wild rabbit Skrevet Mai 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2003 Jeg har satt en golf 2 16v gti motor i golfen min(mk1 rabbit 83) men får ikke eksosen til å passe helt. jeg bruker en golf 1 kasse og gir overføringa (armen) dunker borti frontrøret når jeg slenger den i 2 og 4 gir. er det noen som har peiling på dette? hva skal til? Siter Prosjekt Golf MK1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Urgolf Skrevet Mai 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2003 Du bør bruke eksosmanifoil fra scirocco 16v for å få det til å passe helt optimalt, men man må også gjøre noe fiks-faks med overføringen som står mer spesifisert på følgende side 16V motorbytte (tysk) Oversett til engelsk med denne siden: Oversettelse På den siden står det d meste om ombygging til golf 2 16V... Men det er en ting jeg lurer på, har du fått den godkjent? Hvilke papirer brukte du evt. i denne prosessen? Kristian Siter -86`VW Jetta G60 Turbo Megasquirt x85`Audi Urquattro 10vt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wild rabbit Skrevet Mai 29, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2003 Takk for tipset! Jeg har ikke godkjent bilen enda, får bli etter jeg har fikset alt som må fikses, utenom motorskiftet har jeg satt på scirocco 16v bakaksel med skiver, har hørt det er alt som trengs. Stemmer dette? Trodde ikke det skulle være så vanskelig, hørt andre har fått det til. Siter Prosjekt Golf MK1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wild rabbit Skrevet Mai 29, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2003 hvis jeg skulle sette i grenrør, trenger jeg ikke frontrør? det ser ut på bilde som om manifoilen og frontrøret er i et! Siter Prosjekt Golf MK1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wild rabbit Skrevet Juni 6, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2003 Originally posted by Urgolf Du bør bruke eksosmanifoil fra scirocco 16v for å få det til å passe helt optimalt, men man må også gjøre noe fiks-faks med overføringen som står mer spesifisert på følgende side 16V motorbytte (tysk) Oversett til engelsk med denne siden: Oversettelse På den siden står det d meste om ombygging til golf 2 16V... Men det er en ting jeg lurer på, har du fått den godkjent? Hvilke papirer brukte du evt. i denne prosessen? Kristian Jeg har nettop fått gang på 16v motoren. Men jeg mangler styreenhet til tomgangstabilisatoren og div. har heller ikke funnet helt ut av bankesensoren heller, så den er ikke i stand til å kjøre med enda:( kjenner du deg igjen? hvordan fikset du dette? Siter Prosjekt Golf MK1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Urgolf Skrevet Juni 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2003 For å være helt ærlig så har ikke jeg fått motoren i ennå, da jeg holder på og overhale den før den finner veien til motor-rommet... Litt rart at du ikke har de delene fra før av? Du burde jo ha plukket alt fra en donorbil når du først skal bygge om,det gjorde ivertfall jeg... Har du skaffet eksosanlegg til bilen da? hvis ja,hva betalte du? Kristian Siter -86`VW Jetta G60 Turbo Megasquirt x85`Audi Urquattro 10vt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mort1 Skrevet Juni 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2003 Originally posted by wild rabbit har heller ikke funnet helt ut av bankesensoren heller, så den er ikke i stand til å kjøre med enda:( kjenner du deg igjen? hvordan fikset du dette? Er ikke 100% sikker på dette, men forstår det sånn at du ikke trenger bankesensoren, men må da bytte til en annen fordeler.. Noen som bekrfte/avkrefte dette ville rykte? :D Siter 87 Golf Gti 78 Golfcart 84 Honda MB5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wild rabbit Skrevet Juni 7, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2003 Originally posted by Urgolf For å være helt ærlig så har ikke jeg fått motoren i ennå, da jeg holder på og overhale den før den finner veien til motor-rommet... Litt rart at du ikke har de delene fra før av? Du burde jo ha plukket alt fra en donorbil når du først skal bygge om,det gjorde ivertfall jeg... Har du skaffet eksosanlegg til bilen da? hvis ja,hva betalte du? Kristian Jeg skaffet kun motor,kasse og l.nett. Resten måtte jeg finne andre steder, det ble litt dyrere enn forventet, så fant jeg nettop ut at jeg trengte enda en styreenhet som er litt større enn et rele, ny pris 6000!!!:mad: Når det gjelder eksosen kjøpte jeg golf 2 frontrør, reiste til eksosen i stavanger og fikk lagd to nye rør som jeg sveiset på! dette funka ikke så jævlig bra, holder vertfall tett. skal nokk sette på grenrør, fått tilbud på 5000,- leveringstid ca 1mnd. Begynner å bli litt lei, savner å kjøre råskinnet:rolleyes: Siter Prosjekt Golf MK1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Urgolf Skrevet Juni 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2003 Har du kjørt den før da?? Siden du sier at du "savner" å kjøre råskinnet?? Skal du betale 6000 for den styre-enheten??!! Du får jo kjøpt hel motor til den prisen! Kristian Siter -86`VW Jetta G60 Turbo Megasquirt x85`Audi Urquattro 10vt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wild rabbit Skrevet Juni 8, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2003 Originally posted by Urgolf Har du kjørt den før da?? Siden du sier at du "savner" å kjøre råskinnet?? Skal du betale 6000 for den styre-enheten??!! Du får jo kjøpt hel motor til den prisen! Kristian Var en 1,8 gti motor som sto i før. jeg kjøpte jo 16v motoren +kasse for 4000,- trodde du virkelig jeg hadde kjøpt styreenheten for 6000??? neida. Men jeg trenger hjelp til å finne brukt, har prøvd bruktbildeler.no vet du om noen andre? Siter Prosjekt Golf MK1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
keirn Skrevet Juni 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2003 hva heter relehelvetet ? Siter VW og Dodge, en tynn röd linje :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wild rabbit Skrevet Juni 27, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2003 Originally posted by VS&T hva heter relehelvetet ? styreenhet for tomgangstab. Siter Prosjekt Golf MK1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg