Levin GT Skrevet Mars 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2006 Ville bare syntes litt synd på meg sjøl og meddele alle at denne mnd gikk absolutt hele lønningen min og mer til,til staten. En personskadeavgift på 365,- To veiavgifter på 2865,- pr.stk. En omregistreringsavgift på 6279,- Og en fartsbot på 1600,- Heia Norge. Levin GT Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prizma Skrevet Mars 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2006 moralen er: Selg en bil / ikke kjøp en bil når du har kjør skadefritt kjør i lovlig hastighet Siter Mvh. prizma Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mars 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2006 Må være en eller annen menneskerettighetslov den norske stat bryter med alle sine skatter og avgifter? Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Levin GT Skrevet Mars 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2006 Moralen min er fin den,men moralen til den norske stat er tydligvis : Du skal ikke få eie noe uten at vi skal flå deg! Levin GT Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Levin GT Skrevet Mars 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2006 Koffor skal staten være så grådig å ta 6279,- spenn fra meg for å omregistere en 3 år gammel Yaris til meg!? De skal jo bare forandre navnet i vognkortet,DESSUTEN har jo de allerede fått disse pengene TO GANGER før av tidligere eiere........Unskyld språket, men for jævlig syntes eg. Levin GT Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael Skrevet Mars 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2006 Hvordan er det i andre land egentlig? Noen som har bøtesatsene og de "viktigste" avgiftene på bil fra våre naboer f.eks? Siter o 93' Audi S4 2.2T x 94' Audi S4 4.2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Levin GT Skrevet Mars 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2006 Vet ingen bøtesatser for utland desverre,men at at finnes billige alternativer enn Norge når det kommer til avgifter er det ingen tvil om................Men da må du gjerne betale sykehusregningen din sjøl feks.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Mars 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2006 Danmark har noen sinnsyke årsavgifter. De er differensiert mellom 5000 og 15000. Jo mer du kjører, jo dyrere er det. Ellers ligger Norge på topp (bunn), mer eller mindre. Finansdepartementet har sagt at formålet med omregistreringsavgiften ikke er å dekke statens kostnader, men å skaffe staten inntekter. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dezvipe Skrevet Mars 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2006 Koster det ikke rundt 15000 å omregistrere en 2005/2006 mod. eller noe? Helt sykt... Siter Mvh. Daniel Gjerstad [ ]1997 Vw Golf 3 1.6 [X]1986 Citroën BX 19 GTI - død (gikk bra..når den gikk!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Mars 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2006 Avhenger av vekten på kjøretøyet, i tillegg til alderen. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Mars 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2006 Men staten kan vel strengt tatt ikke klandres for fartsboten din? ;) (og joda, jeg er helt enig i at bøtesatsene kan være latterlig høye. Man kommer jo billigere unnå med å selge narkotika eller bedrive meningsløs vold virker det som..) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Mars 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2006 Og jeg syns jeg har det ille når både forsikring (1345,-) og årsavgift (2865,-) forfaller nå den 15. Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boof Skrevet Mars 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2006 i sverige koster det ikke noe å omregistre et kjøretøy når det bytter eier, for det har de fått betalt for år den første eieren kjøpte bilen ny, å sånn burde det være hær å, for å eie en il, er ei melkeku for staten. Siter -Christian- -95 Volvo 855 "Svartingen" -05 VW Passat TDI "Konebil" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e321 Skrevet Mars 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2006 i sverige koster det ikke noe å omregistre et kjøretøy når det bytter eier, for det har de fått betalt for år den første eieren kjøpte bilen ny, å sånn burde det være hær å, for å eie en il, er ei melkeku for staten. Helt enig.. Hvis de syns det er såpass mye jobb å omregistrere en 2006 mod. at de må ta 15.000 for det, så kan jeg gjerne sette meg bak 'disken' å omregistrere bilen min selv. Siter signatur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boof Skrevet Mars 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2006 hehe, sant nok det;) det tar i allefall jævli bra betalt for et par tastetrykk å ett penne-stryk!!! blir så jæ... forbanna av å diskutere om molbolandet norge ass Siter -Christian- -95 Volvo 855 "Svartingen" -05 VW Passat TDI "Konebil" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg