Gå til innhold

Audi orginal anlegg

Ranger emnet

bjellings

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen kan forklare meg forskjellen på de orginale audi anleggene: chorus, symphony og concert?

Den nye bilen min (en 1998 mod A6) har en kassett spiller (concert?) med cd veksler og bose høyttaler pakke. Har denne bilen can bus? Hva må jeg gjøre for å bytte ut kassett spilleren til cd spiller? evt Navi? Dersom det ikke er can-bus i bilen, går det da ann å bruke denne: (kan ikke tysk...) http://cgi.ebay.de/CAN-Bus-Interface-Audi-Navi-PLUS-RNS-E-DVD-A3-A4-A6_W0QQitemZ4619746465QQcategoryZ76082QQrdZ1QQcmdZViewItem

eller noe lignende for å få nyere anlegg til å virke?

Har absolutt lyst på cd spiller fremme og... Aller helst Navi, men er usikker på hvor mye som må gjøres for å få dette til (dersom det i det hele tatt er mulig)

Har sett endel på ebay.de , men det meste her står på tysk, og det fatter jeg ca ingenting av. Har sett at de har en del rimelige spillere og navi der.

Hva bør jeg satse på? Hva er egentlig can bus???

Håper noen kan hjelpe meg

1998 Audi A6 2,4 V6 Avant

1996 Audi A4 1,8 Avant (Solgt)

1991 Opel Calibra (Solgt)

------------------------

1970 Mustang Mach 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
  • 3 weeks later...

noen som vet hvordan man tar ut radio/kasett spillern? står audi chorus på den så det er vel orginalspiller, må man ha speialvertøy?

ser også at den er noe bredere enn pioneer spillern jeg skal sette inn, noen som vet hva det koster for ei "ramme"/adapter?

bilen er en 98 audi a6 1,9 tdi

1998 Audi A6 1,9 tdi 110hk

1987 Volvo 740 2,3 b230fk/M90 ca 180 hk -solgt

1994 Opel Vectra 4x4 2.0i 115hk -solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er to spor nede på hver side av spilleren. Trenger verktøy for å få ut disse, men det går an å lure det til selv også..

Hvis du har Bose signalforsterker i bilen, trenger du en overgang/adapter for å bruke en vanlig ISO-spiller.

Rammer får du på bilradiospes for en hundrings eller noe sånt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar OndSofa :)) Da blir det nok bra =)

Sjønner ikke hva tyskerne tenkte på når de putta en kasettspiller i 1998 modell.. heh

Tyskere har ett spesielt forhold til kassettspillere og cd-skiftere.. Finnes jo ikke en bruktimportert tysker uten dette omtrent..

Alle Audier ble inntil nylig visstnok "bygget om" av importør med cd-spiller, da de kom med kassett og event. cd-skifter fra fabrikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 months later...

Hei, har en 2000 modell med samme problem. Sjekket med audi, på hvor mye de skal ha for en ny original cd spiller. Havnet på rundt 11000kr, så det ble noe uaktuelt, har prøvd å sette inn uoriginal spiller men da forsvinner mesteparten av lydbildet. Regner med at du har aktiv sub i din også, så med uoriginal spiller så mister den og bakhøytaleren signalene sine. Gi meg svar vis du finner ut av eventuell ombygging til uoriginal spiller

Rolf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
Hei, har en 2000 modell med samme problem. Sjekket med audi, på hvor mye de skal ha for en ny original cd spiller. Havnet på rundt 11000kr, så det ble noe uaktuelt, har prøvd å sette inn uoriginal spiller men da forsvinner mesteparten av lydbildet. Regner med at du har aktiv sub i din også, så med uoriginal spiller så mister den og bakhøytaleren signalene sine. Gi meg svar vis du finner ut av eventuell ombygging til uoriginal spiller

Rolf

Skal du ha lyd i resten av anlegget, treng du eit adapter.

http://www.bilradiospesialisten.no/prod_detaljer.php?id=1621

Du får det til 248,- Ulempa er at det kan bli eit "bopp" i anlegget når du slår det på. Jf. duden på bilradiospesialisten..

Old man, old car.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

har samme greia på min.tok ut org anlegget og monterte cd,

fikk og med en kontakt som liksom va en plugg an play kontakt,

plages med lyden enda så vurderer og legge alt opp på nytt,

og den blobb lyden,den er ikke godt og høre på.

høres ut som man kjører 220v på en diskant,

denne lyden komme når du bytter sanger osv.

så det blir lite trykking på spilleren,

så håper det er et klokt hau her inne som kan dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...