Gå til innhold

Tråden om Golfen min

Ranger emnet

kimoajajaj

Anbefalte innlegg

• Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe cheron, sikkert ikke vært så domt:) Men det blir vell heller nye seter:)

En liten oppdatering på framgangen:

Snakket med han som skulle fikse lakkering av panseret/frontfangern/grill listene i går, alt var ferdig til lakkering ("det skal bli så bra så"), men den ene lakkeren hadde vært på jakt og en den andre hadde vært sykemeldt, men nå var begge tilbake, så han sa at skulle de få det gjort. (blir lakket på VAG verksted)

På lørdagen skal vi skifte bakhjulslagrene, drivknute mansjettene foran, fjærbeinslagerene, registerreim+strammer,viftereim,olje,oljefilter og tennplugger. Tror vell egentlig ikke at vi får gjort alt på en dag?... Kan jo være noe dritt og få av fjærene foran og slike ting.

Ellers så har jeg langkjøring i morgen, og tar teori examen på mandag, så nå er det ikke lenge før jeg får lappen, det blir bra:) Må vell begynne å tenke på å få registrert bilen osv..

Vellvell

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ble det litt skruing i dag! :)

Skifta fjærbeins lager og drivknute mansjett på begge sider foran.

Det gikk høvelig greit, det vi sleit mest med var og finne en 7mm umbrako til å lase av demperen når vi skulle løsse mutteren oppå.

Jeg vet ikke hvorfor, men de nøye fjærbeins lagrene ikke gikk like mye opp som de gamle, mulig det bare er synet som bedrar, men det kan vell tenkes at de kanskje siger litt lenge opp når man får kjørt litt, ettersom det er gummi.

Eneste er at jeg tror det er forskjellige fjærbeinslager på GTI og vanlig golf, de er vell litt mindre på GTI for å få den lavere. Kan jo være at det var fjærbeinslager til vanlig golf som fulgte med? .Jeg driter i det , bilen er lav nok uansett.

(de gamle lagrene var ganske så utslitt, ikke så rart at der var en del rare lyder :)

Jeg klarte selvfølgelig og glemme foto apparatet på hybeln, så jeg fikk ikke tatt noen bilder, det var jævla kjipt..

Så litt harry ut, satte bare pallegaffeln på traktorn, og jekket bilen opp med denne.

Jeg hadde tenkt og skifte bakhjulslagrene, men jeg fikk vekk all slakken bare ved å stramme til lagrene, så da har jeg heller de nye i reserve.

Vellvell, det blir vell registerreim skift neste helg tenker jeg..

Ikke nøl med å komme med noen tips, hvis du har..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sitti her i en god stund nå! Bra jobba "Kimo"!

Har selv en Golf2 som er stæsja litt med (egentlig ikke så altfor mye, men men, brukt godt over 40k til sammen med anlegget osv)

Leste langt tilbake at dere bruker bare en sikring på +kabelen som går fra batteriet til forsterkeren.jeg bruker 2.en som sitter helt framme ved batteriet og en helt baki ved forsterkeren.

Og et tips til plassering av forsterker på en golf2. Kjøp eller lag en hattehylle av type hardt og sterkt materiale.spon plate er bra.skru forsterkeren fast oppunder hattehylla ;) jeg har 2(måtte bare si det :D ) så jeg monterte den andre fast på baksiden av basskassa.

spm til folket. noen andre enn meg som sliter noe jævlig med strømproblemer eller? da jeg kjører litt vilt så forsvinner lyden..men subbern fortsetter å dunke. nå har jeg en viss anelse om at det kunne bare vært spilleren (men nå er jeg jo kvitt den, på inbrudds måten :( ).som en tidligere skrev, at han demonterte alarmen sin pga ting han ikke likte.hadde noe av det samme problemet.måtte demontere alarmen osv osv.

et lite tips til.når du da den gang monterer skiltet bakpå bilen din.så kommer det garantert til å gi fra seg ulyder som du ikke vil ha der da du spiller høyt med anlegget.kjøp sånne klistrebiter som man setter under stoler osv for å ikke ripe opp gulvet.klistre de på baksiden av skiltet og disse ulydene forsvinner.men rust osv..har ikke sjekka.tør ikke, men tviler egentlig på at det har kommet noe.

bra du holder deg til 15" felger.større på golf blir teit (mener da jeg). 16" kan gå..men 17 blir for dumt. :D

Lykke til videre! btw. Hold bilen CLEAN for stickers.

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fin og lang reply Golf T&Nos såklart !

Ikke noen dum ide det med hattehylla, men hvis jeg lager en ny , så vil jeg helst at det stoffet som man kler den med, blir så likt det gamle som mulig...

Jeg må desverre begrense størrelsen på denne replyen, da jeg må intensiv-pugge litt på teorien, drar til biltilsynet i morgen tidlig, det blir morsomt.. får håpe det går bra.

Eller så drar jeg hjem på Tirsdag (høstferie til over helga) , så da blir det registreim bytting i løpet av uka, det blir bra.

Vellvell

Puggpugg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bestilte min hattehylle fra en eller annen forhandler ferdig trukket..and fits perfect..skal sjekke litt opp hvor jeg bestilte den fra...eneste ulempen..vær forsiktig over fartsdumper!! hadde noe jævli hastverk for et par år siden..kjørte over en fartsdump og VIPS så forsvant lyden :D titta i speilet og tenkte" hvor faen ble det av hattehylla!??!" hele hattehylla mi veier nøyaktig 18kg.så ble vist litt for mye for festene.men den bruker jeg ennå.kan legge opp et par bilder av hvordan den ser ut.må bare ta dem først

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok gjør det ! Har en kompis som faktisk er på utkikk etter en ny hattehylle, som egener seg for litt vekt:)

Er den laget av et annet materiale enn den originale da? Sterkere antar jeg.

Ellers så tok jeg teori eksamen i dag, bestod prøven med 13 feil ! Ble kjempe fornøyd jeg ! :)

Dette går jo i riktig retning:) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke funnet siden ennå..men har nå ikke gitt den opp helt ennå heller.leter mer etterpå.

ja den er laget av et annet materiale..spon plate som er ganske tykk.

grattis med bestått teotiprøve da!

skal ta bilde ute nå..har et møkka kamera her..et stykke Logitech et eller annet..så blir ikke så mange pixels.men man ser nå ihvertfall hvordan hattehylla ser ut :)

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Golf T&Nos så klart!

Leste langt tilbake at dere bruker bare en sikring på +kabelen som går fra batteriet til forsterkeren.jeg bruker 2.en som sitter helt framme ved batteriet og en helt baki ved forsterkeren.

Og et tips til plassering av forsterker på en golf2. Kjøp eller lag en hattehylle av type hardt og sterkt materiale.spon plate er bra.skru forsterkeren fast oppunder hattehylla ;) jeg har 2(måtte bare si det :D ) så jeg monterte den andre fast på baksiden av basskassa.

Montering av forsteker opp-ned er nok ikke det sunneste du kan gjøre for den. Grunnen til det er fordi varmen stiger oppover. Dette medfører at varmen går inn i forsterkeren og bli der istedenfor å gå ut av den via køleribber, vifter e.l. Forsterker'n din kan gå varm, som kan føre til at den kutter under spilling, eller i værste fall, ta kvelden. Kommer an på hva du bruker til å dra den. Hatte-elementer eller sub, og hvor kraftig den er i forhold til elementene. Den kan monteres i det fleste posisjoner, men opp-ned er IKKE anbefalt.

Bortsett fra det. Ser du har JBL Decade's i hylla. Kikket på et par sånne selv. Hørt de spiller høyt, men litt mye diskant? Hva mener du? Noe annet frisk i bilen som spiller ut øra? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Spear

Montering av forsteker opp-ned er nok ikke det sunneste du kan gjøre for den. Grunnen til det er fordi varmen stiger oppover. Dette medfører at varmen går inn i forsterkeren og bli der istedenfor å gå ut av den via køleribber, vifter e.l. Forsterker'n din kan gå varm, som kan føre til at den kutter under spilling, eller i værste fall, ta kvelden. Kommer an på hva du bruker til å dra den. Hatte-elementer eller sub, og hvor kraftig den er i forhold til elementene. Den kan monteres i det fleste posisjoner, men opp-ned er IKKE anbefalt.

Bortsett fra det. Ser du har JBL Decade's i hylla. Kikket på et par sånne selv. Hørt de spiller høyt, men litt mye diskant? Hva mener du? Noe annet frisk i bilen som spiller ut øra? ;)

nei forsterkeren har ikke gått varm..bruker den til å dra i gang hatte-elementene.har aldri hatt problemer med den.den er kraftig nok for å si det sånn :D

har en 12" basser DLS..husker ikke hva slags DLS element det var da, må jeg sjekke ut..er ihvertfall et element som koster 1600-1800kr.men forsterkeren som drar den vet jeg ikke helt om jeg er fornøyd med.tror jeg skal bytte om..sette JBL forsterkeren til å drive i gang subbern..mens Blaupunkten tar høytalerne.

mye diskant er bra :D jeg bruker ikke bass på høytalerne i det hele tatt..tror den ene høytaleren er gåen..har sjekka det ut, men kan være at det ene diskant elementet er løst.usikkert.men subbern slår godt ifra seg da.så trenger ikke mye bass på høytalerne, selvom det hadde hjulpet godt på lyden.

men tja, noe diskant er det jo på høytalerne, men de slår godt ifra seg(husker tilbake da jeg ikke hadde subber).

sånn ellers, så kan man jo si at man blir dauhørt om man sitter i baksetet og spiller for fullt +++ ryggmassasje...men det får man jo da man sitter foran også..

Men har veldig lyst på en subber til av samme slaget..det hadde gjort seg ;)

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering!

I går skiftet jeg registerreima, gikk ganske greit. Kommer noen bilder fra det når jeg drar tilbake til hybeln.

I dag koblet jeg opp alt til tåkelysene, funket som bare det:) Tok noen bilder av det også.

Eneste som gjenstår er å kappe den endelige lengda på ledningene, ettersom jeg ikkke ville skjangse siden jeg ikke har fått fangeren tilbake enda.

Jeg håper å tror at jeg får alt som var til lakkering tilbake til neste helg, gleder meg som en unge til å få golfen helt ferdig:)

Vellvelll...

Lenke til kommentar
Del på andre sider