Gå til innhold

Mad_Maxx`s 1970 Opel Rekord 1900 Prosjekt

Ranger emnet


Mad_Maxx

Anbefalte innlegg

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Var planen det ja 8) Og ang. gassere på en injection motor, så ser jeg ikke akkurat noen problemer med det ;) ER blitt gjort utallige ganger før, har sett briter som har bygd om Cosworth turbo motorer til gasser uten overladning, og dregd mer effekt en original ut av den uten overladning :D Syke greier :D Å, og det bildet lengre opp er nok ikke gassere, men separate throttlebodies, hvis man ser etter så kam man se både dyser og fuelrail ;) Men man kan jo si at 2 doble blir budsjettversonen av throttlebodies da :)

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var planen det ja 8) Og ang. gassere på en injection motor, så ser jeg ikke akkurat noen problemer med det ;) ER blitt gjort utallige ganger før, har sett briter som har bygd om Cosworth turbo motorer til gasser uten overladning, og dregd mer effekt en original ut av den uten overladning :D Syke greier :D Å, og det bildet lengre opp er nok ikke gassere, men separate throttlebodies, hvis man ser etter så kam man se både dyser og fuelrail ;) Men man kan jo si at 2 doble blir budsjettversonen av throttlebodies da :)

 

Har ikke fått med meg att du har prosjekt tråd her også !

På bildet så er det faktisk DBilas Throttlebodies.

Husker det koster 12 000kr for ett fult sett til 2,2-2,4 (bolt on)

Kjika igjennom Ebay.de i dag og fant 50mm weber med manifold til 1000euro :op

 

Bilen blir bra den ! litt sveising her å der så blir den bra !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra rust til revolver, Mad_Maxx; det der grenser til å være ille mye. Jeg har sett mye rart, og jeg har selv både rusten Kadett B, Amazon og tre risbø®sser. Alle fra 60- og 70-tallet. Det eneste som gjelder her er at; rust = kreft! Her må det skjæres til beinet. Fjern heller litt for mye enn litt for lite.

 

Her er et par dårlige råd på vegen:

 

1. Dette er godt ment. Skal du fjerne f.eks en hel kanal om gangen bør/skal du sveise inn div stag på langs og tvers i kupéen for å motvirke svikt i bunnplata. Kjett om bilen siger og døra ikke passer etterpå.

 

2. Rust i A-stolpe/dør(hengsle)stolpe. Få med deg kjentfolk. Det er aldri for sent å snu for å selge bilen i deler på veteranmarkedet. Hvis ikke, ta mål av stolpen utvendig og se om du finner et L/4-kantrør som erstatning. Bedre å overdimensjonere litt her. Men husk at spesielt med et lite apparat kan det bli trøbbel å sammenføye 0,9mm rustplåt med 2-3mm rør. Dette bør generelt unngås om mulig. Det er vondt å gjennombrenne 3mm uten å smelte vekk tynnplåten.

 

Igjen, kapp litt ekstra. Og titt nøye på innsiden av hulprofiler. Er det brunt der kapper du litt til. Kjøp deg plateknekker på biltema hvis du ikke har tilgang på det ellers. Har du en knekker, en solid skrustikke og ambolt kan du lage relativt avanserte profiler selv av 0,9mm plåt. Det er lettere å knekke seg rundt et hjørne enn å sveise en utvendig 90'.

Når du skal lage nye bakruteprofiler er knekka veldig kjekk å ha. :)

Jeg kan også anbefale deg den oppretterkofferten til 200kr på biltema med 3 karosserihammere og fire mothold. Bruk pigghammern til kritisk rustleting. Øv deg på fersk plåt for å vite hvor hardt du må slå for å lage hull. God, seig plåt får bare ei nuppe, tvilsom plåt får hull.

 

Jeg ser at veng.no har oppført kanal og hjulbue bak. Sjekk om de har. Hvis ikke knekker du ytterkanalen selv, lager den indre av U/L/4-kantrør og finner hjulbue fra noe som har ca samme fasong. Du kan jo sjekke Klokkerholm også. Kom ikke opp noen deler her, men tror brannmuren min har gjemt delene?!

Sånn ellers bør du fortsette med å ribbe alt for å se etter rust. Kutt gjerne små inspeksjonshull i alle hulrom sånn for "ro i sjela". Du har jo en Moe&Co-sveis har du ikke? ;) Gulvet er et fint sted å starte. Relativt enkle profiler, og du lærer deg fort noen teknikker. Siden du sikkert har rust mellom gulv og ytterkanalene bør du fortest mulig stive av bilen før kanalene fjernes.

Dette ble jævlig langt, og mye. Håper noe av det er brukbart.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget gode råd, til god hjelp. Har opptil flere erfarne folk jeg kan be om hjelp når jeg trenger det, så tror det skal gå bra. Ang. å lage til platedeler, så er den lokale blikkenslageren med i samme bilklubb som jeg, og han er god å lage til deler. Får ta diverse pappmaler (husker ikke hvilket bilblad det var som sa at en haug med gammel papp er en av bilbyggerens beste hjelpemidler ;) ) og tiden til hjelp. :) Har Moe & Co. sveis ja, og blikkenslageren har et stort Lincolnapparat, til de litt grovere jobbene. :)

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en snartur å så på dørstolpene til rekorden, og ut i fra den som er hel og fin, så ser det ikke så halvgærnt ut å få lagd til noe som ser bra ut på høyresiden. Blir selvsagt litt forsterkninger når man først er i gang, men det er bare gøy ;)

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finfin roeser-url. Har du handlet der før? Så de har oppført en god del til Kadett B. Bare jeg får oversatt artiklene skal jeg høre om de skaffer alt. Babelfish var ikke veldig ivrig på å oversette hele siden.

 

Pizzapapp kan brukes til mye rart det ja. :) Å sveise rust er igrunn noe dritt. Ikke rart ingen tar på seg sånne jobber. Men det er ekstremt tilfredsstillende når du klarer å tilpasse en bit du har laget selv og det ikke ser fullgæærnt ut. Det koster deg stort sett masse tid, tråd og gass. Du vil forresten oppdage at sveising ikke er så superbillig etter å ha tømt et par flasker..

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, regner med det, men prøver så godt jeg kan å ikke telle kroner når jeg holder på, mangt et bilprosjekt som har stoppet pga eier har blitt avskrekket av hvor mye penger som har gått med. Tar ting som de kommer :)

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått hjulbuene og kanalene, er ikke fornøyd med den høyre hjulbuen, brettkanten over hjulbuen er ikke der! angry Men men, det er ikke sikkert den høyre trenger å byttes, så får se hvordan det blir. Resten av delene ser bra ut da :)

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår