Gå til innhold

Prosjekt '84 Golf II

Ranger emnet

HaggardHero

Anbefalte innlegg

Har gått til innkjøp av en '84 Golf II Cl 1.3 liter.Betalte feite 2000,- kroner for den =P

Planen med prosjektet er å gjøre bilen fetest mulig, med minst mulig utgifter. Regner med å legge en HAUG av timer med jobbing og hjemmelagde deler fremfor å kjøpe "fet" styling osv. Bilen er type sliten og trenger som man ser av bildene blandt annet ny bakdør, ny motor (har liggende en 1.8 GTI 8v) samt en del annet stash. Målet er som sagt å bruke minst mulig penger og jeg kommer til å legge ut løsninger og patenter jeg kommer frem til her, så andre kan få tips til hvordan de kan gjøre ting billig.

Mirakel vogna

P1010007.jpg

Dørsider mangler, ser jævelig shabby ut

P1010008.jpg

Rust i dør

P1010011.jpg

Rust i dør 2

P1010010.jpg

Dørlist fjernet

P1010012.jpg

Dørlist fjernet 2

P1010013.jpg

Liste over ting som er gjort med bilen til nå:

-Nytt interiør (mangler å montere dørsider)

-Satt inn old school Astrali Ratt

-Fjernet lister på dørene

-Hvite blinker glass

-90 Fangere montert

-Noe ymse stash putta i

-Sota bakykter

Ting som skal gjøres:

-Rust sveising (blir noen nye plater i gulv og tror jeg, når jeg først er i gang)

-GTI eller G60 breddere (her vurderes det å støpe egne breddere og tilpasse så det blir litt "eget"

-Kanal skjørt (blir muligens egen patent her og)

-Montere Golf III dash

-Spredere i 90 fangere (har liggende klare til montering)

-Rense bakluke, men ikke fjerne "skiltbrønnen" Muligens bytte den ut med Volkswagen plate fra Caddy

-Lage svart tak i den (er nå grått)

-Støy isolere en del

-Senke (regner med å senke 80 forran og 60 bak)

-Selvfølgelig anlegg da =P

-Total lakkering (kommer nok uttover sommeren)

-Motor bytte (skjer også mot sommeren, ymse er gjort for at 1.3 literen skal overleve fram til da)

-Bremse bytte i forbindelse med motorbytte

-Skal prøve å sveise eget bur til bilen (noen som vet hvordan det er å få godkjent med eget bur? Er vel så å si umulig?)

-Stab stag forran og bak

-Fjørtårn stivere forran og bak (noen som vet reglene for å lage dette selv?)

-Nye Felger (har noen gamle felger merke ukjent, er "rally-stuk" på dem 16")

-Lage nye lister av den typen som ligger i døra (i bunnen)

Flere ting blir lakt til etter hvert som det dukker opp.

Kom gjerne med ideer og tilbakemeldinger. Og det er unødvendig å si at bilen ser sliten ut ;P

Og husk, hør på majoriteten her inne: kreativitet skal slås hardt ned på!

-83 Golf Mk1 Cab (Nye prosjektet)

-84 Golf Mk2 1.3 (Soon 2 be vrak)

-83 Golf Mk1 GTI (Delebil til Cab'n)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G2 kom vel ikke med 1,3l før den fikk katalysator i 89, og da med NZ motoren.

Hvilen motor er det du har da??

hmmm, har ikke veldig peiling på motortypene, hva står de forskjellige for og hvordan identifiserer jeg det. Men, jeg er helt sikker på at det er en 84 modell og at det er en 1.3 liter uten injection. =P hehe.. Uttover det er det jo egentlig ikke noe stor greie siden 1.3'n skal ut og en 1.8 gti inn. Men, hadde vært morsomt å finne ut av ;) Har den runde typen luft filter i hvertfall, og innoverstillte tennplugger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har samme bil som meg du! :)

Bare at min har 1.6liter motor og er grå..

Her er "tråden" som jeg laget for å få "billig styling" tips..

Ta deg en titt ;)

Mvh Tom

Hehe, kult, hva har du endt opp med å gjøre med din til nå da? ser ut som din er i relativt mye bedre stand enn den jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var litt billigere også.. jeg betalte vrakpanten :P skikkeli røverkjøp synst jeg :)

Jeg har ikke gjort så mye enda.. har bare samlet opp ideer og ting og tang som skal inni..

har kjøpt inn anlegg og styling.. fikk styling front fanger, bak fanger, side skjørt og hjulbuer for 1000kr med en kompis..

Jeg hadde ikke slik midt konsoll som jeg ser du har, så det har jeg kjøpt nå :)

Diode bremse lys bak og annet div små dill.. fått inn leather look sete trekk og sports ratt og pedaler..

golf.jpg

Mvh Tom

VW Golf 5 2.0TDI 2005mod.

Jeep Cherokee 4.0 1993mod.

Nissan 200SX 1.8T 1991mod.

Yamaha YZF 600 1999mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var litt billigere også.. jeg betalte vrakpanten :P skikkeli røverkjøp synst jeg :)

Jeg har ikke gjort så mye enda.. har bare samlet opp ideer og ting og tang som skal inni..

har kjøpt inn anlegg og styling.. fikk styling front fanger, bak fanger, side skjørt og hjulbuer for 1000kr med en kompis..

Jeg hadde ikke slik midt konsoll som jeg ser du har, så det har jeg kjøpt nå :)

Diode bremse lys bak og annet div små dill.. fått inn leather look sete trekk og sports ratt og pedaler..

golf.jpg

Mvh Tom

hadde ikke jeg heller, henta en på høggern bare, betalte 150 kroner for den ;) ser din er jævelig strøken, kunne vel ikke gjort noe bedre kjøp trur jeg =P hehe..

langt har den gått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den er gått litt over 200000 viss jeg ikke husker feil..

jeg gleder meg som en unge til jeg får på stylingen og senka den.. og ikke minst lappen.. rekner med den kommer en gang i juli dersom ting ikke går på tryne :P

tenkte jeg skulle sveise meg et grenrør og sette på et 3" effektanlegg..

så et sports filter for å få litt grommere lyd ;)

Mvh Tom

VW Golf 5 2.0TDI 2005mod.

Jeep Cherokee 4.0 1993mod.

Nissan 200SX 1.8T 1991mod.

Yamaha YZF 600 1999mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er flere som har kjøpt billig golf her ja. Kjøpte min for vrakpant, men den var faktisk rimelig pen! Kun kjørt 149000. Lakken er meget fin, men det er ting som vannlekkasje, bulk i panser og høyre forskjerm (Har kjøpt nytt panser, men mangler fortsatt en forskjerm for å få den bulkfri), kjølevannslekkasje (funnet feilen), helt ødelagt eksos (Har montert nytt effektanlegg) og diverse småfeil.

Kommer nok til å bli ganske fin etterhvert som ting blir gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider