Gå til innhold

Senking E46 3 Serie Coupe

Ranger emnet

X-istenZZ

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Skal gå til innkjøp av senkesett til min coupe å lurer på om noen her har erfaring med det fra før av? Har 18" hjul på sommerdekka å vil at skjermkantene skal flukte så vidt det er med oversiden av dekket. tenkte på 50/20 senking for å få bilen til å se "rett" ut med tanke på hjulbuen forran å bak er forskjellige. Er det mye jobb å bytte fjærer å eventuellt tips å triks?

Mvh Mats :)

2004 - Chevrolet Tahoe

1992 - BMW E36 Turbo Drifter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kammerat av meg kjøpte H&R fjører som senker 50/30 til sin E46 320i 4 dørs sammen med Bilstein Sprint dempere. Han hadde 18" HR felger med 255 dekk bak. Det ble utrolig bra. Den ble perfekt senket. Han måtte valse litt av hjulbuen bak, men ikke mye..

Det oppsettet er og anbefale.

Ble kjøpt hos Auto-Trio i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vær oppmerksom på at disse vil ikke senke 50/30 på coupeen, fordi den er senket fra fabrikk. Fjærene det er snakk om her er sikkert 29484-1 , som senker 50/30 på sedan, men bare 35/10 på coupeen. Men sluttresultatet blir det samme, hvis du skjønner hva jeg mener.

Disse har jeg også bestilt til min E46 coupe, men har ikke mottatt dem enda.

Skal være bra senk, søk på 29484 på E46fanatics, så finner du mange bilder.

MVH

TommyL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange fine tilbakemeldinger :) Men det dere mener er altså hvis jeg kjøper et senkesett som skal senke 50/20 så senker den bare 25/10? Coupe`en er jo litt lav org fra fabrikk som nevt over her så er ikke så mye mer jeg skal ned.. vil helst slippe å begynne å valse skjermer osv siden jeg skal sikkert ikke ha bilen så alt for mange år å den koster noen tusen. er ikke lett å selge den til ungdommer som ikke har penger, å heller ikke eldre som helst ser bortifra å kjøpe av en ungdom..

Mvh Mats

2004 - Chevrolet Tahoe

1992 - BMW E36 Turbo Drifter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange fine tilbakemeldinger :) Men det dere mener er altså hvis jeg kjøper et senkesett som skal senke 50/20 så senker den bare 25/10? Coupe`en er jo litt lav org fra fabrikk som nevt over her så er ikke så mye mer jeg skal ned.. vil helst slippe å begynne å valse skjermer osv siden jeg skal sikkert ikke ha bilen så alt for mange år å den koster noen tusen. er ikke lett å selge den til ungdommer som ikke har penger, å heller ikke eldre som helst ser bortifra å kjøpe av en ungdom..

Mvh Mats

Det stemmer det, du må trekke fra det som er senket fra før. Hvis det står at det er til coupe, så er det gjerne ferdig fratrukket.

Se f.eks på H&R 29484, disse angir senking på sedan 55/35 (elns), og 35/10 på coupe. Men det er akkurat samme fjærene. Klaringen fra bakken til f.eks skjermen blir lik på begge, altså samme resultat.

MVH

TommyL

Lenke til kommentar
Del på andre sider