Gå til innhold

Tråden om Golfen min

Ranger emnet


kimoajajaj

Anbefalte innlegg

Originally posted by vwgolf2gti16V

du kan enkelt og greit lime en plate bak høla og sparkle over........lakkerer meinte at sparkelen vil sprekke med tind og stund da, men kjenner en som gjor det samme og det var like fint etter to år, så man får vel prøve og feile??

 

husk å dra sparkelen langt utover da den drar til seg stålet rundt.......

 

lykke til visst du skal sparkle sjøl:D

 

sparklinga kan man lykkes med. men mye større sjangse for at dette går galt etter en stund.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by remster

enkleste måten å tette sånne hull på er å kappe små plater som man holder inntil på baksiden., puss rent på begge sider rundt hullet. og legg inntil platen bak. så sveiser man fra utsiden en fire fem punkter så den sitter fast. puss ned sveisen og så er det bare å sparkle. på innsiden kan du bruke tektyl eller asfalt plater. bare pass på at det blir tett der så det ikke kan ruste noe.

Bare et spørsmål her... blir det egentlig noen forskjell om man sveiser på innsiden eller utsiden?

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordel å sveise på utsiden. blir så vanskelig å komme til på innsiden. og skal du legge på plate på utsiden ? blir jo bare tull. er snakk om en plate som er større en selve hullet. kan prøve å få tatt et bilde av hvordan det ser ut på baksiden av der jeg sveisa på bilen min.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by remster

fordel å sveise på utsiden. blir så vanskelig å komme til på innsiden. og skal du legge på plate på utsiden ? blir jo bare tull. er snakk om en plate som er større en selve hullet. kan prøve å få tatt et bilde av hvordan det ser ut på baksiden av der jeg sveisa på bilen min.

Nei, jeg tenkte på å legge plate på innsiden da, men hvorfor ikke sveise på innsiden også da? ;)

Men ja, skjønner at det er litt lettere å sveise på utsiden, pga. fremkomlighet og sånn.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Laaars

Nei, jeg tenkte på å legge plate på innsiden da, men hvorfor ikke sveise på innsiden også da? ;)

Men ja, skjønner at det er litt lettere å sveise på utsiden, pga. fremkomlighet og sånn.

 

fyller opp mere utvendig når man sveiser der. ergo mindre sparkel å legge på. :P

 

ser hvordan det er her før pussing.

bakplatesveish0yre.jpg

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Heihei folkens!

 

 

Så var det på tide med en liten oppdatering:)

 

Sist gang jeg var inne på posten så fikk jeg ikke fram de bildene som ble postet over her, takker for det!:)

 

I morgen blir mine nye dører (90dører) sendt fra Ålesund, og jeg gleder meg som en unge til jeg får dem, en gang i neste uke! :)

 

Måtte i utgangspunktet ut med 1000,- per dør, men så viste det seg det at det var en kompis av av selger som var interessert i dører av den gamle typen, så mine dører sendes nedover og jeg fikk derfor rabatt på de nye dørene ! :)

 

Uansett så har jeg en del spørsmål angående forarbeidet på dørene, før lakkering altså.

 

Hvordan er speilene festet?

 

Mine hjulbuer/ osv er ikke lakkerte, skal jeg få speilene lakkert?.

 

Er det noe stress å ta av dørtrekket og få ut ruta? . Ser ikke for meg at det kan være så vanskelig, men om det er noen tips&tricks så si gjerne i fra !:)

 

På de nye dørene er det som kjent hull til listene, og disse hullene sitter jo "over" der jeg kommer til å lime på den gamle lista mi, ergo må jeg fjerne disse hulle. Vet ikke om det er mange her som vegrer seg når jeg sier at jeg har tenkt å lime på den gamle lista?. (men somsagt, er grusveier hvor jeg bor, blir steinsprang fort som faen! ). Jeg har tenkt å legge glassfiber på baksiden av hullene, og så sparkle dem igjen, håper dette blir bra.

 

Deretter matter jeg ned dørene, kan tenke meg at jeg starter med 3-400 papir og avslutter med 800 papir, vannsliper selvfølgelig..

 

Gleder meg skikkelig til å sette igang ! Er litt kjipt at det er såppas dyrt med lakkering, må ut med en ca 3000kr tror jeg.

 

Vellvell bare for at posten ikke skulle bli så kjedelig så slenger jeg med noen bilder som ble tatt av bilen her en dag!

 

golfieus.jpg

 

golfiusss.jpg

 

Og bakfra :)

 

Neste etter dører blir sveisabakluke og fjerning av emblemer..

 

Vellvell

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bra med 88-dører, det gjør mye med en Golf... Ellers ser bilen din bra ut, du tar godt vare på den.. :)

Men, nå er du kommet så langt at du må ta steget videre.. Få bort de jævla listene, lakker all sort plast på bilen (hjulbuelister, takvinge, sorte felt på fangere, etc etc) sett på feitere hjul.. 9x16 / 8,5x17, det gjør så utruli mye på utseendet.. :)

 

Om du ikke vil høre på meg og andre angående listfjerning, så kan du få tak i 88-mod GTi listene, de er mye penere enn de gamle listene uansett.. Så kan du sette disse på istedet.. Så slipper du å tette igjen hullene i dørene..

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små ting :

 

Få lakk på deksel over slepe krok med det samme du lakker dører.

 

 

Spander noe "Back to black" på fangerene dine- de så matte ut.

 

Og som nevnt - fjern heller listene (sveis igjen hullene på døra) og riv bort listene forran og bak døren. Tror du angrer på det etterpå om du ikke gjør d nå - siden dørene skal lakkes alikevel.

Golf 4 gti 99 mod

 

 

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare ha listana på du. eg har det på min og det ser ikkje så gale ut. men bilen blir enda feetere viss du glattpusser fangere, lister og slikt og lakkerer det i bilens farge og sparkle igjen luka til festekroken på bakfangeren. da får du meir clean look.

 

å ta ut vindu fra døra er veldig enkelt. bare ta vekk lister og pakninger rundt vinduet og skru ut to bolter som holder vinduet på skinna

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jettamaster

bare ha listana på du. eg har det på min og det ser ikkje så gale ut. men bilen blir enda feetere viss du glattpusser fangere, lister og slikt og lakkerer det i bilens farge og sparkle igjen luka til festekroken på bakfangeren. da får du meir clean look.

 

å ta ut vindu fra døra er veldig enkelt. bare ta vekk lister og pakninger rundt vinduet og skru ut to bolter som holder vinduet på skinna

 

må og ta av eller kutte opp plasten på innsida av døra, og denne er det jævla viktig å få tett ellers leker det inn, og det vil du vel ikkje? hehe

tok en rull med utdaterte teltvindu på jobben og brukte det eg, sterkt som faen og fugde det godt på plass, så nå kommer det ikkje vann inn med meg......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey ! Har vært bra vær de siste dagene så har ikke vært tid til å sitte på nette:)

 

Som du sier jonte, så har jeg selvfølgelig lyst til å få lakkert all plasten på bilen, men som med alt annet så koster det penger, alt til sin tid !.

 

Angående lister, så gidder jeg rett å slett ikke bynne å leite etter slike lister, om alt går etter planen så har jeg bilen på veien med 90 dører om 10 dager eller noe, tviler sterkt på at jeg finner en list innen den tid...

 

Takk for tipset om å få lakkert dekselet til slepekroken r|sa, hadde jeg ikke tenkt på om du ikke hadde sagt det:) Ska ta det av og sende det med dørene, tror ikke de skal ha så veeeeldig mye for å slenge litt lakk på det nei ;)

 

Når jeg får penger så skal jeg få hellakkert bilen, gidder ikke å begynne å "flekk" lakke alt slags små drit nå da..

 

En ting jeg lurer på er hvordan jeg skal få tilbake fargen på hjulbuelistene osv, jeg har prøvd med Armor All og Turtle Wax bumbershine osv, men ingenting hjelper. Jeg har brukt skokrem av og til, men det er begrenset hvor lenge det varer og det blir heller ikke så veldig bra uansett.. noen som har noen tips angående dette?.

 

Dørene min ble sendt på lørdag fra Ålesund (tror dem går der i fra på Søndags kveld da), så jeg regner sterkt med å ha dørene til helga. Har allerede kjøpt 400, 800 og 1000 vannslipe papir og en stor donk med Plastic Padding PP100 sparkel og slipegrunning, Glassfiber og polyester/herder har jeg i fra før, med tanke på hullene som skal fikses.. . Håper jeg klarer å bli ferdig med begge dørene i løpet av lørdag og søndag, hovedmålet er hvertfall at bilen skal ha dørene på til helga etter førstkommende helg ! :)

 

Jeg har drevet å ringt som en galning til lakkeringsverksteder, Nordic Last & Buss i Harstad sa at de skulle ha 1500 + moms, om jeg mattet ned dørene selv ! :) Veldig fornøyd med den prisen, ble jo mye billigere en først antatt..

 

Gleder meg skikkelig til å få dørene, huff :) klør i fingra etter å sette i gang.. Vellvell

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår