Gå til innhold

Ble anmeldt i går.

Ranger emnet


eVicez

Anbefalte innlegg

  • Svar 135
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva legger du til grunn for å si

HELT LOVLIG SAMMEN

Det purken og tilsynet ender opp med å undersøke er om de er E merkede... både lyktene og pærene. Er de det så står du sterkt i en eventuell rettsak (om du drar'n så langt da)

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend

1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009)

1986 Yamaha XJ-600

http://www.my-ride.com

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig lurt å gjøre en sak ut av dette, ja.. Lyktene er ikke lovlige (grunn nok), du kjørte uten riktig lys (kun park - på kveldstid er dette idioti), lysa dine var "blå" (litt vanskelig å avgjøre her nå, men det er i hvert fall én som har sett deg som skriver at de er det).

 

Ta bota. Du fortjener den.

 

Så slår du på lysa neste gang du er ute å kjører...

 

edit: Kikka litt i tråden din.

9862.jpg

Vil nå si at dette er en god del "blåere" enn xenon...

 

Stygg vinge forresten. :S

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen med kjipt ass, ødelegger så for så mange.

Hadde forstått om jeg hadde BLÅLYS på bilen,

noe som blinka eller virka provoserende, men som

knsmurfen sa, ser bare lysa pene ut. herregud.

ANMELDELSE.

 

Tror nok det glupeste du kan gjøre er å godta boten og sørge for at alt lysutstyr er 110% originalt når du må vise bilen til kontroll...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat av meg hadde nettopp civicen sin på verksted med slike lykter, og fikk kjerra godkjent, så spurte han kontrolløren om lyktene var godkjent, da sa han bare, de skal være CE merket for å være lovlige (noe lyktene ikke er).. Og gjorde ikke noe mer utav det, så han bare kjørte derfra med 0 feil på eu-kontrollen...

 

MEN at man blir stoppet av purken må man bare regne med når man bruke lysene på feil måte, og det at man blir anmeldt for å kjøre med bil hvor alle rutene er sota og tro at man kan slippe unna med det i det lange løp er jo bare ren idioti.

Man vil få smekk før eller siden.. Og ikke lek dum å si at du ikke visste at det var ulovlig.

 

Nytter ikke klage på bøtesatsene når man selv legger opp til å få bot, man kan ikke gå rundt i den tro at man slipper bot bare fordi man har gjort det den siste tiden, før eller siden blir man stoppet, og da kan det svi.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en tur til Biltilsynet og få en vurdering på hvilken farge de er.

Så tar du med resultatet til Politiet.

 

Men dersom lyktene ikke er E-merka, er det kanskje ingen vinner å ta turen til BT, siden du kan risikere mangellapp for ulovlige lykter.

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en tur til Biltilsynet og få en vurdering på hvilken farge de er.

Så tar du med resultatet til Politiet.

 

Men dersom lyktene ikke er E-merka, er det kanskje ingen vinner å ta turen til BT, siden du kan risikere mangellapp for ulovlige lykter.

Som jeg har sagt fra før, de lyktene er ikke E merket, så uansett så er dette en tapt sak. Om de lyser hvit, blått, grønt, gult, rødt eller hvilken som helst annen farge har ikke en dritt og si, for godkjente er de jo ikke uansett!

 

Her er det vel ikke annet og gjøre enn og ta straffen man får. At dette har blitt en 5 siders diskusjon er jo i seg selv helt håpløst... Skal man forandre på bilen sin så er det opp til hver enkelt og sørge for at det man gjør er lovlig. Og diskutere lover og regler opp og ned kommer man vel ikke noe vei med eller...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, så deg kjøre rundt 350 ganger i går i civicen med BLÅTT lys når jeg var ute å drakk, er fra mjøndalen men var party i kongsberg som du må ha lagt merke til etter å ha kjørt civicen 350 ganger opp å ned samme strekka på 30 meter med den overbola vingen din, folk begynte bli ganske lei av deg! Kjedelig råne alene i bilen????

Jaja, kjedelig å bli anmeldt uansett!

 

 

HAHAHAHAHAHA!!!! Just made my day..... :respect

 

:disco

Audi A4 B6 E8 TQS

 

Montering av RNS-E i AUDI?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stygg vinge forresten. :S

 

Snakk om å holde seg ontopic a? Hold deg til Golf forumet eller noe hvis det er sånn dere prater sammen..

Vingen er forresten etter min mening jævli fin..

 

Og ja, de lysa har blåskjær, men er ikke akkurat sånn at folk tror det er purken som er etter dem når de ser sånne lys.. Og en advarsel før evt. bot hadde bare vært rett og rimelig..!

* 00' Mercedes-Benz 220 CDI

* 89' Volvo 240 sedan

[x] 86' Volvo 240 stv

[x] 84' Mercedes-Benz 190E

[x] 90' Opel Omega A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 426hemi

Hvis du hadde klikka og slått ned politimannen hadde du kanskje slippet bot fordi du var "sinnsyk"?

Det er det inntrykket jeg sitter igjen med, at de EGENTLIGE problembarna i samfunnet vårt får gå ustraffet.

Jaja, "morsomt" å se at skattepengene brukes "fornuftig"

 

Håper inderlig ikke noen av kompisene mine blir politi.

Beklager å si det, men ordet politimann /politikjerring assosierer jeg med noe stygt å jævlig på linje med skjellsord... babyhmm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår