Gå til innhold

Tråden om Golfen min

Ranger emnet


kimoajajaj

Anbefalte innlegg

  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

MC-lappen koster vel litt mer enn 88-dører, så noen kromer fra eller til spiller vel ingen rolle! Så kan du ta MC-lappen så den er klar til neste sommer isteden.

 

Hadde jeg gjort iallfall.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

900 for paret var jo FETT billig ! :)

 

Vellvell, dårlig nyhet !! fikk blinklys i dag, gikk ut, tok av et av de gamle, henta et nytt et å skulle montere, neida, jeg har fått blinklys til den gamle typen fangere... FLOTT...

Så blir ikke hvite blinkere på meg på en stund hvertfall..

Noen som vil ha hvite blinkers til gammel fanger ?;)

 

Ellers så skal jeg ringe høggern i harstad i morgen å høre om han har 90 dører.. så har jeg det hvertfall gjort.. så får jeg ta det der fra.. :)

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kimoajajaj

900 for paret var jo FETT billig ! :)

 

Vellvell, dårlig nyhet !! fikk blinklys i dag, gikk ut, tok av et av de gamle, henta et nytt et å skulle montere, neida, jeg har fått blinklys til den gamle typen fangere... FLOTT...

Så blir ikke hvite blinkere på meg på en stund hvertfall..

Noen som vil ha hvite blinkers til gammel fanger ?;)

 

Ellers så skal jeg ringe høggern i harstad i morgen å høre om han har 90 dører.. så har jeg det hvertfall gjort.. så får jeg ta det der fra.. :)

 

hehe, autospar eller?? skjedde med en kompis av meg og, blir spennende å sjå om eg og får til gamletypen :rolleyes:

 

pass på for rust langs kantene på innsiden av dørene og utsiden(typsik plass å ruste), bedre at der er en bulk eller to en at den er opprusta;)

 

bilen din blir jævla bra når du får på 90dører:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm :) veldig viktig det der ... 88 VS 90 ? . Hvorfor ikke starte poll ;)

 

Jeg ringte høggeren i Harstad i dag, etter mye om og men så fant dem ut at dem ikke hadde..

 

Jeg ringte så høggeren i Narvik, og fikk et kjapt og konsist NEI.

 

:(

 

Hva gjør jeg nå.. ?

:rolleyes:

 

Dere krangler mellom 88 & 90, den nye typen dører kom altså i 88? Er det slik å forstå? Ble bare litt usikker, jeg har gått rundt å trodd at det var i 87..

 

En annen ting som jeg lurer på er om sidelista på ei 90 dør matcher de gamle listene på bilen min?

 

Synd at det er hull i døra til lista, på de nye dørene..

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de "nye" dørene altså hel rute med fremre speil kom i 88, grunnen til at alle kaller de 90 dører er fordi begrepet 90 fangere er veldig mye brukte. (selv om "90" fangere kom også i 89) korrekt utrykk er derfor 88 dører.

 

listene fra 87 og oppover er ofte tjukkere og klipsa fast i døra. med en fire fem hull. ligger også over kanten på døra (falsen) som er der. den eldre lista sitter limt under kanten på døra. ikke noen hull.

 

hvis man har den eldre type lista. noe jeg hadde så er det bare å rive den av. er vel samme typen som du har kimo,,

 

nyere type list er noe herk. blir rust i hulla. rust under lista +++ ergo, list av noen som helst type er styggt.

 

de eneste som trenger sånt er uforsiktige folk som slenger opp dørene sine i hytt og gevær. og da fortjener du faen meg å få bulk/ripe hvis du ikke bryr deg mere om ting når man slenger opp døra.

 

indre dørtrekk passer rett over men man må ha den øverste lista fra nyere dører da den eldre har utsparing for rute delingen. ellers ikke noe problem.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok takker for infoen remster !!

 

Det du egentlig sier er at jeg bør få sveist hullene i døra osv.. ?

 

Faen !

 

Så det blir miss-match om jeg bruker den lista som er.. om jeg ikke på en måte får till å bruke den gamle lista på den nye døra.. men det er jo ikke bra uansett med list.. vil jo egentlig ha den vekk..

 

Er bare usikker på hvem jeg skal få til å sveise hullene, jeg har jo sveist en del selv da, men vet ikke om jeg har kompetanse til å sveise noe som etterpå skal lakkeres å se helt smoooth ut.. greit nok at det skal slipes men metallet bør jo ikke slå seg heller..

 

Hmm...

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ingen erfaring fra golf, men når det gjelder å tette små hull så kan jeg komme med noen små forslag.

 

*

Sette en teipbit på baksiden , og sparkle igjen med stålplast. evt sikaflex.

 

*

Lodde dem igjen, antagelig det beste, men er litt krevende,..

heter vel egentlig å "tinne" igjen hulla..

 

Jeg har prøvd begge deler da jeg skulle tette noen hull på et panser det hadde vært et scoop på..

stålplast funket fint..

 

loddinga blei verre.. vanskelig å få tinnet til å sitte i metallet..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kimoajajaj

Ok takker for infoen remster !!

 

Det du egentlig sier er at jeg bør få sveist hullene i døra osv.. ?

 

Faen !

 

Så det blir miss-match om jeg bruker den lista som er.. om jeg ikke på en måte får till å bruke den gamle lista på den nye døra.. men det er jo ikke bra uansett med list.. vil jo egentlig ha den vekk..

 

Er bare usikker på hvem jeg skal få til å sveise hullene, jeg har jo sveist en del selv da, men vet ikke om jeg har kompetanse til å sveise noe som etterpå skal lakkeres å se helt smoooth ut.. greit nok at det skal slipes men metallet bør jo ikke slå seg heller..

 

Hmm...

 

finn fram en varmepistol og få av listene dine. bare ta det litt mere med ro på grusveier så du unngår steinsprut. evt skaff skvettlapper som meg :P

 

enkleste måten å tette sånne hull på er å kappe små plater som man holder inntil på baksiden., puss rent på begge sider rundt hullet. og legg inntil platen bak. så sveiser man fra utsiden en fire fem punkter så den sitter fast. puss ned sveisen og så er det bare å sparkle. på innsiden kan du bruke tektyl eller asfalt plater. bare pass på at det blir tett der så det ikke kan ruste noe.

 

dette er i hvertfall den enkleste og mest holdbare metoden vi har brukt når vi har tetta hull på bilene våres. blandt annet emblem festene mine i forrige uke.

 

men, ikke bruk bare sparkel på dørene. problemet der vil bli at plata er så stor og mjuk at med en fire fem harde lukkinger av døra så vil sparkelet løsne fra døra og ligge og se styggt ut.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan enkelt og greit lime en plate bak høla og sparkle over........lakkerer meinte at sparkelen vil sprekke med tind og stund da, men kjenner en som gjor det samme og det var like fint etter to år, så man får vel prøve og feile??

 

husk å dra sparkelen langt utover da den drar til seg stålet rundt.......

 

lykke til visst du skal sparkle sjøl:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår