Gå til innhold

Tråden om Golfen min

Ranger emnet

kimoajajaj

Anbefalte innlegg

• Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by kimoajajaj

Så var det Tirsdag! Onsdag i morgen, dvs. mulighet for henting av dørene:) Jeg teller sekundene!

Skal ringe first thing in the morning å høre hvordan "ståa" er :)

Jeg blir ikke å finne meg i å sette dørene til tørk i en ukes tid før jeg tar dem fatt, det hadde nok selvfølgelig vært det lureste men jeg er overbevist om at jeg skal klare å få i ruta, få på pakningene og få på dørtrekket, uten å rasere døra.. Men det blir jo straks værre hvis jeg knoter det til å mister døra i bakken når jeg skal ha den på bilen eller noe... :) Det skal nok gå bra!.

det går så fint så, få gjerne en kompis til å holde døra for deg så går det ivertfall bra.......husk dørplasten hehe :D

og vindua er steike enkle å tre nedi også smette på pakningene.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som speedwell sier så er det nok ikke så dumt å hengsle på dørene og så starte monteringa, men grunnen til at jeg ikke kommer til å gjøre det er at jeg blir nødt til å la døra ligge i en dag etter at jeg har fått den hjem, må jo lime fast denne lista, og det er vell en fordel å la denne herde i horisontal stilling om dere skjønner, når døra ligger nede altså. Jeg har en del jobb på Ica framover så jeg vil gjøre meg mest mulig asjur med dørene, og da høver det best slik at jeg monterer døra ferdig før den settes på bilen :)

vwgolfgti16v, jeg har laga ny dørplast av slik plast som vi bruker å legge over siloene våre i fjøsen, det tror jeg blir krute godt. Noen som har noen tips til hvordan jeg skal feste denne i døra? Dobbelsidig tape? lim? etc?

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som speedwell sier så er det nok ikke så dumt å hengsle på dørene og så starte monteringa, men grunnen til at jeg ikke kommer til å gjøre det er at jeg blir nødt til å la døra ligge i en dag etter at jeg har fått den hjem, må jo lime fast denne lista, og det er vell en fordel å la denne herde i horisontal stilling om dere skjønner, når døra ligger nede altså. Jeg har en del jobb på Ica framover så jeg vil gjøre meg mest mulig asjur med dørene, og da høver det best slik at jeg monterer døra ferdig før den settes på bilen :)

vwgolfgti16v, jeg har laga ny dørplast av slik plast som vi bruker å legge over siloene våre i fjøsen, det tror jeg blir krute godt. Noen som har noen tips til hvordan jeg skal feste denne i døra? Dobbelsidig tape? lim? etc?

eg brukte svart fugemasse (skikkelig som blir brukt av blikkenslagere....) og det sitter som faen og er tett som faen, brukte teltvindu fra fortelt (tok en gammel rull på fabrikken), men den holder nok den plasten du har skaffet og ja:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok !

Jeg kjøpte en tube med "Teroson" et eller annet lim greier , kosta 270kr, var det jeg ble anbefalt til å bruke på den lista, kan vell sikkert brukes til plasten også kanskje.. vanligvis sverger jeg til vår alles kjære sicaflex men den var de utsolgt for:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt tanken jettamaster ! :) Takk for tipset hehe:)

Men huff det blir kjipt å få på dørene å så sette bilen i garasjen :eek: :) Satser på å få dørene ferdig og så hengsle dem på :)

Ringte lakkverkstedet i dag, lakkereren hadde vært syk i går og var ikke på jobb, ergo hadde ikke dørene mine blitt lakkert! Nedtur.. :(

Får håpe og be om at de klarer og få dem ferdig till Fredag, så får jeg henta dem tidlig på dagen og gjort ferdig dørene innen kvelden er omme, må desverre på jobb på lørdag, så da blir dørene kanskje ikke å se på bilen før Søndag.. vi får se:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan gjera det om kvelden og la det stå natta over. det gjorde eg, men eg brukte Tec 7 som lim og det tørker bare på nokre timer

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by desses

Er ikke Tec 7 bare en konkurent av Essve sin standard silikon, veldig universalt og kan brukes til alt? Trudde ikke den satt like godt som f.eks sicaflex/ultraflex produktene...

det meiner eg og på.....silikonen vil tørke inn og sleppe taket tilslutt......menmen time will show:D

få ut bilder av dei nylakka dørene med en gang du får dei heim kimojajaja :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det blir noe problem at jeg blir å rive av lakken ved en eventuell fjerning av listene, tror hvertfall ikke det.. lakken har jo glatt overflate, ser ikke helt for meg at terosonen (eller hva det nå hette) blir å trenge inn i lakken.. bare nok til at den fester :)

Bilder av dørene kommer så fort som mulig :) Håper bare gutta på verkstedet er flinke og får slengt litt farge på dørene & speilene :)

Ellers så ble bilen vaska i dag og står i hagen og skriker :( "jeg vil ha nye dører" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Porschetom, den caddyen er et sarv.. brukt til is-kjøring på vannet vårt, og nå står den uten bakaksel inne i skogen, ganske nedtrykt med gravemaskin:)

THE DOORS HAS ARRIVED !! :):):):):):)

Ringte lakkverkstedet kvart på 10 i morges, dørene er ferdig, klokka 10 var jeg i bilen på tur til byen!. Når jeg kom til byen stod dørene på slike stativ utenfor verkstedet klar til å hentes, jeg er 200% fornøyd med lakkeringen, det ble etter mine øyne helt perfekt ! :) Jeg kan ikke se noen rester at at det kan ha vært hull i døra, ble super fornøyd jeg !: ) Jeg spurte folkene om de hadde hatt noe ekstra arbeid med dørene siden jeg hadde ordnet de hullene , men det virket ikke slik, så jeg ble jo veldig glad pga. det:). Speilene ble også über, jeg er helt i ekstase her jeg sitter:).

Nå har jeg satt på varmovn på verkstedet, radioen står på, har et par glass-cola på kjøla, nei nå har man det godt ! :)

Skal ut nå å ta av dørtrekkene fra gamle dørene, å så monterer jeg det på ny dørene.

Bilder kommer i kveld, sitter på laptop`n til muttern nå, vi høres !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Porschetom, den caddyen er et sarv.. brukt til is-kjøring på vannet vårt, og nå står den uten bakaksel inne i skogen, ganske nedtrykt med gravemaskin:)

THE DOORS HAS ARRIVED !! :):):):):):)

Ringte lakkverkstedet kvart på 10 i morges, dørene er ferdig, klokka 10 var jeg i bilen på tur til byen!. Når jeg kom til byen stod dørene på slike stativ utenfor verkstedet klar til å hentes, jeg er 200% fornøyd med lakkeringen, det ble etter mine øyne helt perfekt ! :) Jeg kan ikke se noen rester at at det kan ha vært hull i døra, ble super fornøyd jeg !: ) Jeg spurte folkene om de hadde hatt noe ekstra arbeid med dørene siden jeg hadde ordnet de hullene , men det virket ikke slik, så jeg ble jo veldig glad pga. det:). Speilene ble også über, jeg er helt i ekstase her jeg sitter:).

Nå har jeg satt på varmovn på verkstedet, radioen står på, har et par glass-cola på kjøla, nei nå har man det godt ! :)

Skal ut nå å ta av dørtrekkene fra gamle dørene, å så monterer jeg det på ny dørene.

Bilder kommer i kveld, sitter på laptop`n til muttern nå, vi høres !

God kveld!

blir bra detta her gitt.

men jeg bare lurer ble det ca 3000 for lakkerings jobben? og ble det noe farges forskjell som du har sett til nå?

lysten på å få lakka opp at en fram skjerm,fangere å lister ser du.. men lure litt på pris og sånn.

mvh

vemund

Lenke til kommentar
Del på andre sider