Gå til innhold

Tråden om Golfen min

Ranger emnet

kimoajajaj

Anbefalte innlegg

• Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

=)

Fikk delene mine i går, alt stemte, men jeg hadde misforstått litt det med baklagrene, jeg fikk lager til et bakhjul, ikke til begge to, som jeg trudde, men skal til Harstad i morgen, så da kjøper jeg bare et til.

Var ute nå og skiftet motorfeste og bensinpumpen, gikk som smurt:)

Håper jeg får skifta register reima i løpet av helgen, det blir interessant.

vellvell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rdl

jamen nå har jeg noe INGEN andre på gata i norge har. jeg har en bil som faktisk KLER sitt utseende med dekalene samt at jeg gjør reklame for mine sponsorer....... det er noe helt annet ennå være fersk drittunge med vw motorsport i forntruta og TUNING på fangeren dsin bak og faen ikke ane hva noen av delene betyr!

Er på mange måter enig med RUST, tror egentlig ikke det finns biler som går så godt at de trenger å se ut sånn som din......

Til slutt: Liker ikke klistremerker på biler. Naboen har Opel Rekord 2,0 S Luxus med Donald Duck - "N". Det er litt tøfft, men Tuning, Pioneer, Racing og alt det opplegget.....? Nei..... Ikke litt engang.....

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok så var vi enige om den saken ! :)

Ellers så fikk jeg ikke skrua noe bil i dag, pga. helvettes regn vær.

Hadde planlagt å skifte fjærbeins lagerene + drivknute mansjettene og hjullagerene bak, men jeg fikk ikke noen til og hjelpe meg, har aldri gjort slikt før, så ville ikke gjøre det alene første gangen:rolleyes:

Vellvell jeg får vell nok av tid til og gjøre dette før jeg får lappen, så er jo ikke noe stress..

I stad når jeg var ute så bytta jeg børstene på dynamoen, og fikk da en ladespenning på 14 volt ! :) Det var jo positivt.

Vellvell så må man vell lage pizza !

God lørdags kveld alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke tatt så mange bilder i helgen, da jeg ikke fikk gjort så mye som planlagt + kamera tomt for batteri, men fikk noen..

Har jo vært en del snakk om bensinpumper på forumet, så poster noen (kanskje) hjelpfulle bilder..

Jeg ble tidiligere fortalt at man måtte ta ut teppet i bagasjerommet for og skifte bensinpumpa, dette fant jeg ut ikke var nødvendig.

Man tar ut suben (løft med rett rygg og bøy knær) :) legger ned baksetene og bretter så teppet bakover. Man ser så et "inspeksjons lokk" , som er festet med tre skruer. Disse taes ut, og man ser følgende:

detmanser.jpg

Merkelig nok, så var det fullt av støv-sand, dette støvsuge jeg opp med en støv suger, og vasket tilslutt over med tue og vann. Er jo ganske viktig at det er rent rundt der når man åpner tanken..

Klipsene som holder slangene smetter du enkelt av, (ha nye slangeklemmer i bakhand) , slangene kan være litt vriene men prøv og tvinge dem av helt inne med roten ved hjelp av et stort flatjern (ikke skad slangen). Så tar du av lednings kontakten. Hvis du ikke får opp den svarte ringen med håndmakt, så kan du ta et stort flatjern og bruke en hammer for og få det opp.

pumpemekanismen.jpg

Nå kan du ta opp hele greia, men vær forsiktig så du ikke bøyer tankmåler systemet.

nuebensinpumpen.jpg

Den gamle pumpen dras ut og den nye settes inn.. simpelt:)

Fikk ny gear kule på fredag, i gult, matcher skulderputene og den gule momo skrifta på pedalene hehe

gearkule.jpg

innif.jpg

inni.jpg

Vellvell..

Håper jeg får skrudd noe mer denne helga, kommer litt annpå om jeg må ta opp potet eller ikke !! hehe:)

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Jeg har egentlig ikke bestemt meg helt hva som skal skje med bilen framover. Siden jeg nå har flyttet på hybel for å gå på skole, så har man jo meget begrenset med kapital.

Det som jeg kommer til å kjøpe først tror jeg blir en litt større "spoiler" til bakluka, så kjøper jeg klare frontlykter.

Så blir det vell skjørt og noe til bakfangeren, men jeg har ikke helt bestemt meg for dette enda, skjørt er ganske ugunstige greier egentlig.. Vi får se hva fremtiden bringer

Laaars, tilsammen har jeg brukt 33.000,-

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider