Gå til innhold

åpen/lukka kasse?

Ranger emnet

jallis

Anbefalte innlegg

skal bygge anlegg i civic`en nå..

tenkte jeg skulle sette subben ned i hjulbrønnen, for å spare litt plass.

har kommet fram til at subben må stå litt på skrå (vinkla framover) for å få plass, å for at d skal se litt fint ut...

prøver å få tak i mds til selve kassen. skal bygge resten i spon.

subben er en pioneer TS-W3004SPL

forsterkeren er en pioneer GM-5100T

typen musikk jeg hører på er allt fra norah jones til rage against the machine.

spørsmålet er da: skal jeg bygge lukket kasse, eller med bassport, eventuellt 2 bassporter. trenger jeg å bygge kasse i d hele tatt? har hørt at det er nåkk å få det lufttett mellom mds å karossn, åsså bare lyddempe hjulbrønnen?

live fat, die young, and leave a big, fat, corpse...

->subaru legacy 97 GLEDE SEG TIL VINTERN:)

x: honda civic lsi

x:mazda 1,6 gti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å bygge en kasse.

Det mange gjør er å støpe glassfiber i brønnen, som igjen er støpt til rammen av spon/MDF. Grunnen til dette er at hvis du bare lar den henge ned i brønnen har du mye 'luft-tap'. Du ønsker å ha kassen så tett som overhode mulig, slik at lyden går dit den skal!

Når det gjelder hva slags kasse du skal ha, synes jeg du bør ha en lukket kasse. Hvis du hører på norah jones osv, vil du vel ikke ødelegge dette med bulder fra baggasjen.

Lukket kasse ren og pen basslyd. (som jeg personlig er fan av).

Min mening er at portet kasse er bare å anbefale hvis du skal ha høy bass for å skryte! (eventuellt db-drag seff).

Men smaken er som baken. Beste er om du hører på de forskjellige i venner sine biler. Eventuellt gå ned på den 'lokale' stereosjappa for å høre.

'04 Ford Fiesta 1,4 Trendline Steel

'98 VW Golf IV 1,6L Comfortline (solgt)

'98 Audi A4 1,8T (solgt)

'93 Mitsubishi Colt 1,3 (spiker)

'86 Opel Rekord 2.2i (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tOFFY : følger du etter meg eller ?! Synes alltid du er rett bak meg etter jeg har postet noe ;)

(sorry at det er litt off-topic)

'04 Ford Fiesta 1,4 Trendline Steel

'98 VW Golf IV 1,6L Comfortline (solgt)

'98 Audi A4 1,8T (solgt)

'93 Mitsubishi Colt 1,3 (spiker)

'86 Opel Rekord 2.2i (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider