Gå til innhold

Tråden om Golfen min

Ranger emnet


kimoajajaj

Anbefalte innlegg

har lest igjennom hele tråden din ... Du får deg en utrolig fin golf ... Og ett tips, hold den clean... Ikke hiv på en haug av klistremerker, blir bare teit... Det eneste klistremerket jeg skal ha er ett som står på en av de bakre siderutene der det står WM/Audi Club Norway, kompisen min har noe sånt, er pent :)

 

Snart legger jeg vel opp en tråd med min golf... er bare 16 år så har lixom 2 år og fikse på bilen... Jobber gjør jeg å og fattern betaler bilen + eu godkjenning, forsikring osv så kommer til og koste på en god del penger med helt "clean" styling .... Du får følge med på den når den blir hivd opp ... Bruker kanksje noen av ideene dine hvis du ikke har no imot det :)

Mvh Chosen

 

har ikke bil enda :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tenkte bare jeg skulle legge ut noen ganske så uitnteressange bilder, bare for å ha det gjort:)

 

register.jpg

Slik ser altså register-tjafset ut

 

register2.jpg

 

Når jeg skifta reima, så tok jeg av powerrohret og (tok bare av gummien som er festet på det i begge endene, da det er jævlig vanskelig og få det på igjen).

 

Jeg oppdaget en mulig årsak til falskluft:

 

gummi.jpg

Dårlig bilde, men som dere ser, så er det liksom et "spor" på gummien her, som skal treffe overens med et spor i den jern-kolossen som dette sitter på. Dette har blitt skjevt tydeligvis, for dere ser at sporet på gummien er klemt ned. Egentlig vanskelig og gjøre noe med, men jeg jokket litt og styrte når jeg satte den på igjen, og stramte godt til på skruklemma, og nå går den tilnærmet like fint på tomgang som den gjorde før ! :):)

 

Ellers så koblet jeg jo også opp tåkelysene slik at jeg har det klart når jeg får fangeren. Jeg brukte ganske feite ledninger, dette er viktig for å ikke få strømtap i ledningene. (hvorvidt det er viktig til tåkelys er jo en annen sak, da det egentlig blir enda mer sjenerende for møtende trafikk jo skarpere dem er, menmen..)

 

fortenne.jpg

Når jeg bruker kabelsko, så fortenner jeg alltid ledninga først. Dette anbefales, da skoen i de fleste tilfeller vil sitte mye bedre fast, da ledningen ikke bare blir klemt flat og skoen glir av..

 

sikring.jpg

Se den fine sikringsholderen min hehe (ja jeg vet det er interessant! hehe not

 

kobling.jpg

Slik ordna jeg + ut til tåkelysene.. Isolerte selvfølgelig hele greia etter på da..

 

Om noen lurer på hvordan jeg kobla alt (relee osv) så bare spørr.

 

 

Jeb, fint at du liker prosjektet mitt. Kult at du har Golf i så ung alder da, det er tøft. Gjør akkurat hva du vil, jeg bryr meg ikke. Kan ikke si at jeg er den første som gjør alt det som jeg har gjort da

 

 

:rolleyes: (desverre:)

 

 

Vellvell

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg kanskje skulle tektylere litt under bilen min til helga.

 

Selger dem tectyl ellers slikt på bensinstasjoner?.

Noen som har noen tips?

 

Ser for mag at jeg først gjør rent, for så å skrape vekk løs dritt/maling , og så gå over med stålbørste eller lignende.

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjern rust

Smør på epoxy eller syre

Lakk

Tectyl, tyntflytene på spray Alle hulrom og langt plateskjøter osv.

Tectyl, tyktflytende på spray. Under bilen

Tectyl GØGGE, på liter's bokser. Under bilen, smør tykt på!

 

Forhør deg der de selger Tectyl, de vet! (De bør såfall)

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uææ speedwell det der kan jo blir dyrt..

 

Jeg så for meg at jeg kunne kjøpe meg en eller to bokser med gusj, en spray og en annen, og ta fks begge kanalene og evt punkte litt her og der hvor det er nødvendig..

 

Budjsettet er jo stramt, årsavgift,registreringsavgift,forsikring,dekk hehe FAEN ! fucku

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt treig jeg. har ikke lest hele denne tråden før nå.. men aldri for sent....

 

jeg har lenge hatt den formening at golf2 er kjedelige biler for alle har like og alle gjør dem like.. og det er jo forsåvidt sant.

 

men jeg syns golfen din er jævli pen og strøken og den ble sikkelig rå inni med alt momo snaxe.

 

Lykke til videre med bilen og kjøringa.. blir nok lappen snart.

 

ps: 13 feil på teori prøva er bra! jeg hadde 14...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig tilbakemelding:)

 

Kom nettop fra mørkekjøring nå, så da er jeg ferdig med alt, kun oppkjøring igjen. Kjørelærern sa dog at jeg måtte ha noen timer til, ellers kom jeg til å stryke! Syns hun tok litt hardt i jeg. Hun sa faktisk at jeg ikke skulle ha time i byen, for der kjørte jeg greit, men heller litt ut mot tettbebygd strøk, pussig syns nå jeg.

 

Blir vell å registrere bilen i løpet av neste uke, slik at den kan taes i bruk såfort jeg får lappen:). Har dog ENDA ikke fått tilbake panser,front fanger og grill lister fra lakkering, får håpe det blir snaart..

 

:)

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var punch remote til forsterkeren, (bass-kontroll-knapp, slik at jeg enkelt kan justere bass trykket). Fulgte med forsterkeren.

 

Ellers så fikk jeg IKKE :( tilbake delene fra lakkering, får "igjen" håpe at de kommer til helga.

 

Ellers så tok jeg dremeln fatt og fjerna en rust boble framme ved vinduspakninga (oppe på taket). Fikk vekk all rust, og la tectyl. Ble ikke noe pent, men (liker det ikke) men funksjon fremfor utseende, akkurat i det tilfelle. Får det ordnet pent til sommeren..

 

Ellers så fiksa fattern et nytt batteri (ikke nytt, men bedre ), så da er det i boks.

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår