Gå til innhold

Headers til v8 i 240?

Ranger emnet

Gunnar KRC

Anbefalte innlegg

• Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den orginale er det ikke lurt å bruke. Diesel vet jeg ikke, har aldri prøvd. Men uansett så må du bruke el-vifte.

Har du noe konkret prosjekt på gang?

Jeg driver å ribber en 245 som jeg skal fjerne all rust i å få den i tipptopp stand. Skal prøve å få ordnet det i løpet av sommeren men jeg kommer til å kjøpe v8 m/ tibehør så snart jeg får nok penger.. Er i ferd med å selge en Niva som skal finansiere motor og gear. Akkurat nå er jeg på utkikk etter godkjente motorfester så jeg i hvertfall får startet. Hva anbefales av forgassermotor eller innsprøytning?

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forgasser=enkelt å bygge, dyrt å kjøre

innsprut=ikke fullt så enkelt, men ikke fullt så dyrt å kjøre.

Ok men hva er det men med hva er det lettest å få ut krefter av motorn på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har kam, topper og manifoiler mer å si! men billigst og enklest installering er med forgasser.

Ok. Men med forgasser er det vel og bedre i og med at en kan skifte til større gasser om ønskelig? hva kan en gjøre med innsprøytning som tilvarer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Men med forgasser er det vel og bedre i og med at en kan skifte til større gasser om ønskelig? hva kan en gjøre med innsprøytning som tilvarer det?

Jepp, Jeg har Holley 750 og Edelbrock RPM innsug.. skal visst hjelpe en del! Men har ikke startet den enda.. :p

Kjenner en som satt inn en 350 TPI i en 740, men han ga opp ledningsnettet og kjøpte forgasser istedet, så det virker som om det er litt stress ja...

En stor ulempe med å gjøre dette er at den girkassa (TH700?) styres også av innsprøytninga dvs. at den girer i hytt og vær og ikke funker særlig bra...

1975 Volvo 264 GLE Chevy 350 V8

1996 Toyota Hiace 2,4

2003 Peugeot 307SW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke bruke de orginale manifoilene da den ene tar borti akslingen ned til tannstanga. Ring steinar stolen, han har den typen du skal ha. Jeg betalte 2200,- for mine i 2000.

Hmmm, på min 264 var ikke dette noe problem! Måtte bare ta av manifoldene og sette de på når motoren var på plass, eller så gikk den ikke nedi...

Men derimot gikk det ikke på høyre sida... Måtte modifisere eksosmanifolden en del der for å få det til... Kan hende dette bare gjelder 264, men vet ikke??

Isåfall så kan man jo sette inn rattstang fra 264.. Har en til salgs hvis ønskelig!

1975 Volvo 264 GLE Chevy 350 V8

1996 Toyota Hiace 2,4

2003 Peugeot 307SW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spesialbygd radiator fra et firma i oslo som jeg tror heter radiatorservice. Betalte vel 4-5000 for den. Passer perfekt, ser ut som orginal volvo.

Wow!!

Kjøpte en selv der for ca 4 år siden, de bygde om en 260 radiator med ny kjerne.

Den nye var 3lags istedet for 2 som er originalt, betalte 1000kr blank.

Trykktestet og alt...

260radiator.jpg

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pris?

Bytte i Trans AM?

du har foresten for mye post i innboxen din til atte jeg får sent deg en PM

Er nok ikke interissert i bytte. Trenger kronene mer enn enda en bil ;)

Jeg tenkte på 60 siden jeg har påkostet den sinnsykt mye etter at jeg selv ga det samme for den. Har vel kostet på den 70-80 etter at jeg har kjøpt den.

Har tømt innboksen min nå!

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør med en T5r eller en T56 kasse så er det litt mer morro også :)

Har ikke så mye peiling på gearkasser.... hva er t5r og t65. Noen som kan forklare litt om forskjellige kasser til v8? mer enn disse som ble nevnt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, på min 264 var ikke dette noe problem! Måtte bare ta av manifoldene og sette de på når motoren var på plass, eller så gikk den ikke nedi...

Men derimot gikk det ikke på høyre sida... Måtte modifisere eksosmanifolden en del der for å få det til... Kan hende dette bare gjelder 264, men vet ikke??

Isåfall så kan man jo sette inn rattstang fra 264.. Har en til salgs hvis ønskelig!

Nå er det altså prat om headers(grenrør)??

Lenke til kommentar
Del på andre sider