Gå til innhold

Tråden om Golfen min

Ranger emnet


kimoajajaj

Anbefalte innlegg

  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ein lur ting å gjera før du monterer på dei nye døra er å smørra på voksbasert rustbeskyttelsemasse eller noko slikt. bare for sikkerhetskuld.

 

når eg brukte sprøytesparkel (motip) på min bil når den skulle lakkerast så fekk eg kjeft av lakkeraren at eg hadde brukt det. han sa at det trakk til seg så mykje lakk og det kunne bli fargeforskjell der eg hadde brukt sprøytesparkel. stemmer dette?

 

back to topic. blir bra detta. stå påthumpsup thumpsup

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jettamaster

 

når eg brukte sprøytesparkel (motip) på min bil når den skulle lakkerast så fekk eg kjeft av lakkeraren at eg hadde brukt det. han sa at det trakk til seg så mykje lakk og det kunne bli fargeforskjell der eg hadde brukt sprøytesparkel. stemmer dette?

 

 

Ja, derfor er det beste å bruke 2k Filler istedet for. Sprøytesparkelen holder også på VANN! Men med 2k Filler må man ha sprøyte.

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen !

 

Jeg blir litt urolig i magen når jeg leser at det er fare for at 2k lakk kan koke når den legges på den quick slipe grunninga, men jeg regner med at de som skal lakkere uansett har en løsning på det ("ikke mitt problem" holdt jeg på å si) , får håpe det ikke skjer! Må stikke ned å lese på boksen! Regner med at det ordner seg uansett:)

 

Jeg dro til byen i dag og leverte dørene, fyren som så på dem sa at de så helt OK ut , de virka veldig greie på det verkstedet. Jeg skulle ringe dem på Onsdag og høre hvordan det gikk, han regna med at dem var ferdig med dem da. Han sa også at dem selvfølgelig skulle legge plastgrunning på speilene slik at det også blir beste sort.

 

I dag har jeg hatt rundvask på verkstedet for å få vekk alt pussestøvet, når det var gjort tok jeg å renset rutene som skal i dørene, i tillegg gikk jeg over alt av vinduspakninger med slik "back to black" . Når det var gjort så hentet jeg meg en bit silo plast og skar til ny plastik til dørene, tror og håper det blir bra.

 

plast.jpg

Humøret er på topp i disse "få 90 dører på golfen dager" :)

 

Om dørene blir ferdig på onsdag så håper jeg at jeg skal få dem henta på onsdag også, kommer ann på om jeg får låne bilen til faren min.. Vet ikke om to dører går i en Passat stv ? :)

Planen er så å sette i ruta, få på pakningene og så demontere dørtrekkene som nå står i golfen og montere det i de nye dørene. Deretter skal jeg lime fast lista , kjøpte lim i dag, 270kr for en tube med "Teroson" , skulle visst være bra sort sa dem på mekonomen. Desverre må jeg nok la døra ligge over natta slik at lista for herdet, det blir kjipe timer altså! .

 

Jonte, jo mere jeg gjør med bilen, jo mindre blir den brukt ! :)

 

Vellvell takker for alle tips og hyggelige replys! :)

Nå er det pacific blue time ! :)

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok da vet jeg hvertfall at det går med passaten ! :)

 

Jeg gikk ned å leste på boksen med slipe grunning som jeg hadde brukt, "prøvespray ved overlakkering med 2 komponent lakk, fare for oppkok" , faren er jo der, men jeg skal nå innbille meg selv at det går bra så jeg slipper å sitte å tenke på at det kan gå dårlig.. men uansett så er det folka i harstad som får slite med det, dem har vell vært ute i "hardt vær" før :)

 

jaujau, huff så koselig det er å kjøre bil når det begynner å bli mørt, nå begynner det å mørknes her i nord ! :)

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok sonick !

hmm

 

Grunnen til at jeg faktisk velger å beholde sidelistene, er at jeg må kjøre 1 mil på grusvei før jeg finner fram til asfaltveier, det fylles fort med steinsprang opp etter døra om lista ikke er der..

 

Jeg har tenkt å lime lista etter at jeg ellers er ferdig med alt som skal gjøres med døra, regner med at jeg ikke trenger å vente på at lakken evt. skal herde eller noe ettersom at de putter dørene i slik herde "rom" eller hva det nå kalles, regner ikke med at det blir noe problem .. ?

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kimoajajaj

Ok sonick !

hmm

 

Grunnen til at jeg faktisk velger å beholde sidelistene, er at jeg må kjøre 1 mil på grusvei før jeg finner fram til asfaltveier, det fylles fort med steinsprang opp etter døra om lista ikke er der..

 

Jeg har tenkt å lime lista etter at jeg ellers er ferdig med alt som skal gjøres med døra, regner med at jeg ikke trenger å vente på at lakken evt. skal herde eller noe ettersom at de putter dørene i slik herde "rom" eller hva det nå kalles, regner ikke med at det blir noe problem .. ?

 

 

selv om lakken er tørr er den steike svak når den er nylakka..........skulla sett da eg og en kompis monterte på en nylakka frontfanger på en nylakka bil uten å tenke oss om hehehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det går mangen uker før lakken er skikkeligt herdet...

 

men etter litt tid i lakkboksen så er den klar til "kjøring".....

 

du ska heller ikke vokse en nylakkert bil.. anbefales ikke :)

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det Tirsdag! Onsdag i morgen, dvs. mulighet for henting av dørene:) Jeg teller sekundene!

 

Skal ringe first thing in the morning å høre hvordan "ståa" er :)

 

Jeg blir ikke å finne meg i å sette dørene til tørk i en ukes tid før jeg tar dem fatt, det hadde nok selvfølgelig vært det lureste men jeg er overbevist om at jeg skal klare å få i ruta, få på pakningene og få på dørtrekket, uten å rasere døra.. Men det blir jo straks værre hvis jeg knoter det til å mister døra i bakken når jeg skal ha den på bilen eller noe... :) Det skal nok gå bra!.

 

I dag har jeg fjernet noen steinsprang på bilen, gikk over med en knøtt liten pensel med svart Arcanol. Har også fjernet en "kant" som oppstod når jeg fjernet det plastbelegget som var på bakluka, ser mye bedre ut nå. I tillegg har jeg lakkert dekselet til slepekroken.

 

Vellvell takker igjen for alle hyggelige feedbacks, sikkert flere her som digger å komme hjem fra jobb, ta seg en dusj, å så sette seg ned foran PC`n å oppdatere seg på golf fronten & bilforumet:)

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår