Cozzie Skrevet Mars 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2006 De av dere som har sota rutene på bilen deres selv, gidder dere å legge ut bilde av resultatet, nevne hvilken film dere har brukt, hvor den er skaffet, pris og hvor mye lysgjennomtrenging filmen har? Dere med proffsoting kan finne dere en annen tråd.. :D Tenker spesielt på filmer fra f.eks biltema, torshov, mekonomen og slikt. Hadde lyst å sett om det blir noe godt resultat av disse billige filmene.. Edit: Eventuelt.. hva koster film med litt kvalitet som de proffe gutta bruker? Regner med å måtte rive filmen ned noen ganger, så da føler jeg det er greit å prøve selv istedet for å legge flere tusen kroner i det =) Siter - 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ford'n Skrevet Mars 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2006 Regner med å måtte rive filmen ned noen ganger, så da føler jeg det er greit å prøve selv istedet for å legge flere tusen kroner i det =) hvis du skal sote helt frem å er redd for å måtte rive de av forran pga en eventuell kontroll e.l... så kjøp heller ett sett med ekstra frontruter (får du vel på nermeste hugger) har enda ikke vært borti amatør soting som har sett ordentlig bra ut! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sly Skrevet Mars 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2006 Dette har jeg gjort selv med film kjøpt på thorhov bilrekvisita... Lysgjennomtrenging er på 3 %... Ser ikke noe inn, ser litt ut, når det er dag eller lyst ute... Husker ikke pris da, desverre... Finnes flere bilder i tråden min - men det ar det beste bildet... Siter (X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V (X) Fotgjenger (X) 93 VW Golf III 1,8l (X) 85 Audi 80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansy Skrevet Mars 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2006 En bekjent av meg her selvlagt soting,er vel en liten kul på venstresia,er det eneste.Ellers ser det pent ut.. Siter 98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro 93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue 95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso (X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
velo Skrevet Mars 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2006 Det er en stoooor fordel å kunne ta ut ruta.. Masse vann+ liten dæsj zalo og en sleik er tingen Har selv bare prøvd Bil-xtra sotinga.. Den er ikke så dyr... Det blei gjordt noen ganger før det blei nogen lunde bra for å si det sånn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Mars 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2006 Ikke sot bare bak...det ser jalla ut...sot heller med litt svakere toning og ta foran og :) Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_buzz_ Skrevet Mars 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2006 jeg og en kompiss brukte en kveld på rutene på gtien jeg hadde. kjøpte den mørkeste filmen esso hadde. funka fint den! tok ut rutene på bilen, og resultatet ble så og si perfekt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cozzie Skrevet Mars 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2006 Flere? hellothere Siter - 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
texas_ranger Skrevet Mars 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2006 er ikke så vrient som alle skal ha det til. du tenger: sprit (les: spyler veske til og rense vinduer med) film såpevann SKARP kniv (les: skalpell) blank/sort neglelakk. og sist med ikke minst: TOLMODIGHET for og få perfekt resultat burde du ta av rutene for soting, da er det lettere og arbeide med og du får ett bedre resultat :D første du gjør er og vaske GODT av vinduet på inner sida før du tørker av og går over med spriten. HUSK: ikke legg filla med såpevann tilbake i bollen etter bruk, vi skal nemmelig bruke såpevannet, så det er viktig at det er fritt for partikler som kan lage luft bobler. etter du ahr rensa ruta sjikkelig heller du litt såpevann i ei pumpe flaske (slik som bla JIF baderom) og skrøyter GODT på vindus ruta på den sida du skal legge feilmen, her snakker vi DYNKING. så selve jobben med og legge på filmen, noen filmer har klister på baksiden og noen har ikke, MEN hva enn du gjør så pass på at du jobber med filmen på en overflate som er fri for støv, støv er det værste som finnes når du skal sote rutene, er pga støvet det kommer bobler.. filmen klarer du og få på selv, du finner fort ut en grei teknikk for og få lakt den på :P så kapper du av det av filmen som stikker ut på sidene av vinduet, men la det være igjenn ca 2mm spessielt i topp og bunn.. så lar du det tørke opp før du tar neglelakk på kanten av vinduet og bretter filmen over, da får du en film som sitter slik at du kan bruke vinduene og det kommer ikke noe luft til. eller så kan du la det tørke først, så lime fast med neglelakken før du kutter rundt kantene til slutt :P det er nok det beste ja :P detta er LEEETTT grinchy :win edit: svarte ikke på spørsmålet :P jeg har alltid brukt biltema film, vor mange % den er på vet jeg ikke, har prøvd litt av vært, men den billigste var den jeg likte og jobbe med best (uten klister) mens en annen som har klister på baksida gir det beste resultatet :P Siter mazda! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simonsen Skrevet Mars 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2006 Ikke sot bare bak...det ser jalla ut...sot heller med litt svakere toning og ta foran og :) Kor mykje / % kan du sota / tona fram vindaugene? Siter - 96' Nissan Primera 2.0 LX - 90' Audi 200 TQ 20 V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
methano Skrevet Mars 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2006 Her er noen bilder av min egen bil, sorry at den er skitten.. 4% lysgjennomtrengning bak og 50%(?) foran (blir veldig mørkt foran på sidene,siden vinduene mine er originaltonede.) Har ingen luftbobler eller folder! Bruker film fra Per Hagen (tilsv. Bilextra/Thorsov).. Koster ikke så alt for mye for to ruller med 3m, par hundre kroner kanskje Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
methano Skrevet Mars 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2006 Kor mykje / % kan du sota / tona fram vindaugene? Er ikke lov, men ser adskillig mye bedre ut!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simonsen Skrevet Mars 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2006 Ikke sot bare bak...det ser jalla ut...sot heller med litt svakere toning og ta foran og :) Er ikke lov, men ser adskillig mye bedre ut!! Å? Er litt forvirre eg no, mulig eg er uteknisk... Siter - 96' Nissan Primera 2.0 LX - 90' Audi 200 TQ 20 V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
methano Skrevet Mars 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2006 Å? Er litt forvirre eg no, mulig eg er uteknisk... Altså ikke lov til å sote vinduene helt framme! Det han mener er å ta ganske svak soting hele veien (iallefall svakere foran)slik at det virker "originalt" ved en eventuell kontroll.. De bakerste er lov (altså bak B-stolpen) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hifonic Skrevet Mars 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2006 Her har jeg brukt 43% Gila film Siter -'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass -'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger Team Lydtrykk.no avd. Finnmark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg