Gå til innhold

Montere Polyrethane foringer på Volvo 240

Ranger emnet


AlpejoHn

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Tenkte kanskje det kan vær greit å ha en tråd som forklarer litt, og viser litt om hvordan man monterer nye foringer i understellet.

 

Så om noen kan tenkte seg å forklare hva man må passe på, og hva man bør gjøre, og ikke gjøre.

Og diverse monterings tips. Jeg skal til å montere foringer selv snart, så kan ta en del bilder og legge ut her for illustrasjon.

 

Håper noen kan komme med gode forklaringer, og gjerne bilder :)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! monterte polyuretan foringer på min 245 for et par år siden, monterte på moment-stagene(De som ryker en gang i måneden), det var ikke noe problem å montere de med rett utstyr, en hydraulisk presse er til god hjelp! Det du bør huske på er å bruke rikelig med den greasen som følger med foringene for å unngå at de knirker, og at du ikke strammer til skruene før bilen står på bakken, ellers vil de stå i spenn og vare kortere, dette gjelder generelt for alle foringer! Lykke til uansett!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! monterte polyuretan foringer på min 245 for et par år siden, monterte på moment-stagene(De som ryker en gang i måneden), det var ikke noe problem å montere de med rett utstyr, en hydraulisk presse er til god hjelp! Det du bør huske på er å bruke rikelig med den greasen som følger med foringene for å unngå at de knirker, og at du ikke strammer til skruene før bilen står på bakken, ellers vil de stå i spenn og vare kortere, dette gjelder generelt for alle foringer! Lykke til uansett!:)

 

Takker for bra tips!

 

Men hvordan strammer man når bilen står på bakken? Er jo litt trangt under der da doh

 

Vil ikke greasen bli pressa vekk når foringen er på vei inn i "hylsa" da? Det er jo slik jeg ser det for meg :/

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for bra tips!

 

Men hvordan strammer man når bilen står på bakken? Er jo litt trangt under der da doh

 

Vil ikke greasen bli pressa vekk når foringen er på vei inn i "hylsa" da? Det er jo slik jeg ser det for meg :/

 

sett noe under hjula/for og bakstilling slik at den er over bakkenivå men vekta hviler på fjærene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sett noe under hjula/for og bakstilling slik at den er over bakkenivå men vekta hviler på fjærene.

 

Hehe!

 

GOD IDE doh Det tenkte jeg ikke på :oohh

 

Men fortsett å legg inn gode tips :) Så har folk en tråd å se og lese på om de skal gjøre det samme i senere tid :)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe!

 

GOD IDE doh Det tenkte jeg ikke på :oohh

 

Men fortsett å legg inn gode tips :) Så har folk en tråd å se og lese på om de skal gjøre det samme i senere tid :)

 

Litt ironi skal det være :crazysant

 

er det ikke noe med at ytre stålhylse ikke følger med på noen av disse foringene slik at man må brenne bort den gammle foringa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt ironi skal det være :crazysant

 

er det ikke noe med at ytre stålhylse ikke følger med på noen av disse foringene slik at man må brenne bort den gammle foringa?

 

Jo, på noen av de største foringene jeg har, så ligger det ved en lapp, som står:

OBS: Innan du demonterar orginalbussningen tänk på att vara försiktig för den yttre hylsan skall återanvändas till den nya SuperFlex bussningen.

 

Så det er noen man ikke må ødelegge. Men det ligger ved en lapp på de forinene som trenger den hylsa :)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, på noen av de største foringene jeg har, så ligger det ved en lapp, som står:

OBS: Innan du demonterar orginalbussningen tänk på att vara försiktig för den yttre hylsan skall återanvändas till den nya SuperFlex bussningen.

 

Så det er noen man ikke må ødelegge. Men det ligger ved en lapp på de forinene som trenger den hylsa :)

 

ok,er vel bare å fyre opp skjærebrennern og smelte bort den gammle foringa,slipe rent og presse inn nye foringa da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår