Gå til innhold

Bremser - igjen

Ranger emnet

Sonick

Anbefalte innlegg

Jeg skiftet bremsene fremme ( skiver og caliptere ) her en dag - fikk da tak i ventilerete skiver - som passet rett på 90 hk en min - fra gti. ( Trengte bare nye skiver og klosser - er å anbefalle :) )

Men nå har jeg et problem - den driten låser jo bare hjulene med en gang - står på stive hjul med en gang . Bilen er senket 60/40 og har 9x16 felger med 215/40 dekk. Med den bredden på dekkene trodde jeg at den skulle suge tak i asfalten. Men er bare et lettere trykk på pedallen så låser jeg fram bremsene selv i 80 km/t ... Andre som har lignende problemer ? Noen som har noe teori om hva som kan være galt ? Skal ikke være slik ?

Golf 4 gti 99 mod

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vel ikke dette svar på problemet ditt, men... Jeg bare lurer på hvor mye du betalte for de nye skivene. Mulig jeg må ha nye skjønner du..

The Imitation of any or all maneuvers made by 4WS Honda Prelude is hazardous to your car's health.Driving a Prelude may cause loss of interest in other cars, sleepless nights, cold sweats, and other symptoms of addiction. If symptoms persist, DRIVE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bremser det likt på begge sider, og litt bak? , isåfall, lær deg å bremse litt mer kontrollert. men i siste rekke er det dekka som er siste trinn på veien for å stoppe bilen, dårlig grep = blokka hjul..

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Sonick

( Trengte bare nye skiver og klosser - er å anbefalle :) )

Kunne du bruke original caliper, eller tok du den også fra GTI?

Når man bygger om fra CL/GL til GTI skal man også bytte bremsekraftforsterker, det kan være noe der?

Uansett, så synes jeg det var veldig rart. Om du bytta calipre, hvor mye større er stemplene på de nye kontra de gamle?

Er stemplene like store, og den låser begge hjulene så kan du ta en titt på bremsekraftforsterkeren. I GTI'ene skal den være 8" eller 9".

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt kom på 1050 kr. Har ikke helt forståelse for at det skal være annen bremse kraft forst. Når calipterene er de samme. Snakket med de på den lokale Vw sjappa - samme på gti og 90 hk .

Går jo ann til å bremse fint ned - med iriterende at det ikke er bare til å dønne til liksom ... Den bremser likt på begge fremme... Kan være litt usikker på den laste reguleringsventilen - fikk et verksted til å justere den etter senking ( for å få det godkjent) .

Har noen Kumho dekk tror jeg - må være dem som er dårlige ...

Golf 4 gti 99 mod

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider