Gå til innhold

Tråden om Golfen min

Ranger emnet


kimoajajaj

Anbefalte innlegg

hei, du sa du skulle sveise bakluka ! ikke sveis helt igjen! mye tøffere når du sveiser slik at det bare er plass til skiltet! ser jo utrolig mye fetere ut enn helt lukka, for det er så vrient å finne et sted til skiltet etterpå.....

Kanskje det kunne være en idee ?

Dette????? eller så hissig som dette

 

Bare en tanke :)

 

mvh ole marius

Buildt, not Bought

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

God morgen !

 

Sporet nettop dørene mine , de har ennå ikke kommet til fauske, håper dem gjør det i morra, ellers så kan det spøke for at jeg ikke får dem til helga.. regner uansett med at dem gjør det..

 

Ellers så polerte jeg bilen i går, mens jeg var i poleringa fant jeg ut at jeg skulle stikke en tur på butikken med mopeden, siden det var så fint vær, å kjøpe meg ei flaste brus eller noe, er forøvrig 2 mil hver vei til butikken..

 

Det resulterte i denne..

sens.jpg

 

Den lille brusa kostet med så mye som 11,- + 3200,- i bot for trimma moped ! Helvette og for en uflaks ! Menmen , dører blir det uansett, og lakkerte blir dem også !

 

noen andre her inne som ennå dyrker moped livet ? ;)

 

Her er en liten film når jeg leker meg litt med den andre mopeden min, en PX 50 :)

 

http://janterje.stud.hive.no/artig/JSP_PX_Wheelie.wmv

 

Høyre klikk og velg lagre mål som..

 

Vet ikke helt hvorfor jeg legger dette ut her i tråden om golfen min men det får nå være så ! :)

 

Vi høres!

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, dyr brus ble ja :)

 

Ble også selv stoppet i vår med Aprilia RS 50 med trim. Kjørte 90 i 70 sona med purken bak. Såg det var en sølvgrå ford focus stasjonsvogn så jeg skjønte det var purken så jeg bare fortsette til neste stopp. Fikk 3200,- i bot + inndragelse av mopedlapp + avskilting. Fikk tilbake skiltet og lappen samme dag når jeg kom til avhør. men bot ble det. Kjipt :)

 

Ble bare forenklet forelegg. ikke annmeldelse. For egentlig kunne han ikke ta meg pga. han var ikke uniformert og alene. Så det hadde blitt ord mot ord hvis jeg hadde begynt å kranglet. Men kom ikke på det før etter jeg betalte bota. hehe:)

aprilia-sv.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe skikkelig kjipt da , jeg har vært heldig ! i min mopedtid så blei jeg ikke stoppa , selv om jeg kjørte med "blodtrim" men det var et par tilfeller der jeg slapp unna med litt flaks , moped er morro så lenge det varer :D

 

ser det står mopeden er trimmet "forgasser" du som har løyet på deg det da ? eller har den bare større forgasser ? noen som vil resultere i at px'en din ikke ville gått så mye over 60 ..

Golf G60 1991

 

x Golf GTI 16 V - 1988

x Golf GL 1.8 - 1985

x Derbi sm - 2002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode nyheter, sporet nettop dørene mine , dem var sortert i fauske i dag, så normalt sett skal jeg ha dem i morgen! Skal faen meg bli godt å ta helg i morgen når jeg er ferdig på jobb kl. 4 , kjøpe x antall liter brus, litt potetgull & dra hjem å begynne med dørene ;)

 

Pratet også med de som skal lakkere dem i dag, de sa at jeg skulle bare komme med dørene så snart jeg var ferdig med pussinga, så trengte dem 2 dager på å lakke dem. Jeg ble litt skeptisk for jeg nevnte dette med lakkode osv, men han sa at om bilen var svart så var bilen svart, hørtes litt teit ut, for det finnes vell mange svart farger?. Skal nå uansett gi dem beskjed om at jeg ikke er interessert i at dørene skal bli lakkert i feil farge !

 

Over til moped saken, hehe, jeg kjørte ikke PX`n, kjørte ZR`n min, 50mm Malossi, Gianelli potte, 21mm dellorto osv..

 

Grunnen til at han begynte å kuke om at mopeden var trimmet var pga. han så/hørte meg et stykke før jeg ble stoppa, og lå i 85-90, så jeg var vell egentlig busted.. Jeg kunne selvfølgelig nektet men jeg er liksom ikke typen som stiller meg opp mot folk og lyver, spesielt ikke mot purken.. Jeg sa bare at jeg ikke hadde peiling og at det var søstra mi sin moped, men jævelen gjennomskua meg sikkert, vet ikke hvorfor han begynte å si at den forgasseren ikke var original, hvem vet, kanskje "kua har vært kalv" å selv kjørt med Dellorto ? :)

 

Var tillogmed en notis i avisen i dag også, "For rask moped" osv.. faen at folk ikke har mer å gjøre !

 

Fint at du likte sida mi JEEEZ, desverre har den ikke blitt oppdatert på LENGE, dette pga. serverene er fulle .. :(

 

Får vell dra på biltilsynet på visning å så er det rett hjem å sette på trimmen igjen, faen til bortkasta tid altså!.

 

Jaja gleder meg til i morgen, regner sterkt med at dørene kommer, *julaften* :)

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. brukte går natt og idag på lese igjennom alle 48 sidene, og eg imponert over det du har gjort og kor godt du har dokumentert det, her har du virkelig noe å legge fram om du vil selge bilen.. (eller ikkje.. det må du bestemme sjøl :))

 

Det eg liker mindre er den dissinga av Fundofelgane dine :D De er lagd her i bygda nemlig! *skryte* :) De deksela det står FUNDO på i sentrum av felgen, åssen sitter de fast? Har deksel og felg, men aner ikkje åssen eg skal få de til å sitte der..? Har du gull eller sølv forresten?

Volkswagen - Da weißt man, was man hat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

moped er bare moro så lenge det varer ja...

ble selv stoppa med DTn min.. 90kmt i 60n... pluttslig var dem bak... blålys og full pakke.. slapp unna med alt pga at en snill sivil politimann som jeg kjenner kom forbi mens dem stod og skrev bot...han fikk snakket meg ut av det... så..er ikke bare svin blant politifolka... :)

 

btw: bilder av dørene og sånn er bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen ! :)

 

Har ikke hatt tid til å oppdatere før nå, jobbet i ett kjør med dørene:). Jeg var i utgangspunktet innstilt på at jeg ikke skulle få dørene til helga pga. at da jeg ikke fikk dem på fredagen så ringte jeg rundt over alt til post sorterings stedene og etterlyste dørene, muttern som jobber i posten satte igang en stor etterlysning:) Konklusjonen ble at dørene fortsatt stod på fauske. Klokka halv 12 Lørdags morgen ringer det på døra og der står et postbud med 2 dører til meg ! :) , snakk om posten i et nøtteskall, hvor dørene kom fra det må gudene vite, i følge folka som jobber på den lokale postomdelinga så¨var jo nemlig ikke dørene der heller, men av en eller annen merkelig grunn så kom dem alikevell! Vellvell , nok "offtopic" prat:)

 

 

dorerkom.jpg

 

 

Overlykkelig ! :)dorer.jpg

 

Omtrent 40 min etterpå..

demontering.jpg

 

utstur.jpg

 

Så var det pussings ;)

 

 

beunt.jpg

 

Her har jeg begynt meg hullene, pusset med grovt papir rundt og i hullene, etter at dette bildet var tatt så pusset jeg også litt mer "rundt" hullene slik at jeg trygt kunne dra sparkelet litt utover.. (jeg pusset selvfølgelig også på innsiden av hullene slik at glassfiber sparkelet skulle få feste)

 

sparkelinnside.jpg

 

Planen var i utgangspunktet å legge glassfiber på baksiden, en kjenning mente dog at det kom til å bli like bra med glassfiber sparkel, så jeg brukte glassfiber sparkel.. . Jeg la en tape bit på utsiden av hullene slik at sparkelet ikke skulle "dette" igjennom liksom.

 

hullnert.jpg

 

Når man reiv av tapen på andre siden så så det altså slikt ut..

 

sparklet.jpg

 

Så la jeg på sparkel.. , pusset først med skikkelig grovt papir (80) for å ta det mest overflødige sparkelet, så gikk jeg over til 120 og så til 400.. Jeg sparklet to ganger jeg syns det ble bra nok..

 

 

 

test.jpg

 

Jeg la så på "slipegrunning" , jeg rettet så opp diverse småting som jeg så..

 

testt.jpg Jeg la så på enda mere slipe grunning..

 

Jeg vannslipte så med en lang pusseklosse for å få det så jevnt så mulig..

 

jokaim.jpg

 

Forflytta meg ut etterhvert, fant ut at det var kjekt å bruke hageslangen når jeg pussa..

 

dor.jpg

 

Her er den ene døra, var nesten ferdig her..

 

dorsgolf.jpg

 

Jeg vannslipte hele døra med 800 , og så med 1200, håper de som skal lakkere dem blir fornøyd med det..

 

bungel.jpg

 

Et hjørne på døra var bøyd inn, trolig pga. at noen har satt ifra seg døra for hardt, så jeg gjorde så godt som jeg kunne for å brette ut hjørnet igjen, jeg sparklet selvfølgelig over etterpå..

 

speil.jpg

 

Speilene vannslipte jeg med 800 papir..

 

pakket.jpg

Sånn.. der var dørene lastet på pickupen:) Kjører til harstad i morgen og leverer dem til Nordic Last & Buss, fy faen så deilig det var å bli ferdig:)

 

Oppdaget en "positiv" ting, rutene som stod i døra var fabrikk tona:) Skal gi rutene en grundig vask før dem settes inn igjen, gleder meg som en unge til å begynne å montere på dørene..

 

Er det "vanskelig" å montere dørene på bilen ? Må vell ha en hjelpemann siden de er ganske tunge.. ?

 

polering.jpg

 

Har polert hele bilen (untatt de gamle dørene selvfølgelig) , for å få minst mulig fargeforskjell når de nye dørene kommer på..

 

Håper å kunne hente dørene på Onsdag, så har jeg dem på plass til helga! (må på jobb på Torsdag, så da går det jo en dag vekk der..)

 

Vellvell jeg har sikkert skrevet masse her som mange vet mye bedre enn meg, men tenkte nå bare det kunne være greit for andre å se:)

 

Vellvell

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår