Gå til innhold

Sower: Dodge Russebil "RAM"

Ranger emnet

Sower

Anbefalte innlegg

• Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

.............. hadde jeg ikke vært så sjuk nå hadde jeg kjørt og kidnappa den tilbake hit. o.O

den ser iallefall jævli ut inni... alt av paneler er fjerna, og ledninger henger overalt... og jeg tror det ligger ei uåpna ølflask der enplass... + en ananasbrus under førersetet yummy

H-mjølk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedtelling!

bilen er ventet tilbake om 2 dager fra idag :jackinbox da blirre

storarbeid på oss med:

*setebelter

*høytalere

*cdspiller

*lakkering

*få inn panelene igjen

*få orden i ledningene

*fikse instrumentmålerne som har stoppa opp (bensin, strøm).

weeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!

H-mjølk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

errr... da har vi funnet ut at bildelene de bestillte ikke passa til dodgen vår... er så sikker på at det var bolta de tulla med.. >.<

Men iallefall, så gjør vi et forsøk på å få låne mekkenbygget i påska, om de er kjempekjempe snille! fordi hele bremsekraftfordelinga er plukka vekk, inkl. skiva og alt av det som gjør at du IKKE treffer katter på turer i byen.. så mere venting blir det... zzzz

får nesta bare begynne å tukkle litt med toyotaen min.. skal mekke på en ny og my penere grill -.^ meg + sag + masse spakkel = stor klump med kjærlighet <3

H-mjølk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Yeees... da er det 7 dager til bilen må være ferdig... og delene har enda ikke kommet.. :puke

Idag er det bursdagsfeiring til vennen min, og imorra er det russedåp... så vi kommer til å ha et skikkelig tidspress på oss til å bli ferdig til den 28'ende (russetreff). :(

So, om dere vil få med dere noe ekstrem "oppussing" på en bil, så følg med her.. ;) delene skal ikke være så langt unna, og vi får kanskje stikke innom verkstedet etter stengetid og gjøre oss ferdige med det viktigste...

musikkannlegg og neonlys.. XD + bulk, og litt matting av lakken og setebelter :P

ønsk oss lykke til'a >.O

H-mjølk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk faktisk bilen tilbake igår nå, og har jobba mye med den idag =)

idag gjorde vi følgende:

*kobla til kondensator

*dro fram alle ledningene til høytalerne foran

*kobla suben til forsterker

*spraya full alle teensa på shellcupen med vann -.^

grunnen til at vi ikke fikk gjort noe mer var fordi

vi trengte å flytte bilen fra der den var for å male

bilen, og ordne en ny vegg til den... >.O

vi veit ikke hva som har skjedd med motoren nå...

før jeg dro på jobben idag så starta den med en gang.. luftfilter = ny, og den ble flytta til plassen sin førut på dagen.

Men så etter 4 timer, så ville den ikke starte...

batteriet var ok, og motoren dreide litt, men startet ikke.. var flere nestenganger, men ikke en dritt ville skje.. >.<

Vi prøvde videre med startgass på luftfilteret, men skjedde faktisk ingentin! O.o *omg?*

trenger hjelp av noen som vet hva som skjer her... =\ kan dette være noe pga. tennpluggene? *sigh*

obs! bilder kommer imorra... er for trøtt til å legge dem ut nå ;)

H-mjølk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aight! vi sendte bilen til mekken på vk, og der skulle de fikse alle toerfeila utenom setebelter som var:

*pulsering venstre bremse foran

*parkbrems

*co utslipp

det tok jo 1mnd nesta, med masse feile deler osv... men da vi fikk den tilbake så leverte vi den til eu godkj. på et verksted med en gang..

og daa viste det seg at bremsene var enda ujevne, parkbrems måtte strammes mer og co utslipp måtte stilles på + lekasje i bremseveske pga mekkenfolka hadde skrudd den for dårlig på.... 4500,- for ikkenoe.. -.-

Så det ble til at vi lot det verkstedet ta seg av de feila og godkjenne den rett etterpå og dvs imorgen! =O prisen blir omtrent 2500,- fordi de tar 650,- i timen, og det er 3timers arbeid og noen rør må byttes... og vi er rett og slett LEI AV Å VENTE MER, det er 4 mai for pokker så vi vil bare bli ferdige med dette =(

Det vi fikk gjort igår iallefall var:

1. Male bilen med første strøk på 2timer.. najs faktisk

2. Fikk skaffa et helt nytt monsterbatteri som skal tåle annlegget vårt, og ikke så dårlig som det "superbatteriet" som selger skrøyt sånn av til oss.. :deng

3. Bytta til sommerdekk (1mai er over folks)

4. Switcha setene om så de står mot hverandre... mye drilling og styr der, men de sitter no j***i å ;)

5. Putta inni de søte røde putene -.^

6. Plugga til verdens mest usikre cd spiller, som ikke tar imot strøm.. vi suger i lodding :( men en elektriker skal se på d imorra ;)

kommer med bilder når jeg finner ut hvordan jeg skal få dem ut av mobilen min.. og da ordner jeg alt til på førstesiden her pga en del forvirring og tull =)

H-mjølk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen ble ferdig 6 mai, så ble ikke så mye stress med tanke på at jeg drakk 1,2,3,4 mai og var ute av stand til å kjøre.. cheers

Bilen er rød nok etter 2 strøk lakk.. ;) anlegget er oppe, men batteriet blir litt fort lada ut.. eller.. vi pumper for mye musikk. hihi

Vi har skaffa oss frivillige sjåfører, så jeg kan drekke så mye jeg kan, og vi har til og med ordna bryter til å slå av og på sikringen til neonlysa vår... bilder blir et problem pga. noe med driverne på denne dataen og usb koblinga til mobilen... :angry

Roadrunner'n er russestyret (snobbene) sin bil... tror faktisk dem ikke har gjort noe som helst på bilen utenom innkjøp.. :hammer

Vi har den svart røde bilen med lite reklame på... for treigt ute til å skaffe sponsorer, men noe kommer til å stå på siden imorra ;)

H-mjølk

Lenke til kommentar
Del på andre sider