Gå til innhold

Headers til v8 i 240?

Ranger emnet


Gunnar KRC

Anbefalte innlegg

Her er det senkesett: http://www.eiker.com/Default.asp?CatID=1321

Desverre har prisen gått opp litt. Du kan jo prøve med det senkesettet du har men jeg tviler på at det går.

ok hva som kan skje med de fjørene jeg har da?

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det står at de er til 242/244. På TUV papiret til fjørene mine står det 242/244/264.

ok men hva kan skje med fjørene om jeg bruker de?

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant TUV papiret og der står det: fahrzeghersteller

P 242 alle volvo 240

P 240 alle volvo 240

P 264 alle volvo 264

Betyr det at de er godkjent for 260 da eller?

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør ikkje han ha en olje kjølar med når han skal ha i en 350?? å dreie ned myllakselen?? finst der ferdi sett for dette myllaksling å sånt? Hehe en del spm:P

kjør i vei med spm!! det er sånt vi lærer av!

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør ikkje han ha en olje kjølar med når han skal ha i en 350?? å dreie ned myllakselen?? finst der ferdi sett for dette myllaksling å sånt? Hehe en del spm:P

Trenger ikke oljekjøler på motoren, men automatkassene skal ha det. Ingen ulempe med kjøler på motoren heller da såklart. Ang mellomaksling så er det greit å bruke en hel aksling fra en van eller caprice el.lignende. Den må kappes og balanseres og den må selvsagt ha det bakre krysset fra en volvoaksling slik at den passer på bakakslingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg skal kjøpe motor hadde det vært en fordel å kjøpt en delebil så jeg får med motor, gear, mellomaksling og diverse på en gang?

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg skal kjøpe motor hadde det vært en fordel å kjøpt en delebil så jeg får med motor, gear, mellomaksling og diverse på en gang?

 

Er ikke dumt det nei!

Jeg har måttet lete etter vanvittig mange småting som man ikke tenker på når man skal bygge om! Hadde sikkert lønnt seg med en delebil hvis den ikke er alt for dyr..

1975 Volvo 264 GLE Chevy 350 V8

1996 Toyota Hiace 2,4

2003 Peugeot 307SW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke dumt det nei!

Jeg har måttet lete etter vanvittig mange småting som man ikke tenker på når man skal bygge om! Hadde sikkert lønnt seg med en delebil hvis den ikke er alt for dyr..

tenkte da på chevrolet bare så det er sagt. motor, gear, oljeavkjøler, radiator ++. en har jo mesteparten da.

men til noe annet fant TUV papiret og der står det: fahrzeghersteller

P 242 alle volvo 240

P 240 alle volvo 240

P 264 alle volvo 264

Betyr det at de er godkjent for 260 da eller?

vet at jeg har spurt før men ingen som svarte

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår