbanna søppel!

Familier blir ødelagt pga. det..

Sant det du sier der Kristian.

Har hørt det finnes leir for sånne problembarn langt oppi nord, sikkelig øde. Der lærer de alt om gårdsbruk osv, hvordan det er å leve der oppe. Bror har en venn som har en lillebror som er på en lignende leir(Gjelder ikke narko bruk men gjeng bråk). D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gå hos psykolog er ikke "bare å prate"..

Det er faktisk ganske tøft, krever en del av deg...

En bekjent av meg driver å låner bilen til morra si når hun er bortreist..

Er det tilfeldig at buksene hans er lavere på det høyeste punktet enn sokka mine?

Er litt merkelig det der.. "gangstere" er ofte, men ikke alltid i mer trøbbel enn ikkegangstere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, Dusy, mange av dem får sikkert aldri lappen. De har ikke råd..

For det andre, jeg tror utrolig mye handler om selvtillit. Hvordan skal de komme seg opp av gjørma, hvis samfunnet bare drar dem yttligere ned? Null respekt til folk som truer med grisebanking. Det er bare BS, bare tragisk å sitte og si det her...

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det andre, jeg tror utrolig mye handler om selvtillit. Hvordan skal de komme seg opp av gjørma, hvis samfunnet bare drar dem yttligere ned? Null respekt til folk som truer med grisebanking. Det er bare BS, bare tragisk å sitte og si det her...

Word!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ka foreslår du da at ein skal gjera med sånne forbaska onga? Null respekt til folk som angriper folk, uten grunn. Og gjørma...gjørma kan dei bli der til dei har lært leksa si. Dei selv ber om da, og då kan dei få det, synest du ikkje det? Ein kan ikkje la utblåste folk gå ut over andre, sånne folk burde ha blitt buret inn.

- 96' Nissan Primera 2.0 LX

- 90' Audi 200 TQ 20 V

Lenke til kommentar
Del på andre sider