Gå til innhold

GTX turbo

Ranger emnet

Cato323

Anbefalte innlegg

GTX, noen som veit ka slags turbo GTX'n har??

Tenke på om det e t03 eller nå sånt?

Når som har bytta turbo på en gtx te en anna type å har gode erfaringa som dem vil del med mæ på d??

Ødela turbo'n min for itj så leng sida shø..

Takker for alle eventuelle svar!

-Cato-

Mazda 323 sedan 1.8 GTX+ 4wd (Nytt prosjekt)

Mazda 323 sedan 1.8I 2wd (Tidl. GTX. Gammelt prosjekt)

VW Golf II (kondemnert)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, veit da faan ka som har sjedd..

har slitte litt med oljelekasje i det siste.. så når æ endelig fikk tida te å ta en titt på d.. så fikk æ en liten sprut av olje trøkt opp i trynet av en snerten liten Turboxs RFL dump..:P:P

Så etter å har forhørt mæ med en grabb, så fikk æ hør at turbon va gåen..

men det kan jo vær nå anna å..(??) ska sjekke slakke i turbo'n når æ får tida neste gang no..

-Cato-

VW Golf II (kondemnert)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nope, ikke enda..

har du vært borti det tidligar?

Hei, det kan man godt si at jeg har:

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=40968&highlight=dumpventil

Dumpventilen spyttet godt med olje, men likevel var det lite slakke i turboen. Der og da var jeg så utrolig dum at jeg satte bilen inn på "feil" verksted, hvor de mente at turboen var gåen uten å ha undersøkt så nøye hva problemet var. I ettertid har jeg hatt mistanke om at det var andre grunner enn selve turboen til at dumpventilen spyttet olje, f.eks tett oljereturslange fra turbo.

Men det trenger ikke å være slik i ditt tilfelle, du kan jo uansett sjekke om det er noen form for slakke i turboen, eller om oljen renner ut av returslangen.

Blåser dumpventilen ut mye olje, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki!

skal få sjekket det da jeg får tid.. blir vel torsdagen..

du kan vel godt si at dumpen spytter mye ja.. men er veldig varierendes da.. (avhengig av hvor mye olje som er igjen kan man vel si:P)

hvilken av oljeslangene er retur oljen? det er vel to inn til turbo'n hvis jeg ikke husker helt feil? om du veit da?

Tusen Takk for svar!

-Cato-

VW Golf II (kondemnert)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki!

skal få sjekket det da jeg får tid.. blir vel torsdagen..

du kan vel godt si at dumpen spytter mye ja.. men er veldig varierendes da.. (avhengig av hvor mye olje som er igjen kan man vel si:P)

hvilken av oljeslangene er retur oljen? det er vel to inn til turbo'n hvis jeg ikke husker helt feil? om du veit da?

Tusen Takk for svar!

Hei, returslangen går ut fra turbo og ned til bunnpannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mye trykk i bundpanna vil også føre til mye olje i luftslangene. sjekk om det er mye trykk når du åpner olje påfyllingen eller ta løs slangen til retur fra toppdeksle som går inn på innsugs slangen og sjekk om det er trykk der...

Kan også sjekke om det er slakke i turboen, skru av innløpsslangen på turboen og kjen på akselen inni den. skal ikke være mye slakke i den...

Husker ikke i farten kordan turbo det satt på gt-xen men på gt-ren vis det er slakke der så er den gåen. for det er litt spes turbo... bytte til gr-r koster litt over 15.000.- + moms til gt-r..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. sendte inn en melding før helgen om at statusen på turbon... men den er jo blitt borte da.. men får ta det en gang til!

Torsdag kveld rundt 18:00 ble turbon min konstatert død av mazdaloonie!

men blir vel ordning på dette snart!

-Cato-

VW Golf II (kondemnert)

Lenke til kommentar
Del på andre sider