Sower Skrevet Mars 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2006 Bestillinger10-03.06: Nå har vi bestillt dette til bilen: 4stk Blitz 6,5" flashy høytalere: 890,- Prosound subwoofer: 2290,- så hittil er det bare forsterker som mangler... ledninger får vi fiksa av pappa'n til en av oss som jobber med elektronikk... ;) Siter H-mjølk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sower Skrevet Mars 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2006 Da er det noe jeg lurer på anngående noe jeg leste på nettet her... limer det inn jeg først ;) *Setene kan plasseres fritt, uansett retning. *Det er ikke krav om bilbelte dersom bilen er utstyrt med 2 eller flere bakseterader - men rent sikkerhetsmessig anbefales det på det sterkeste å montere dette. dette er ifra http://www.yg.no. Er dette sant? Fordi vi får et lite problem med setebeltet på den ene toseteren om den skal snus mot den andre, for da må vi gjøre et drastisk beltesbytte.... mye skjæring og skruing *sigh* Men om vi slipper å stresse med belter bak uten at eu-kontrollen føkker det opp, så blir vi hæppy! -.^ Noen som veit om dette? =) Siter H-mjølk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TommyE Skrevet Mars 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2006 Lysene bak: fjernes og drille foran noe metall istede. [/size] Hvis grunnen er at de blinker rødt, sett inn orange pærer i ryggelysa og koble om litt, det er ikke krav til ryggelys vet du. Du slipper endel mekk da. /t Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
0ddis Skrevet Mars 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2006 Russebil prosjekt er alltid morro (som regel ihvertfall), jobbinga før russetida er jo halve morroa. Jeg har selv vært med på å bygd 2 russebiler. Den ene ble konge, den andre fikk de ikke registert om til personbil da vi var halvferdig (!) Ang beltene; Ifølge mr.biltilsynmann så skulle ALLE seter som bilen skulle registeres med ha setebelter. Alle andre sitteplasser var ikke lovlig under kjøring. Men jeg la merke til en ting du sa; du skulle endre sitteplassene etter godkjenning? Da blir det vel ikke lovlig? Og skal dere regge den som "russebil" ? Eller vanlig personbil? Har dere tvilsomme ting ville jeg anbefalt å ikke være med på russebilkontroll osv, dette blir mer pes enn dere er klar over på forhånd. Vi forsøkte å forklare kontrolløren at vi skulle ha den registert som vanlig personbil med 8 seter, men han insisterte på at vi måtte få den russebilgodkjent.. Vet at noen skoler praktiserer det slik at russebiler som ikke er godkjent ikke får delta i toget.. Og det er lurt å ha alt etter boka, sånn nogenlunde ihvertfall, for kontroller er det nok av i russetida. Ble selv stoppet 6-7 ganger i løpet av russetida. Siter Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar http://www.youtube.com/oddisPProductions Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sower Skrevet Mars 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2006 Ah..! hakke hadd noe spess å legge inn her på en stund nå... =P Update: *Bilen er lagt inn på mekkenverksted der flinke vk2 elever skal fikkle og bytte ut bremseskiva vår, og fikse den 60% skeivheten på parkbrems.. grunn til dette: dem skaffer delene billigere.. XD *weeee* *Vi fikk alt av anlegg delene nuh, men da jeg stakk til posten for å hente den 30kg subben, fikk jeg ikke plass i bilen min og måtte plassere den i passarsjersetet, der den nesta tok livet av meg heeele turen når jg svingte.... -.- og nå gjenstår det bare å prøve å få tak i en forsterker.. hvis ikke blir det å finne oss et brannslokningsaparat.. -.O, *Skaffet sponplater som skal sages hull i til de pene bling bling høytalerne (se lengre opp). Men bilder blir det ikke enda, fordi bilen er enda på verktedet.. *sukk* Tror den er tilbake på tirsdag/onsdag. Vel Oddis, vi hadde skumle planer om å fikse om på setene etter kontrollen pga noe ekkelt tull med beltene, men vi fant ut at vi bruker 2 punkts belte istede, og da slipper vi det ;) Bilen skal registreres som russebil, og skal sjekkes på trafikkstasjonen 21 april så vi får anskaffet et RUSSEoblat, som vi klistrer på vinduet og gjør oss immune mot kontroller i mai <3 ;D Bilen skal ha 6 seter samlet, og to sakkosekker... *hæhæh* ;D Siter H-mjølk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sower Skrevet Mars 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2006 Hvis grunnen er at de blinker rødt, sett inn orange pærer i ryggelysa og koble om litt, det er ikke krav til ryggelys vet du. Du slipper endel mekk da. /t tjah.. det var noe med at de var amerikansk kjennemerke, og eneste løsning på det der var å sette i to nye orangelys frammi som er NEKT! pga masse mer arbeid med ishakke og ledninger ;O Siter H-mjølk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallo^ Skrevet Mars 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2006 hvordan gjør dere med forsikringen? spes russebilforsikring? og ¨må dere betale årsavgift for å bruke den i perioden da dere er russ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sower Skrevet Mars 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2006 Tjah.. av det vi veit om så er forsiktingen ca. 2000 kr første av 3 kvartaler ville jeg tro OM bilen er skikkelig godkjennt.. ikke noe leftovers 1'er feil etc. Og årsavgiften må vi betale som er ca. 2600-2800 kr -.- *sigh!* Vi skal bruke bilen i mai og prøveskillting i 17 dager tror jeg ikke er lovlig.. ;) Siter H-mjølk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Katarn Skrevet Mars 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2006 Er ikke 2000 ganske billig for forsikring på russebil? :) Siter SAAB! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansy Skrevet Mars 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2006 Ser veldig bra ut,gleder meg til denne blir ferdig :) Men kan du la være å bruke smileyer som egentlig ikke finnes,utrolig irriterende.. Siter 98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro 93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue 95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso (X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sower Skrevet Mars 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2006 Er ikke 2000 ganske billig for forsikring på russebil? :) ligger vel rundt den prisen da...! :) vi skal sjekke med gammeltanta til en av oss som jobber i gjensidiger Siter H-mjølk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sower Skrevet Mars 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 Dagens oppdateringer "20-03-06: Nå har vi stjælt bilen fra verksedet og flytta den til garasjen min.. =D det tok 2 TIMER! å få den fra en strekning på 20km..... det snødde no "#%"#%"# mye idag, og en 3500 kg tung bil med bakhjulstrekk og masse snø.. = masse masse dytting ;) Planene for imorra er da: *Dra høytaler/sub ledninger til der cd spiller'n er *skru ut og pusse hardplastikkpanela inni bilen. *Skaffe sponplater til veggen! =D *Sage ut ei plate vi har slik at vi får inn 2stk 6,5" høytalere... OM vi finner saga.. =\ Vurderer nå om jeg skal stikke ut å ta noen bilder av'n der den står.... DET var akkurat på nippet med at vi fikk den inn med tanke på høyden... :P *uhm* nej.. stikker ut en tur nå jeg... *Brb* så kommer det bilder! <3 Siter H-mjølk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sower Skrevet Mars 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 dær!;) ------------------- bildene som jeg tok alene i den skumle garasjen!------- Vi kan begynne med dette bildet: Ser dere nøye nok så legger dere vel merke til at det er en toyota corolla....... vennene mine hadde det artig.... *aaargh!* dette gidder sikkert jeg å grave fram imorra tili XD en annen vinkel... -.- tok bilde fra inngangsdøra :D Vi hadde flaks med avstanden! :) skryte litt av dekka... flasken er 1 1/2 liter yodude den var også nære veggen... garasjen min suger i lengde... :( det var alt for idag... imorra begynner det elektroniske! *zæpp!* ;) Siter H-mjølk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blackbird Skrevet Mars 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 Hva fikk du mangel på lysene for? Amerikanske lys er godkjent i norge hvis de har rett farge. Er ikke lenger krav til at lys skal vere e-merkede. Er det en gammel mangellapp? Eller gammel EU-kontrollørahahahhaha Manglet det setebelter eller var der et annet problem med de? Forklar problemet så kan kansje noen hjelpe dere med en enkel og god løsning :magic Siter -71 Vista Cruiser -79 Trans Am Blackbird -96 Suburban 5,7 Vortech X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sower Skrevet Mars 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 Mangelappen er da fra desember 05.... fyren som sjekka bilen er vel ikke så ung nej...ahahahhaha men setebeltene var det noe med at dem hadde kulelåsemekanisme... om du dro i dem hardt så låste dem seg ikke, fordi am. system er slik at dem låser seg når du først stanser hardt elsn.... så vi prøver å få festa til noen universale belter til førerne... =) her har vi amerikanske lysa da vi fikk også "ros" for de da vi blei tatt inn til kontroll med russebilen.. blah dem sier det at vi må fjerne dem eller sette inn lignende lys frammi tror jeg det var...... altså ishakke blir for mye styr.. ahahahhaha Siter H-mjølk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg