Gå til innhold

Tråden om Golfen min

Ranger emnet


kimoajajaj

Anbefalte innlegg

lurte også hvordan du har klart å bruke så mye på den. jeg har omlakkert hele bilen + divers karosseri mods, bytta girkassa 2 ganger clutch 2 ganger og haug av andre ting og er såvidt runda 25 totalt.

OG jeg bruker bilen daglig. selv nå på vintern turer jeg rundt i verste saltmølja. bilen er til for å brukes. :D

 

men, syns du heller skal lære deg til å bruke den. evt sette den opp for bedre bruk på humpete vei istede for å selge. hvis du har i tilfelle brukt så mye som du sier så ville jeg absolutt heller beholdt bilen istede for å selge.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Godkveld folkens!.

 

Skjønner egentlig godt at dere lurer på hvordan jeg har brukt 60.000,- i og med at den hverken har fet styling eller store felger og slikt.

 

Er ikke bare bare å sette seg ned å huske på alt sånn utven videre men jeg kan jo nevne det jeg kommer på:

 

-Birba Racing hvite skiver m/fluor røde lakkerte nåler + diode pærer

-Mattig alu matter

-Momo Corse pedaler

-Momo JET rattm m/nav

-4 x Momo belteputer

-Byttet gearkule

-interiør lakk

-Mattig grill list

-Bonrath grill

-Tåkelys

-Chrome klarglass lykter

-Hvite sideblinkers

-Chrystal Edge baklykter

-Hvite frontblinkers

-Opplakkert panser

-Lakket bremsekalippere med Foliatec 2komponent lakk

-Lakkert grill list

-Opplakkert frontfanger

-Stereo 13.000,-

-Bonrath momovisker

-Soting av bakre ruter

-K&N Innsats filter

-D&W Powerrohr

-Kjøpt 90 dører

-Lakkering av 90 dører

-kjøpt 15" Dezent til vinterdekk

-4x vinterdekk

-2x sommerdekk

-Byttet registerreim+strammer, viftereim, overhalt dynamo, byttet fremre motorfeste, drivknute mansjetter, tennplugger byttet 2 ganger, byttet fordelerlokk & rotor, byttet alle pluggledninger & plugghetter, byttet ei innsprøytningsdyse, byttet bensinpumpe i tanken, byttet bremseklosser bak, justert tenning hos VAG,

 

Ellers så har den 40/40mm senk & Simons effektanlegg.

 

Det er vell det som jeg kommer på i skrivende stund.. kanskje litt feil å regne med slitasje deler, men penger er jo penger for meg.

 

Er det mange av dere som har grusveier der hvor dere bor?. Greit nok på vinterstid , da holder jo bilen seg rein, men på sommerstid så er det ikke mulig å kjøre uten at bilen blir skjitten... . Ofte så syns jeg liksom det er nettop det at den er ren & pen som skiller den fra mange andre Golfer som jeg ser.. .

 

Skal på EU kontroll i denne måneden, regner med det går bra. Eneste er at brekket tar ujevnt.. må prøve å gjøre noe med det.

 

Huff vet ikke hva jeg skal gjøre, taper jo masse penger på å selge, men samtidig så vet jeg at det tærer på samvittigheten å sarve rundt på grusveia, må nesten kjøre som i rushen, brems/gass hele tida.

 

Hmm

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er bare å bite i det sure eple og kjøre. skvettlapper redder deg for mye søl.

 

jeg kjører i oslo hele tiden. + køkjøring til og fra jobb hver dag. ekke akkurat noe bra for bilen. men derfor jeg har den, for å bruke den.

 

grusveier er det inn til værste også. så slipper ikke unna der. trenger ikke å gnukke så veldig på bilen hver dag. men bare spyl av eventuell gjørme med hageslangen så har du gjort mye.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40/40 er da ingenting å bekymre seg over.

Jeg kjørte rundt på 3`er Golfen i 3år med 40/40 uten problemer.

Joda, jeg kjørte istykker en frontleppe og bulka bunnpanna en gang, men det er prisen for å ha en bil som er hakket vassere enn "naboens konebil med takgrind".

 

Hvis et problem er at bilen til stadig blir skitten så anbefaler jeg deg heller å polere den skikkelig eller eventuellt spare noen kroner å skaffe deg proff lakkbehandling slik at bilen blir lettere å holde ren.

Du har en bil som er velholdt og som ikke har kjørt herifra til Pluto, ikke mange som har det for å si det sånn;)

 

En fetter av meg kjøpte en ny Golf1 GTI her i Bodø da han var 19år, dette var i 1983, han solgte bilen nå i høst for ca.15000 og syntes nesten det var verre enn å skille seg fra X`en..

Ta vare på bilen din, du kommer til å angre noe sinnsykt hvis du selger...

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er det mange av dere som har grusveier der hvor dere bor?. Greit nok på vinterstid , da holder jo bilen seg rein, men på sommerstid så er det ikke mulig å kjøre uten at bilen blir skjitten... . Ofte så syns jeg liksom det er nettop det at den er ren & pen som skiller den fra mange andre Golfer som jeg ser.. .

 

Skal på EU kontroll i denne måneden, regner med det går bra. Eneste er at brekket tar ujevnt.. må prøve å gjøre noe med det.

 

Huff vet ikke hva jeg skal gjøre, taper jo masse penger på å selge, men samtidig så vet jeg at det tærer på samvittigheten å sarve rundt på grusveia, må nesten kjøre som i rushen, brems/gass hele tida.

 

Hmm

 

Du får flytte inn til sivilisasjon da vet du;p

Næj, men ikke selg bilen.. Du taper bare på det.. ikke bare penger..

Du får lære deg å bruke bilen.. Jeg er nødt til det, i likhet med alle andre hær..

Bilen er jo til for og brukes, og hær vi bor kommer man seg ikke så lett i mellom uten bil.. Synes nå egentli at det er bedre å bruke bilen dagli når man har lagt så mye penger i den, enn å la den stå å bruke den en gang i blandt.. men det er nå min mening..

hva du vil gjøre er jo opp til deg selv, men jeg ville beholdt bilen:)

1993 Bmw 320i 24V Coupe --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=156879

x1988/91 Mercedes 190d 2,5 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=54434

x 1991 Mercedes 190E 2.0 <- alt av deler selges

x 1985 Volvo 740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kimojajajaja....

 

Er jo ikke noe problem å kjøre grusveier da!

ikke for å være frekk, men det er jo liksom ikke en "ferrari" heller da(ikke misforstå)

men en VELDIG pen og velholdt golf...syns du har gjort det rent å pent hele veien, så ta heller å BRUK bilen å kos deg med den, den TÅLER det!

Den tåler tilogmed å blir dratt til 7000rpm , da gliser den, den liker å bli tynt litt i svinga å!

 

du sier du får dårlig samvitighet av å bruke den, så kan jeg love deg en ting at du blir å få MYE værre samvitighet når neste eier som sikkert ikke er en gubbe på 50, men nok en som vil ha en ferdigbygd bil,kan ikke skru/vedlikeholde,har mye penger,å vil ha din bil og er fersk i trafikken og garantert blir en "verdensmester" i den råe golfen din, mye spinning,herjing å fliring...

bilen blir nok ikke holdt så ren å pen da!

 

er alt for mange av di gode bilene som folk har så å si lagt sjæla si i , som blir solgt, så fort en nedsarva "allemannsbil"....

eksempel er jo corradoen min, solgte den, 4 mnd etter var den kondemnert,da hadde jeg vondt i meg!

 

keep it up!

1x Audi A4 TQ (blod senka å små tuna)

1x Raddo prosjekt

1x Polo 1977 (retro bilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40/40 er da ingenting å bekymre seg over.

Jeg kjørte rundt på 3`er Golfen i 3år med 40/40 uten problemer.

Joda, jeg kjørte istykker en frontleppe og bulka bunnpanna en gang, men det er prisen for å ha en bil som er hakket vassere enn "naboens konebil med takgrind".

 

Hvis et problem er at bilen til stadig blir skitten så anbefaler jeg deg heller å polere den skikkelig eller eventuellt spare noen kroner å skaffe deg proff lakkbehandling slik at bilen blir lettere å holde ren.

Du har en bil som er velholdt og som ikke har kjørt herifra til Pluto, ikke mange som har det for å si det sånn;)

 

En fetter av meg kjøpte en ny Golf1 GTI her i Bodø da han var 19år, dette var i 1983, han solgte bilen nå i høst for ca.15000 og syntes nesten det var verre enn å skille seg fra X`en..

Ta vare på bilen din, du kommer til å angre noe sinnsykt hvis du selger...

 

40/40 burde vært standard:) jeg kjørte rundt med 80+/80+ i 2 år med min golf.. men jeg kjørte over fangern min noen ganger;) hehe..

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kimojajajaja....

 

 

eksempel er jo corradoen min, solgte den, 4 mnd etter var den kondemnert,da hadde jeg vondt i meg!

 

keep it up!

 

skjedde med ene golfen jeg solgte å, tror ikke det gikk 4 mnd en gang

94 AUDI 80 Quattro (Competition)

===>>

x 83 VW Golf GTI16V - Solgt

x 91 VW Golf GTI16V - Solgt

x 88 VW Golf GL - Oppbrukt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte bare jeg skulle legge ut noen ganske så uitnteressange bilder, bare for å ha det gjort:)

 

register.jpg

Slik ser altså register-tjafset ut

 

register2.jpg

 

Når jeg skifta reima, så tok jeg av powerrohret og (tok bare av gummien som er festet på det i begge endene, da det er jævlig vanskelig og få det på igjen).

 

Jeg oppdaget en mulig årsak til falskluft:

 

gummi.jpg

Dårlig bilde, men som dere ser, så er det liksom et "spor" på gummien her, som skal treffe overens med et spor i den jern-kolossen som dette sitter på. Dette har blitt skjevt tydeligvis, for dere ser at sporet på gummien er klemt ned. Egentlig vanskelig og gjøre noe med, men jeg jokket litt og styrte når jeg satte den på igjen, og stramte godt til på skruklemma, og nå går den tilnærmet like fint på tomgang som den gjorde før ! :):)

 

Ellers så koblet jeg jo også opp tåkelysene slik at jeg har det klart når jeg får fangeren. Jeg brukte ganske feite ledninger, dette er viktig for å ikke få strømtap i ledningene. (hvorvidt det er viktig til tåkelys er jo en annen sak, da det egentlig blir enda mer sjenerende for møtende trafikk jo skarpere dem er, menmen..)

 

fortenne.jpg

Når jeg bruker kabelsko, så fortenner jeg alltid ledninga først. Dette anbefales, da skoen i de fleste tilfeller vil sitte mye bedre fast, da ledningen ikke bare blir klemt flat og skoen glir av..

 

sikring.jpg

Se den fine sikringsholderen min hehe (ja jeg vet det er interessant! hehe not

 

kobling.jpg

Slik ordna jeg + ut til tåkelysene.. Isolerte selvfølgelig hele greia etter på da..

 

Om noen lurer på hvordan jeg kobla alt (relee osv) så bare spørr.

 

 

Jeb, fint at du liker prosjektet mitt. Kult at du har Golf i så ung alder da, det er tøft. Gjør akkurat hva du vil, jeg bryr meg ikke. Kan ikke si at jeg er den første som gjør alt det som jeg har gjort da

 

 

:rolleyes: (desverre:)

 

 

Vellvell

 

Lurte bare på hvordan du koblet heile greia te tåkelysa??!! Ska te på d sjøl nå sedu!!Hvor kan e få tak i rele åssån hen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Heisann folkens!

 

Beklager at det er litt stille i tråden, men her kommer en liten "update".

 

Har vært plaget med at brekket henger seg oppe i det siste, bestemte meg derfor for å fikse det.

HPIM1533Medium.jpg

Har laget meg en "rullestol-bruker" lignende innkjørsel til verkstedet i kjellern slik at jeg lettere får inn sykler der, samt at jeg kan bruke den som en mini-grav.

 

HPIM1534Medium.jpg

 

 

I den ene kalippern så gikk håndbrekksmekanismen fint, men der gikk stempelet tregt.

 

I den andre kalippern gikk håndbrekksmekanismen tregt, mens stempelet gikk fint.

 

HPIM1591Medium.jpg

Forståelig at der var litt treghet når man ser hvordan den så ut... .

 

HPIM1588Medium.jpg

Det var litt knotete å få ut den her, først må en ta ut låseringen, var litt vanskelig å komme til med tang, så jeg improviserte litt med et par skrujern osv. Når låseringen var fjerna, så kom den fortsatt ikke ut. Jeg satte så en wisegrip tang rundt enden av skruen, holdt så et skrujern mot tanga som jeg igjen banka på med en hammer, da kom den ut.

 

HPIM1595Medium.jpg

Sånn ser alle delene ut.. .

 

HPIM1594Medium.jpg

Honet også sylinderne mens jeg var i gang, selv om det strengt tatt ikke virka å være nødvendig.

 

HPIM1596Medium.jpg

Til slutt et bilde av de nyoverhalte kalipperne og nye bremseslanger til hele bilen.

 

Vellvell det var alt :). Skal montere kalipperne i morgen, smøre opp alle gliderne både foran/bak og skifte alt av bremseslanger i morgen. Håper det ikke blir over 10- ;).

 

 

Når det kommer til dette med selging av bil og slikt, så har jeg valgt å ta litt avstand fra det pga. at jeg blir emosjonelt ute av laget bare med tanken på det.. :). Selv om jeg fortsatt er i tvil , pga. at jeg kjenner meg selv så godt at jeg vet at det kan bli hardt å ralle rundt i golfen som om det var "en vanlig bil" (hahaha, ja ikke flir hehe men det er jo sånn man tenker til tider.. ).

 

Tøffetom: Regner med du har fått ordna tåkelysa dine nå, men det er veldig enkelt å koble opp. Husker ikke nummereringen på releet, men du lager bare en "Y" kobling på ledningen som går med strøm til tåkelysene, så jorder du hvert tåkelys. Så enkelt at jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, helt basic ;). Jeg var så heldig å ha innlagt tåkelys bryter i bilen, stakk en ledning ut like ved spylerveske tanken, så var bare å koble den opp mot releet så var det bingo.

 

 

Jaajaaja

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår