Gå til innhold

Ulelyd!

Ranger emnet

stigare

Anbefalte innlegg

Har fått en ulelyd fra høyreside bak.

Da jeg har kjørt et stykke så begynner det å ule.

(virker som det begynner da det er blitt varmt?)

Da jeg bremser eller drar litt i håndbrekket blir denne ulelyden borte.

Noen som har peil på hva det kan være?

IRRITERENDE å drive å nappe i brekket hver gang den lyden kommer... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå skiftet bremseklosser og ulelyden er borte. Kjørte litt igår.. og jeg stoppet bare for å se om alt var i orden. Da røyk det fra bremsene????

Kjørte litt til.. på e6.. og stoppet for å sjekke.. da var bremseskiva helt rød av varme???

dette kan da umulig være normalt? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by NoLimit

Har nå skiftet bremseklosser og ulelyden er borte. Kjørte litt igår.. og jeg stoppet bare for å se om alt var i orden. Da røyk det fra bremsene????

Kjørte litt til.. på e6.. og stoppet for å sjekke.. da var bremseskiva helt rød av varme???

dette kan da umulig være normalt? :rolleyes:

Det er definitivt ikke normalt.. Du har bremser som henger på, det må du IKKE kjøre med, det er farlig, og vil kunne føre til at du mister alt av bremser..

Det er sannsynligvis calipperen din som ikke er helt god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

Det er definitivt ikke normalt.. Du har bremser som henger på, det må du IKKE kjøre med, det er farlig, og vil kunne føre til at du mister alt av bremser..

Det er sannsynligvis calipperen din som ikke er helt god.

hmz.. høres ikke bra ut! :rolleyes:

Blir vel ikke noe treff til helga nå med min flaks! :mad:

Går jo helt fint når jeg kjører vanlig.. ikke noe røyk lenger.. og hører heller ingen lyd da jeg kjører.

Får sjekke litt på det etterpå hva det kan være..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok kalipperen din som har sagt takk for seg, NoLimit.

Jeg hadde samme prblemet på forrige bilen min. En kalipper er ikke så fryktelig dyrt å anskaffe seg nytt, da de tar den gamle i pant. En butikk på Fyrstikktorget/Helsfyr/Oslo gjorde i allefall det med kalipperen min.

Grunnen til ulyden er at bremseklossene som satt der var slitte, og de er laget slik at det skal gnisse litt metall mot metall når de er utslitte for å indikere at nå er det på tide å bytte.

Thomas

Bil-bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by famir

Det er nok kalipperen din som har sagt takk for seg, NoLimit.

Jeg hadde samme prblemet på forrige bilen min. En kalipper er ikke så fryktelig dyrt å anskaffe seg nytt, da de tar den gamle i pant.

Spørs om jeg må prøve å skaffe ny kalipter da gitt.. :rolleyes:

Huff.. skal alltid være noe dritt med disse bilene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rsmotor

Ta av caliperen og sjekk på de to glideboltene som caliper er skrudd fast i, disse pleier å ruste fast, hvis de er det så prøv å løsne disse, ellers må du kjøpe nye holdere, disse mener jeg koster en 300-400 kroner hos Vag

Du har så rett så rett!

Den nederste av disse festeboltene sitter "DØNN FAST"! :rolleyes:

Får prøve å løsne den i morgen.

Det er denne som gjør at dette blir så veldig varmt da eller?

Koster ikke holderne mer enn 3-400,- ser det lyst ut med tanke på vw audi treff til helga allikevel.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rsmotor

ellers må du kjøpe nye holdere, disse mener jeg koster en 300-400 kroner hos Vag

Så jeg får kjøpt KUN de holderne uten å måtte kjøpe nye calipere altså?

De presterte jo å si at for å skifte skiver bak så MÅTTE jeg skifte hjul-lager der og.. tull og fanteri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider