Gå til innhold

Tråden om Golfen min

Ranger emnet


kimoajajaj

Anbefalte innlegg

Originally posted by Kimolaptop

Så var det på tide med en liten skriftlig oppdatering...

 

Ordnet parklysene idag, det var ikke værre en å koble sammen de lednignene som før hadde gått til langlysene i den gamle grillen... pussige greier:)

 

Limte også fast pakninga til bakluka, med svart sicaflex, det blir nok bra, selv om det kanskje ikke er rette måten å gjøre det på.

 

I morgen får jeg innsprøytningsdysa, så da skifter jeg den.

 

Ellers så bestilte jeg forsikring i dag, delkasko i faren min sitt navn, 6064,- pr år... ganske rimelig..

 

Skulle jo hatt kasko, men sånn er livet:)

 

Henter ut skilta etter at jeg har hatt oppkjøring i neste uke..

 

Gjett hvem som gleder seg !:) Får håpe oppkjøringa går bra, jeg kommer nok til å være ganske nedbrutt hvis jeg skulle stryke, selv om life goes on, eller... :) Men det skal gå bra.

 

høres bra ut dette kimojajajajajajajajajajepp.

pakninga til bakluka blir sikkert sittende der like lang tid det tar som at bilen ruster vekk, så det er nok ikke så farlig!

 

og du, om det går bra på oppkjøringa så har du å holde deg på veien.. det er vel ikke akkurat sommerføre der oppi nord nå?

 

good luck!

grønn og hvit, hva er jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Kimolaptop

Ellers så bestilte jeg forsikring i dag, delkasko i faren min sitt navn, 6064,- pr år... ganske rimelig..

 

Skulle jo hatt kasko, men sånn er livet:)

 

 

hvilket selskap sier jeg bare. jeg betaler fire ganger så mye. selv om det står på far din så var det billig.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by projektRUST

 

....og du, om det går bra på oppkjøringa så har du å holde deg på veien.. det er vel ikke akkurat sommerføre der oppi nord nå?

 

good luck!

 

Enig med RUST: Hold deg på veien, tenk hvor mange timers arbeid som går i dass hvis du flyr av veien.. jeg har selv engang vært verdensmester.. hadde hatt lappen i 6timer da jeg havna på taket i ei elv, det anbefales ikke.. hehe

Blitt skikkelig vinter inord nå eller?

Veit jeg har fått utløp for noe sladdetrang nå idet siste, enda her er det ikke mer enn såvidt det ligger 2cm.. vinter er alltid morro :D :D :D :D :D

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er litt betenkt angående det å holde seg på veien.. :)

 

Krasjer jeg bilen , så dør jeg, selv om det ikke var av selve kollisjonen hehe :)

 

Jeg forsikret den via lokal banken, "Terra Forsikring" ,

http://www.tjeldsund-banken.no , er vell mange banker rundt om i landet som har slike tilbud, de var desidert billigst av alle de andre vi hørte på...

 

Jeg tror sensor forstår at jeg blir skuffa hvis jeg stryker, når skiltene til min bil, ligger i en plastpose i baksete på bilen jeg kjører opp i :)

Tenkte jeg like godt kunne ordne skiltene og det når jeg først var hos biltilsynet, men jeg må vell dra dit en dag i forveien og få innbetalings blankettene.

 

Ble i grunn ikke så dyrt som jeg hadde trodd, 2500,-kr med reg. avgift og halv årsavgift , jeg trodde sånn halveis at jeg ikke kom til å få råd til å få skilter på bilen ,men det viste seg å gå bra alikevell:)

 

Hva slags bot får man får å kjøre med "ikke vanlig skilt" foran?.

 

Når jeg fikk bilen så hadde den forrige eieren fått laget et slikt skilt som bare var klistret på, mye mer diskret enn de vanlige..

 

Ser bilder av det på første siden av denne tråden...

 

I dag skiftet jeg innsprøytnings dysa, det ble bra:) Ble litt bekymra, for i de første sekundene motoren gikk etter at jeg hadde byttet den, så gikk den bare på 3 sylindre, men så kom den på alle 4. Var nok bare bensintrykket som måtte komme seg opp.

 

Når det var gjort så sjekket at pakninga til bakluka satt ordentlig, noe som den gjorde, tror det ble bra. Deretter fant jeg ut grunnen til hvorfor alarmen ikke fungerte, var pga. at jeg ikke hadde pære i det lyset som er i bagasje rommet!:) Alarmen er vell koblet via de bryterene til lyset tenker jeg.. eller noe sånt:)

 

Eneste var at jeg tror det er noe tull med det lyset, først virket det som at det var i orden, men plutselig ville det ikke slå seg av, uansett hvordan jeg hadde bryteren. (den bryteren som står montert på karosseriet,som trykkes ned når luka lukkes igjen).

 

Men det skal vell ikke være forsjenking på dette lyset? For det virket nemlig som at det var det, de første gangene det slo seg av, for det gikk en liten stund fra jeg trykte inn bryteren, til det slo seg av... pussige greier..

 

Problemet blir jo at bilen tappes for strøm når den står..

 

Vellvell men det er jo bare en bagatell, bare å klipse ut pæra midlertidig hvis det viser seg at den står på hele tida.

Noen andre som har vært borti dette.. ?

 

Siste jeg gjorde i dag var å støvsuge bilen, selv om kameratene mine syns jeg overdrev for de mente bilen var skam ren fra før da, men det blir aldri rent nok:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syns det er pent med lite skilt. men det skiltet du hadde var jo veldig lite.

 

kappa til mitt selv og det passa litt bedre i forhold til formen på innfellinga i fangern. men blir jo uansett for smalt men penere i forhold til høyden. vet ikke om jeg skal gjøre noe sånt på nye golfen regner ikke med det. bare plasser det så kanten på skiltet blir plassert i forhold til kanten på toppen av fangern. bedre at det stikker litt nedenfor en at det står over fangern. blir bare stygt.

 

keep up the good work. og rolig på gassen i vintern. 16v'en spinner for ingenting har jeg finni ut :P

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få lite skilt av biltilsynet dersom de synes grunne er beretiget. Kommer helt ann på hvem du treffer og forskliltet er lettest å få mindre.

 

Har sett folk som har boret "luftehull" i fangeren, for så å si aat det er nødvendig og dermed får mindre skilt. Skiltene er jo for store for fangeren forran. bare å vise dem bilen din, er jo strøken, og si at et vibrerende skilt over kanten på fangeren kan ødelegge plasten og dermed skade wunderwagonen din. Kan jo hende du er heldig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

konge bil mate, faen 2 timers lesing dette her . hahahahah wunderwagon erikvw konge phrase : ) Men til noe seriøst, bumperen din selve plasten der ser ufattelig slakk ut på bildet eller er det bare meg ? er det bildet eller er det den ? skulle tatt noe bumpershine eller noe , herlige felger, samme jeg har tenkt på til min caddy neste år, men muligens 16" : ) mye ga du for dem, er vel relativt billige dem men ganske råe for det : )

Å JA PLEASE IKKE STICKERS ELLER NOE ANNET DUMT!! Les the golf og performance vw, ser du at abosolutt ingen seriøse har noe stickers eller noe annet piss : )

 

takk for fin lese tid : ) tok meg 2 timer akkurat.

Buildt, not Bought

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken var den at jeg var sikker på at jeg kom til å få splitter nye skilt, ettersom den har hvert avskiltet i over 6mnd, men det viste seg at de enda hadde skiltene liggende. Hvis skiltene ser fine ut, så får jeg vurdere, men jeg holder en finger på det lillle skiltet. Er jo ikke verre enn å ha det andre liggende klart baki, blir jeg stoppa så skifter jeg bare, og håper jeg slipper en evt. bot eller noe sånt tull.

 

Fikk 2 slike rammer til skiltene hos han som lakkerte de tingene til bilen min, blir å bruke en bake, for syns det ser så tomt ut uten ramme bake liksom, ikke vet jeg hvorfor.

 

Ja remster jeg har merka at den spinner lett, men jeg må nå først få kjørt inn disse vinterdekka, selv om jeg sikkert kommer til å bli fristet til å aksellerere litt når det dukker opp en og annen bær flekk, har jo aldri prøvd å gitt på skikkelig..

 

Jeg har en oppfatning av at motorer har godt av å bli kjørt litt variabelt egentlig, liksom blåse den litt ren av og till. Min har jo stått i snart et år, og bare blitt kjørt ut/inn av garasje, så jeg regner med at motoren kanskje får en litt annerledes gange når den har fått seg en kjøre tur.

 

Hehe faren min kom å lurte på hva jeg skulle med den der store svarte kassa baki bilen (subn, hehe) , jeg svarte bare at det var for at bilen skulle sitte litt bedre på veien, i disse vinter dager hehe:)

 

Bra at du tok deg tid til å lese olemarius!

 

Ble litt usikker på hva du mente med "slakk støtfanger" men siden du nevnt bumbershine så var det vell kanskje at du syns det var en del merker og slikt i den eller?.

 

Hmm den ser egentlig ganske grei ut, men den har jo fått noen striper her og der når den har vært av bilen, så jeg skal gå over med slik "armor all" som jeg kjøpte, eller hva det nå var det hette..

 

Har en kompis som jobber på Avis bilutleie, han har tilgang til oppvarmet vaskehall, så jeg tenkte jeg skulle høre med han om jeg kunne få stikke innom der og vaske bilen min ren, før den ble vist fram til allmenheten:)

 

Angående det med klistremerker så blir det nok ingen merker på meg.. dette pga. den ekstra vekten som de forårsaker. Kan jo bli noen gram..

 

HEHE neida :D

 

Men det er faktisk noen profesjonelle motocross førere som ikke kjører med stickers på syklene, for å få ned vekten til det ytterste.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående felgene, så fikk jeg dem med bilen når jeg kjøpte den.

 

Forrige eier sa at han betalte 12.000 for alle felgene med 195/55/ sommerdekk. Jeg vet ikke hvorvidt dette kan stemme, men da var de i såfall ganske dyre syns nå jeg da...

 

Jeg sjekket litt priser her om dagen, og havnet ganske nært beløpet ovenfor, hvis jeg regner en dekkpris på ca 1000,-

 

Er ikke helt sikker jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle bare legge ut noen bilder som jeg tok i helga..

 

golfljus.jpg

Her med nærlys, før jeg ordnet parklysa

 

scotolf.jpg

 

 

golfdor.jpg

 

Huff, mamma var lei av å skrape is av bilen sin, så nå står golfen ute og fryser, og passaten i garasjen hehe:)

 

Vellvell, forhåpentligvis blir det golf rånings på meg på fredag!:)

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, den som hadde hatt penger, men de kommer, og da kommer bilbygg og.... kanskje jeg om et halvt år har det du har nå.... En digg bil! Håper vertfall det

 

Du har ivertfall en konge bil! Håper du får lappen på fredag, og at du og bilen holder seg på veien. 1 måned og 1 dag til jeg er gammel nok til å kjøre opp.

 

Keep up the good work, er gøyal lesing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kimoajajaj

Huff, mamma var lei av å skrape is av bilen sin, så nå står golfen ute og fryser, og passaten i garasjen hehe:)

 

hihi. oppvarma garasje hele året her :P digg.

 

Originally posted by kimoajajaj

Vellvell, forhåpentligvis blir det golf rånings på meg på fredag!:)

 

det hadde nok vært bra. blir det vel golf rånings 24/7 da :P

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår