Gå til innhold

Tråden om Golfen min

Ranger emnet


kimoajajaj

Anbefalte innlegg

Du har et godt poeng der Xplod. Jeg skjønner rett og slett ikke hva det er som feiler folk som bruker en hel masse penger på en bil, gjøre den spesiell og legge sjela si i den, forså å og selge den med en hel masse tap og tårer i øynene, jeg fatter og begriper det bare ikke. Jeg har, som broren min sier, et "nostalgisk problem" , har kanskje litt for mye følelser for tingene mine, men jeg har da heller ingen dame å bruke dem på heller, for øyeblikket ;).

 

Huff jeg ser fram til å komme meg til "¤#%#¤T vekk fra narvik, er ikke mange skole dagene igjen nå, tilbake til sitt egentlig ordentlige liv, ikke bare sitte pal foran PC`n på en knøtt liten hybel. Hybel livet har da sine lyse sider det og, men de veier ikke opp for alle de dumme sidene!. Hehe..

 

Jaja snakket nettop med en av mine beste kompiser, han var på tur hjem fra Harstad i en Golf 4 20V turbo (150hk) , byttet inn sin Golf 2 GTI 16V med full rieger styling samt at han tok lån. Da er det bare en 2er igjen hjemme i distriktet og det er min, gjør meg egentlig ikke noe ettersom at det var jeg som var først ute med Golf 2 og gleden ble på en måte noe mindre da en kompis fikk en mye finere en:). Litt egoistisk, men slik er det vell bare.. .

 

Jonte, ja jeg snakker om Jan-Andre sin.

 

Vellvell :)

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

De blinkersa, ja..

 

Bestilte akkurat de samme, og fikk også e-post med beskjed om det samme.

 

Får bare ta å vente. :) (og håpe at onkel ikke legger merke til det, da jeg mangler hele blinkern på venstre side)

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter litt med tankene om jeg skal selge eller ikke - bare hatt problemer med bilen i det snart 1 året jeg har hatt den. Men er liksom litt glad i den og ...

Og finne nok ikke en g60 syncro igjen ... Går og vurderer det for hver dag ..står til salgs og mange tar kontakt...

Et par ting igjen å fikse så begynner den å nerme seg fulstendig oppusset ..

 

Men men ... Nok ødelegging av tråd ...

 

En av norges Best beholdte 16v er du har der ...

 

Pen bil ..

Golf 4 gti 99 mod

 

 

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok Kaldblod så du har bestilt samme greia, tøft:). Fikk (av en eller grunn mail fra Kjetil ved Autospar om at de ventet inn lyktene i neste uke (andre mailen jeg får, skjønner ikke helt hvorfor), i går når jeg fikk mail så sa han to uker, men det blir vell omtrent det samme.

 

Noen som vet hva som skjer hvis man ikke får sendt inn mangellappen, altså at man ikke drar å får bilen godkjent på et bilverksted, i løpet av en uke?. (fikk en uke på å fikse blinklysene foran). Men faen, jeg kan jo ikke trylle fram nye lys heller da.. . Møller kunne sikkert skaffet dem på et par dager, men hvem har råd til å først kjøpe originale lys bare for å få bilen godkjent og så kjøpe slike lys som man egentlig vil ha... hvertfall ikke jeg:).

 

Takk for veldig hyggelig reply Sonick men der fins nok finere golfer i vårt land enn min er jeg redd for :( :) .

 

:)

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hva som skjer hvis man ikke får sendt inn mangellappen, altså at man ikke drar å får bilen godkjent på et bilverksted, i løpet av en uke?. (fikk en uke på å fikse blinklysene foran). Men faen, jeg kan jo ikke trylle fram nye lys heller da.. . Møller kunne sikkert skaffet dem på et par dager, men hvem har råd til å først kjøpe originale lys bare for å få bilen godkjent og så kjøpe slike lys som man egentlig vil ha... hvertfall ikke jeg:).

Jeg ble stoppet i teknisk i fjor å fikk 3 uker til og vise bilen.. ringte og bestilte time, men fikk ikke for etter 7 uker (måtte på BT for og godkjenne senkesettet)

fikk etter 4-5 uker varsel om avskilting, men ringte di å sporte va meningen med å gi meg 3 ukers frist, og time etter 7 uker, så komme med avskiltingsvarsel.. da ble di paff dær.. hehe.. dro å fikk godkjent bilen etter 7 uker..

 

angående blinkelys, så kan du vel dra å vise bilen, så vise ordrebekreftelse på blinkelysa (om du har fått det).. kansje di godtar d.. eventuelt får du jo ny mangel lapp på blinkelysa, som du kan stikke på verksted og vise på 5 min..

1993 Bmw 320i 24V Coupe --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=156879

x1988/91 Mercedes 190d 2,5 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=54434

x 1991 Mercedes 190E 2.0 <- alt av deler selges

x 1985 Volvo 740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goddag folkens !

 

Har ikke fått noe brev fra biltilsynet om avskiltning, og har heller ikke fått de nye blinklysene, hehe:). Håper jeg får dem snart, bare Autospar får de inn så.

Jeg ble selvfølgelig stoppet i enda en kontroll forrige Fredag, i Bogen. Da var det først promille kontroll, jeg fikk så beskjed om å kjøre videre til den "herren som står der borte". Var en gammel politimann som skulle ha førerkort & vognkort, å så spurte han "å bilen har du i orden". Jeg svarte "Ja, jeg skulle da tru det" . Han gikk en runde rundt bilen og virka ikke å bry seg noe om at jeg hadde sotede blinklys foran. Uansett, jeg dro fram ordrebekreftelsen fra Autospar og trøkte den i tryna på han samtidig som at jeg fortalte at jeg hadde mangel lapp på blinklysene. Da sa han bare, "Neida, kjør nå bare videre du" :). Hyggelig med ållreite politifolk!.

 

 

Ellers så knipset jeg noen bilder av bilen i helga, har jo ikke skjedd noe nytt med bilen men uansett:).

 

HPIM0258Medium.jpg

 

HPIM0245Medium.jpg

 

HPIM0250Medium.jpg

 

HPIM0243Medium.jpg

 

HPIM0232Medium.jpg

 

HPIM0233Medium.jpg

 

HPIM0255Medium.jpg

 

Kjøpte meg nytt kamera så jeg fikk lyst til å teste litt, HP R507, fikk det til innkjøpspris + rabatt så jeg betalte 1000,- for det.

 

Jaja:)

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cax ! :) finn en 16V som ikke har et lite hull akkurat der. Alle som jeg har sett har slik slitasje-rift der, og de har vært større enn mine, derfor velger jeg og si at mine er fine ! :) hehee

 

Bøtta var meg pga. at jeg hadde vaska bilen, måtte jo ha noe vaske middel stasj ! Btw jeg har avholdsmann så ta ikke den tonen ! ;)

 

2FAST4U jeg kjøpte mattene hos Powerzone, de kommer ferdig tilpasset så fremst du bestiller til en spesifikk bilmodell, men spørr for sikkerhets skyld at de passer. Kostet 700 spenn. Egentlig så tror jeg ikke det finnes så mange modeller, for de går sikkert "omm hverandre". (passer på de fleste biler). Eneste du må gjøre selv er å bøye dem til.

 

 

 

grill (Medium).jpg

 

Jeg glemte og ta med den nye grillen min ! (mattig, kamei list).

 

 

Jeg har 87 mod gti16v med dønn strøkene seter, har ikke slitasje på førersetet

i det heletatt, men du har finere bøtte enn meg da =)

golf gti 16v 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goddag folkens !

 

Har ikke fått noe brev fra biltilsynet om avskiltning, og har heller ikke fått de nye blinklysene, hehe:). Håper jeg får dem snart, bare Autospar får de inn så.

Jeg ble selvfølgelig stoppet i enda en kontroll forrige Fredag, i Bogen. Da var det først promille kontroll, jeg fikk så beskjed om å kjøre videre til den "herren som står der borte". Var en gammel politimann som skulle ha førerkort & vognkort, å så spurte han "å bilen har du i orden". Jeg svarte "Ja, jeg skulle da tru det" . Han gikk en runde rundt bilen og virka ikke å bry seg noe om at jeg hadde sotede blinklys foran. Uansett, jeg dro fram ordrebekreftelsen fra Autospar og trøkte den i tryna på han samtidig som at jeg fortalte at jeg hadde mangel lapp på blinklysene. Da sa han bare, "Neida, kjør nå bare videre du" :). Hyggelig med ållreite politifolk!.

 

 

 

hum.. vært mye kontroller i det siste nå.. har ikke blitt stoppet selv da.. hehe

går med tanker nå om og kjøpe meg golf selv.. riktig nok en 3er.. foreldra mine vurderer og bytte ut bilen til mamma, en 93 GL 1,9 tdk..

helt kurant bil.. er noe rust på den, så tenkte og kjøpe den billig, fikse det, og utføre diverse planer på den :)

1993 Bmw 320i 24V Coupe --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=156879

x1988/91 Mercedes 190d 2,5 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=54434

x 1991 Mercedes 190E 2.0 <- alt av deler selges

x 1985 Volvo 740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gule lightning audio fronthøyttalerne dine, det er 4" ikke sant? Passa de rett inn eller måtte du gjøre noe spesielt for å få plass? Kjøpte noen Rockford Fosgate Punch P142C, men de var ca 1 cm for dype... :/ Lurer på om jeg bare skal bytte til de samme som du har foran, om de passer rett inn...

[ ]-94 Mazda Miata 1.8l turbo

[x]-87 Golf GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

 

Paest, høytalerne er 3,5" .

 

Her er link til dem på bilradiospesialisten

http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=605

 

:)

 

Håper lyktene mine dukker opp i morgen !! :)

 

 

Håper jeg får mine lykter i morgen også! :) Men 3.5" ja, da er det ikke rart de jeg kjøpte ikke passa, de var 4,5cm dype, og de jeg fikk bytta til var noen JBL som spilte som faen, men var 5cm dype. Faen. :/

Bra jeg fikk tilgodelapp.

 

Hvilke lykter har du bestilt nå? Om jeg ikke har gått glipp av noe så er det 3. paret du kjøper på den golfen nå? :P

[ ]-94 Mazda Miata 1.8l turbo

[x]-87 Golf GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Ser for meg at det må være ugunstig med høytalere som ikke passer helt ettersom at de som faktsik passer er kukene nok å få i :). (skruene altså, vanskelig å komme til).

 

Hehe er nok ikke snakk om baklykter denne gangen, nye blinklys i fangeren foran :). Fikk dem idag!!!!. Monterer i morgen :). BINGO !.

Glass klare lykter om du lurte på det.

 

 

Neste blir tåkelys med klare glass:).

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk ultimatevw ! :). Ser fin ut din også, snaisnt med rally front :).

 

Jeg har også lyst på klarglass tåkelys, de ser sinnsykt fine ut.. ! . Vet ikke helt om det er vits i å leite etter andre sjapper som selger dem ettersom at Autospar sikkert er rimeligst eller like rimelig som alle andre.. ??.

:).

 

Jeg fikk da blinklysene mine her om dagen!. Selvfølgelig hølja regnet ned ute, var ikke småtterier heller, så jeg måtte ty til regnhyr & tøff lue ;)

 

HPIM0311Medium.jpg

 

HPIM0314Large.jpg

Der var lykta på plass. Jeg forventet å bruke maks 5 minutter på denne jobben.. meen brukte tett på 2 timer !!. For det første så var "buen" på reflektoren annerledes på de nye lyktene, den var for stor slik at den tok borti jernet inni fangeren. Jeg kom ikke til med vinkelsliperen så da måtte jeg fram med fila og file meg plass til reflektoren. Dårlig passform med andre ord.

 

Da jeg hadde fått lysene i og skulle teste, så blinket det kun på den ene sida. Jeg skjønte ingenting. Etter mye om og men ble konklusjonen at den HELT nye pæreholdern ikke fungerte, som jeg velger å si. Den var så teit laga at der var rett og slett ikke kontakt, så jeg måtte bøye litt & fetle litt også var det bingo. Snakk om dritt, nye greier som ikke fungerer, dårlig butikk.

 

Vell hadde aldri trodd jeg skulle klare å bli så oppkarra av å bytte et par blinklys, som jeg ble:).

 

HPIM0312Large.jpg

 

Til slutt et bilde av hele bilen. Lyktene ser ikke glassklare ut på bildene, men de er det. Er dog slike striper i glasset som gjør at det fra noen vinkler ikke ser helt blankt ut, irriterende, men slik er det vell bare.

 

Vellvell det var alt jeg hadde på hjerte, bortsett fra at jeg er lut lei av dette dritt været !!! .

 

:)

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår