Gå til innhold

Tråden om Golfen min

Ranger emnet


kimoajajaj

Anbefalte innlegg

  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Heisveis !!

 

Ble litt endring i planene, bilen står nå utenfor her med dørene montert:)

 

Jeg må desverre "skuffe" der å si at jeg ikke får lagt ut bilder i kveld som planlagt, dette pga. at jeg må få meg litt søvn nå ellers blir det harde timer på ica i morgen:). hadde ikke tenkt å holde på så lenge egentlig men i og med at dørene ble montert på bilen og slikt så tok det lenger tid enn først planlangt , har en del bilder som jeg gjerne vil legge ut med litt forklaringer og slikt så jeg får ta det i morgen om jeg ikke må ut å kjøre litt etter jobb:).

 

Alt gikk smooth med dørene stortsett, ble litt plaga når vi skulle henge dørene på bilen , men dette var pga. at vi i starten ikke hadde arbeidslys ute, og så mistet jeg den ene skruen til døra, men når alt kom til rette igjen så gikk det fort.

 

Måtte også dra inn i skogen å fiske fram et dørlås fra vår gamle caddy, da det av en eller annen grunn hadde blitt noe tull med låse mekanismen på det låset som jeg hadde tenkt å bruke.

 

Jeg hadde jo egentlig tenkt å lime fast sidelista, men da jeg så at de bare hadde brukt dobbelsidig tape på den gamledøra så fant jeg ut at det var kanskje like greit, jeg gjorde listene rene og klistret på tapen, jeg limte dem imidlertid ikke fast i natt pga. at det er så fuktig ute, nå ligger listene på badgulvet slik at de blir god å varm til jeg kommer hjem fra jobb i morgen, skal i tilegg varme dørene litt med hårføner før jeg klistrer dem på slik at det blir gode greier.

 

Nå er det kveld å godnatt! :)

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kva dobbelsidig tape har du brukt da? må ikkje gjera samme tabben som meg. limte først på lista med teip. regjørte og varma døra og tapen men lista datt av når eg vaska den etter ei uke. kjøpte ny tape fra 3M, men den tålte ikkje kulda og da fant eg ut at det var best å lime dei på.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey !

 

Jeg skal bruke noe som (selgeren så fint kalte det) heter elefant tape, det er en tjukk dobbelside tape, var svindyr, har hatt den liggende en stund, tror den skal gjøre susen, har ikke fått limt på listene enda, vært på jobb i hele dag og når jeg kom hjem så hølja regnet ned.. kjipern.. håper det slutter og regne iløpet av kvelden slik at jeg får limt på listene og får tatt en liten photosession:).

 

Her kommer bilder fra dør-mekkingen:

 

 

 

dorerer.jpg

 

Like etter at jeg kom hjem..

 

dorerside.jpg

 

Jeg klarer ikke å finne antydninger til hullene eller uvjevnheter eller noe, ble veldig fornøyd:)

 

speil.jpg

Speilene...

 

dorermjuk.jpg

Laga meg en myk og fin arbeidsplass:) madrass & dyne

 

plast.jpg

Her fester jeg den nye dørplasten, jeg brukte et par biter med dobbelsidig tape et par-tre plasser bare for at plasten skulle ligge i ro, deretter limte jeg rundt hele veien med det "teroson" limet som jeg kjøpte.

 

silikonblirbra.jpg

 

silikon.jpg

 

tape.jpg

Jeg la også en stripe med tjukk (vet ikke hva den tapen heter, men den er vanvittig bra, fra statene).

 

 

Det eneste som jeg fant ut var forskjellig på de gamle og de nye dørtrekkene var dette.. det gamle må skjæres til slik at det passer inn..

moddingdor.jpg

 

modda.jpg

Slik..

 

[imgh]http://img.photobucket.com/albums/v225/kimoaj/Golf%20dorer/demontdor.jpg[/img]

De hadde bare brukt søppelsekk plast i den gamle døra.. og dørtrekket var skikkelig fuktig på innsida nede..

 

sistegamle.jpg

Et siste bilde av bilen med 90 dører:)

 

altsvart.jpg

Jeg gikk over alt av plastik, pakninger osv. med plastik fornyer slik at det skulle bli så bra som mulig..

 

lister.jpg

Her er listene, har klistret på den dobbelside tapen, en lure måte å gjøre dette på er å bare klistre tapen på og så snu lista og deretter rein skjære kantene med en tapetkniv slik at kanten blir helt perfekt..

 

utedor.jpg

Der var den ene døra tatt av.. Det er også det siste bildet som ble tatt i går. Jeg fikk en kompis til å løfte døra opp i bakkant mens jeg skrudde til skrua, da passet dem like a glove når man "slamret" dem igjen, er dog litt slakk i hengslene på fører døra, noe som regnes som "normalt" regner jeg med.

 

Desverre ingen bilder av bilen med dørene på, de kommer når jeg har fått på listene, regner med og håper det blir iløpet av kvelden! :)

 

Nå er det jackass the movie på canal + !

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heehe... altså, det har hølja ned i hele kveld, og det høljer enda! Ikke akkurat gunstig når man skal lime noe fast på utsiden av en bil, halvgjort er ugjort ! :)

 

Kunne selvfølgelig kjørt bilen i garasjen men den er full av sykler og diverse så det gidda jeg rett å slett ikke i kveld, etter x antall pitabrød osv. så var ikke kroppen så hipp på de helt store fysiske utfordringene.. :)

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Pibz, det varmer:)

 

Nå har jeg limt på sidelistene, lurte meg ut når det var litt opphold å fikk døra tørr, tørket av med papir og varmet der lista skulle sitte med hårføner, gikk så inn på badet å hentet listene og klistra på, virket som at de satt noe sinnsykt, ikke mye muliget for justering hvis man setter skjevt på ! :) Justerte også det eine dørlåset, så nå er jeg helt ferdig med dørene.

 

Var ikke helt det rette "været" til å ta fine bin bilder men her er noen jeg tok i stad:

 

golfrontskra.jpg

 

Golffront.jpg

 

golfavstand.jpg

 

heltfront.jpg

 

frontstor.jpg

 

 

golfbak.jpg

 

golfbakmort.jpg

 

golffinstor.jpg

 

 

frontskra.jpg

 

Vellvell dett var dett, skal fikse noen flere bilder, har etterhvert funnet ut at "forhold" rundt et bilde kan virke mye inn på hvor "fin" gjenstanden som det skal taes bilde av , kan virke:)

 

Vellvell

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

 

Det ble veldig lite eller ingen farge forskjell, de som lakkerte dem sa at de gjerne kunne få med tank lokk-luka , i tillegg til lakk koden, vet ikke om de drev å blanda til rett "nyanse" , det tviler jeg egentlig på, men det ble hvertfall i mine øyner ingen forskjell, eneste som er er jo at den nye lakken er helt helt strøken & sinnsykt blank:) gammel lakk ser aldri ny ut! :)

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

detta ble bra kimo, mangler bare å få fjerna den sotinga på bakrutene dine igjen nå :p og heller heltone rundt hele.

 

men, på ene bildet ditt

 

http://img.photobucket.com/albums/v225/kimoaj/Golf%20dorer/silikonblirbra.jpg

 

detta. så ser det ikke ut som du har fått det tett rundt selve holdern til trekket der. håper du klinte på skikkelig med guffe der. utrolig liten glippe som skal til før det er utett og vannet renner inn. dørtrekka dine tåler ikke det i lengden.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen din er skikkelig pen! Tenkte akkurat det samme når jeg så bildene. Skikkelig pene bilder med den "natur" bakgrunnen :D

03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-]

X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07]

X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10]

X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår