Volvo_Lars!! Skrevet Mars 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2006 Hei. Lurer på om 940 med 2.3 lt orginalt 135hk tåler å bli chippet til 200 hk? har en m90 kasse og etter det jeg har hørt så skal den være ganske så sterk. semmer det? Siter Volvo 940 Turbo Volvo 244 Volvo 245 Volvo 245 BMW 318 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet Mars 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2006 chippet til 200hk? går det a? Siter 08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html 00'Lexus is 200 sport (solgt) 88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mars 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2006 Hei.Lurer på om 940 med 2.3 lt orginalt 135hk tåler å bli chippet til 200 hk? har en m90 kasse og etter det jeg har hørt så skal den være ganske så sterk. semmer det? Å chippe motoren til 200 hk er vanskelig,men monterer du chip og bytter wastegateklokka/justerer opp trykket er ikke 200 hk noe problem. m90 er "ganske" sterk ja,200hk er null problem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_Lars!! Skrevet Mars 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2006 Å chippe motoren til 200 hk er vanskelig,men monterer du chip og bytter wastegateklokka/justerer opp trykket er ikke 200 hk noe problem. m90 er "ganske" sterk ja,200hk er null problem. Tåler orginalturboen og div. det a? Man må vel opp i nesten 1 bar for å få 200hk? Siter Volvo 940 Turbo Volvo 244 Volvo 245 Volvo 245 BMW 318 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mars 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2006 Tåler orginalturboen og div. det a? Man må vel opp i nesten 1 bar for å få 200hk? Funker fint ja så lenge turbon er i bra stand. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
88230fk Skrevet Mars 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2006 Hei! Jeg har 230 fk som er chippet og trykket er kjørt opp på 1.0 bar. Funker bra det. Er ca 205 hk der. men jeg kjører med m47 kasse. Har liggende m90 som skal inn til sommeren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mars 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2006 Hei! Jeg har 230 fk som er chippet og trykket er kjørt opp på 1.0 bar. Funker bra det. Er ca 205 hk der. men jeg kjører med m47 kasse. Har liggende m90 som skal inn til sommeren. mye tror du at du har på hjula? Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Mars 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2006 Vi har sjekket en volvo 740 turbo med ukjent chip.. 0.9 bar og 166hk på hjula.. med original turbo,, Med en ny g-tech måler.. det blir nå ca ca +- en gammel 240 med 230A motor klarte 88hk for å sammenligne. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Mars 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2006 Vi har sjekket en volvo 740 turbo med ukjent chip.. 0.9 barog 166hk på hjula.. med original turbo,, Med en ny g-tech måler.. det blir nå ca ca +- en gammel 240 med 230A motor klarte 88hk for å sammenligne. Hørtes ikke så dumt ut det. Ca. 200 i motoren da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet Mars 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2006 Ecomax-Chipen jeg selger er designet for max uttak på B230FK, kan lade over 1 bar / 98 oktan = >200 hk. Kjører med den selv og M90 - kasse, og det går MEGET BRA. Problemet er clutchen (og bensinforbruket). Skal teste ut Eco-trim nå som er snillere mot clutchen og forbruket. Gir ca 180 hk @ 0,8 bar. http://home.online.no/~kjet-sk/Viking.htm Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yoyofish Skrevet Mars 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 Ecomax-Chipen jeg selger er designet for max uttak på B230FK, kan lade over 1 bar / 98 oktan = >200 hk. Kjører med den selv og M90 - kasse, og det går MEGET BRA. Problemet er clutchen (og bensinforbruket). Skal teste ut Eco-trim nå som er snillere mot clutchen og forbruket. Gir ca 180 hk @ 0,8 bar. http://home.online.no/~kjet-sk/Viking.htm Må man kjøre på 98 oktan med EcoMax chip? Kan man kjøre på 95 oktan med litt lavere ladetrykk, f.eks. 0,9 bar? Hvor mye tar du for en EcoMax chip? Må ha det, bare må ha det. :P Siter Volvo 940 Turbo -95. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet Mars 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 Må man kjøre på 98 oktan med EcoMax chip?Kan man kjøre på 95 oktan med litt lavere ladetrykk, f.eks. 0,9 bar? Hvor mye tar du for en EcoMax chip? Må ha det, bare må ha det. :P Helt korrekt! Må kjøre med 98 oktan hvis du skal lade over 1 bar, men du kan kjøre med 95 oktan med lavere trykk 0,8-0,9 bar. Send PM for priser! Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caution Skrevet Juli 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2007 Å chippe motoren til 200 hk er vanskelig,men monterer du chip og bytter wastegateklokka/justerer opp trykket er ikke 200 hk noe problem. m90 er "ganske" sterk ja,200hk er null problem. Hva er lett å gjøre på org, 940 LT for å få mer hk? Siter Eirik.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Juli 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2007 Hva er lett å gjøre på org, 940 LT for å få mer hk? Det letteste er å forsiktig justere opp ladetrykket, men da må du ha wg-klokke fra en FT-motor. men ikke gå over 0,6 i ladetrykk..da burde du sterkt vurdere en chip først. Med org. eksos, og std filter med 0,8 bar og chip kan du ha rundt 170hk..kanskje opptil 180 avhengi av tilstand på motoren din. Men det viktigste er dreiemomentet, som øker ganske Mye ettersom ladetrykket økes... 300nm er Null problem å passere hvertfal. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AudioX Skrevet Juli 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2007 min onkel har en 940 lt, han har 205 hk med 0.9 i lade trykk å chip:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.