Gå til innhold

Tråden om Golfen min

Ranger emnet


kimoajajaj

Anbefalte innlegg

  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Justerte dørlåset i dag, dvs. flytta den stolpen som låset huker seg rundt, litt lenger ut. Det ble en merkbar forskjell, men jeg måtte justere den litt tilbake da jeg så at døra faktisk var "lenger" ut enn den skulle være, men det ble bedre.

 

Ellers så tok jeg av felgene og satte bilen på klosser, så blir det forhåpentligvis vinterdekk på felgene i løpet av uka:).

 

Teoretisk sett blir jeg da ferdig med bilen til helga, får regner med at fatteren kombinerer dekkomlegging/henting av deler som har vært hos lakkeren, slik at jeg får montert absolutt alt til helga, gleder meg som faen til det!.

 

Huff, dørpakningene mine er dårlige. Er det en kurrant sak å skifte disse?.

Må da vell gå ant å kjøpe på metervis, å bare kappe selv å smelle på .. ? Lagde jo en tråd om dette, men det virket ikke som at noen viste hvor jeg kunne kjøpe dette, untatt hos møller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kimolaptop

Huff, dørpakningene mine er dårlige. Er det en kurrant sak å skifte disse?.

Må da vell gå ant å kjøpe på metervis, å bare kappe selv å smelle på .. ? Lagde jo en tråd om dette, men det virket ikke som at noen viste hvor jeg kunne kjøpe dette, untatt hos møller.

 

De er dyre originale...... Prøv å frisk dem opp med silikonspray først du..... Et must......

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Så var det på tide med en liten oppdatering på golfen.

 

Fikk panseret og grill listene tilbake fra lakkereren på fredag i forrige uke. De hadde lakkert frontfangeren også, men så var de ikke fornøyd med resultatet, så de skulle lakke den på nytt, så jeg skulle få den på Torsdag i denne uka. Jeg lurer nesten på om de har hellakkert fangeren?. Det er vell vanligvis ikke noe problem å lakke kune det midterste partiet?. Om så skulle være tilfelle, blir jeg bare glad til, selv om mange sier at skal plast lakkes, så skal alt lakkes. Men stilen blir jo å gå igjen på leppene foran, for dem har jo ikke blitt lakkert. Er dog IKKE sikker på dette, syns bare det var så rart at de hadde fått problemer..

 

Ellers så fikk jeg også lagt om til 4 nye Nokian Hakkepellitta med stålpigg på sommerfelgene slik at jeg slipper å daffe rundt med fundo :D

 

Monterte grillen/listene og panseret på lørdagen, ble veldig fornøyd med alt. Det var ikke så vanskelig som jeg hadde trudd å få på grill lista, det vanskelige var/er å få grillen langt nok inn slik at den skjuler skruene, noe som jeg syns at den gjør litt for mye, så jeg får se om jeg skal prøve å få den lenger inn etterhvert.

 

Gleder meg virkelig til å få frontfangern ..

 

Forøvrig så skiftet jeg motorolje,oljefilter og tennplugger på lørdagen også. Men jeg ble litt paff når jeg skulle starte bilen etterpå, for den gikk nemlig bare på 3 sylindre, gikk ikke på sylinder nr.4 (den med kortest pluggledning).

 

Jeg prøvde å sette i en gammel plugg på den sylindern, men det var ikke noe forskjell. Jeg sleit litt med å få av plugghetta, spesielt på sylinder nr.4. Jeg brukte et lite tau som jeg tok rundt hetta slik at jeg klarte å få den opp.

 

Det virker som at det er jordoverslag i enten pluggledninga eller plugghetta, noe annet kan det rett og slett ikke være. (?)

 

Ellers så fant vi ut at pluggledningene og hettene mine ikke var helt 100%, så komplett "tennkabel sett" ble bestilt i dag, som inkluderer alle pluggledninger og plugghetter. Ufattelig dyrt , 1841,- for noe slikt som vanligvis er så billig, huff...

 

Regner med at jeg får pluggledningene til helga, så håper det ordner seg...

 

Vellvell, fant ut at jeg ville vente med å ta bilder av bilen til jeg fikk den helt ferdig, ser så teit uten fanger.. :)

 

Vellvell

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe. nå har jeg brukt 2 timer på jobb for å lese gjennom hele tråden din :D sitti og smålest her før og men aldri tatt meg tid :P

 

Begynner å bli bra det her nå. pusla mye med golf selv. er på min 3 nå. les litt om den i tråden som står i signature.

 

gleder meg til å lese mere om golfen og se bilder av ferdig prosjekt. man får alltids idéer og tips om ting man kan gjøre.

 

Skal du ha noe som helst folie / tekst i rutene så ikke skriv GOLF. altså. alle vet at det er en golf. ingen som trenger den opplysningen. dummeste jeg ser er biler som har det.

Folie tekst generelt passer dårlig. skal du ha noe så ta noe orginalt. så en kar som hadde hatt Dream on.. i ruta her. men dette er jo noe som har blitt tatt fra de svenske volvo gutta. litt rip off.

 

mye som kan gjøres med golf. men mye som alt er gjort også. prøv å vær orginal. kjedelig med bil som ser klin lik ut den som kjørte forbi for fem min siden. ingen som snur seg og ser da.

 

Kjør hardt, kjør stil.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at du tar deg tid til å lese da remster !:)

 

Jeg tror ikke jeg kommer til å klistre noe på bilen foreløbig, må finne det helt rette før jeg klistrer til ! hehe

 

Jeg bryr meg ikke om at det fins flere biler som har samme "styling" som min, sålenge jeg vil ha det jeg har. Jeg bestemte meg for leeeenge siden at jeg skulle ha emblemfri med list, monovisker osv. Eneste jeg stusset på var 90 eller RS fanger, men fant ut at jeg ville beholde fangeren jeg hadde, dermed blir vell kanskje min "standard stylet" som noen ville sagt.. men det driter jeg i for det er slik jeg vil ha det.

 

Ellers så ringte fadern nå og sa "nå ligger fangeren på stuegolvet her" , bingo! Så da blir det montering til helga, skal på jobb på lørdag så mulig jeg ikke får den montert før på søndag, men tenkte jeg skulle få i tåkelysene slik at det var gjort. Syns det virket litt kukete å få på plass tåkelysene når jeg bare prøvde for moroskyld, fikk liksom en uheldig vinkel på dem som vill gjøre at dem lyser alt for langt opp... mulig jeg husker feil men vi får se..

 

Får nye pluggledninger og hetter i morgen, så vi får håpe den tenner på alle sylindrene da ! :)

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når du monterer sprederne må du ofte modde litt på selve holdern. måtte i hvertfall jeg. utvida hullene ganske mye og justerte en del. bruker ganske mye tid for å få de til å sitte pent.

har montert fire fem sett med spredere nå så begynner å få litt erfaring med de. har en tendens til å knuse de. møte med rev osv.

 

bra du beholder 90 fangern. eneste forfangern jeg har sett på golf som passer i forhold til formen på bilen er rs4. syns en rs2 fanger er for rund i forhold til resten av bilen. men dette begynner jo nesten å bli standard også. noen biler kler det jo. men veldig mye å si på resten av "stylinga"

 

men, nå skal jeg hente en kompis og montere leppe på bakfangern. bilder kommer senere :P

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal vi se. du må strekke festene litt. spørs jo på fangern og formen såklart. men kan vise deg hvor jeg kutta mine.

 

fester.bmp

 

måtte skjære ut i retningen pila går. for å få tilpassa det bra. skjærte ut hvertfall en halv cm

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by remster

bra du beholder 90 fangern. eneste forfangern jeg har sett på golf som passer i forhold til formen på bilen er rs4. syns en rs2 fanger er for rund i forhold til resten av bilen. men dette begynner jo nesten å bli standard også. noen biler kler det jo. men veldig mye å si på resten av "stylinga"

 

 

Helt enig, Rs4 fangeren er jo helt ypperlig til å montere en liten intercooler bak ;)

Rs4 fangeren ligner vel litt på Golf R32 fangeren hvis jeg ikke tar helt feil...

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår