Gå til innhold

Tråden om Golfen min

Ranger emnet

kimoajajaj

Anbefalte innlegg

Hey !

hmm, jeg var inne og posta i går men den posten ble tydeligvis ikke lagt inn.. hmm..

Angående den plasten, så hadde jeg godt med guffe rundt de klipsa, jeg la jo plasten under og så stakk jeg klipset igjennom liksom, tror det blir bra tett.. blir hvertfall mye bedre enn slik som det var på fører døra som jeg tok av bilen, var en bit av en søppel sekk som var festa med noen usle biter dobbelsidig tape, plasten bare hang løst inni døra..

I dag måtte jeg finne meg i å ta turen til tannlegen med golfen, forøvrig 0 hull ;)

Da jeg kom hjem vasket jeg bilen og støvsugde den, ikke det at det var nødvendig, men uansett:)

Tok noen bilder også..

golfsol.jpg

Blir kanskje mange bilder av en og samme golf men det er nå så:)

barnamine.jpg

Alle barna mine samla på et bilde :)

inter.jpg

intersidevenster.jpg

interside.jpg

gjennomvindu.jpg

motiv.jpg

Og til slutt et som ble litt "kult" , fint med motiv lakkering hehe

Vellvell i morgen blir det muligens skift av bremseklosser bak.. har hatt nye klosser liggende en stund, de begynner å bli gåen..

Vi høres

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Får bare mer og mer lyst på Golf2 når jeg ser de bildene Kimoajajaj. Er så pen den bilen din :D pen mopedpark du har også :D (ser den ene er en helcross og ikke en moped, så ikke bli fornærmet:D ) Kjører Camino selv for tiden :) Skal ikke se bort ifra at vinterbilen min neste vinter blir golf. *vil ha* hehe

:)

03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-]

X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07]

X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10]

X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Særiøst Kimoajajaj.. Den bilen er så sykelig rå! Skal selv ha en Golf 2 nå.. men etter å ha sett din har jeg mistet alt mot :P hehe, neida! Jeg fikk mere mot nå :) fikk masse tips :)

btw: det rattet var dritt fett.

- BMW 320i e36

* Toyota Celica GTI 2.0

* VW Jetta 1,8 (gt)

* Suzuki RMX

* Honda PX

* Nissan Maxima QX V6

* Volvo 320 (Traktor, fra 1964)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydeig ekemplar av en bil du har der... Eneste jeg ville gjort om jeg var deg,er å skaffe kanal skjørt! Hehe! Har noen liggende om du er intr.. Helt nye... G60!

Mv.h Marius

2002 Vw Passat tdi 1,9l 130hk (Familie bil)

(x) 1986 Vw Golf 2 GTi 16v med KR motor!!

(x)1996 Vw Golf 3 GTi Edition

(x)1993 Vw Golf 3 VR6 2,8l

(x)2000 Vw Golf 4 GTi 1,8T 20v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Hei folkens !

Nå ble tråden min så langt borte igjen så jeg fant ut at jeg måtte fiske den fram igjen !:) Aktiviteten på Golf 2 forumet blir bare større å større syns jeg, tråder som ikke blir oppdatert forsvinner fort i mengden!.

Som de fleste har fått med seg så står golfen hjemme nå med mest sansynlig defekt bensinpumpe relee !. Den startet og gikk et par sekunder når jeg skulle kjøre inn til byen nå på mandag, og så stoppet den, men får nytt relee i morgen, så jeg håper det ordner saken. Er det ikke releet så blir det bare sure penger til ny hovedpumpe, men sånn er livet:rolleyes:

For at posten ikke skulle bli for kjedelig så slenger jeg med noen bilder fra den siste måneden..

skiftavbr.jpg

Bytting av bremseklosser bake.. Ble nesten sjokkert over hvor enkelt og greit dette gikk..

breklo.jpg

Slik så den ene klossen på den ene sida ut, dårlig bilde ja, men bare halvparten av belegget var tilstede, og belegget hadde løsnet fra selve klossen.. nye klosser trengtes sårt !

provi.jpg

En provisorisk løsning på Simons klassiske "donk i bakakslings" effektanlegg.. :) Og ja, det funker..

For en stund tilbake siden så oppdaget jeg at jeg hadde et rust holl i i bakkant av den ene kanalen, inni hjulbuen. Ettersom at jeg nå har begynt på VK1 kjøretøy her i narvik, så spurte jeg pent om å få ta bilen min inn på verkstedet for å gjøre noe med dette, og fikk da lov til dette, selv om jeg med hånda på hjerte må si at lærerne ikke imponerer meg noe stort ellers, dem holder seg til teori, ubrukelig når det kommer til stykket ! :)

hul.jpg

Blæ ! :) Her har jeg fjerna det grøvste..

plateskal.jpg

Jeg forma til en 1mm plate bit som jeg skal sveise fast..

platesveisa.jpg

Så var plata punkta fast, etter beste evne dog:)

Jeg grunna så plata og hele området rundt med Arcanol, når dette hadde tørket, hadde jeg på karosseri kjett, eller nærmere bestemt Teroson tetningsmasselim-greier.

tettnings.jpg

Jeg tectylerte også inni kanalen når alt var ferdig ellers, brukte en sånn sprayboks med slange på og spraya inni.

golfopp.jpg

Og til slutt et bilde som ikke har noe med saken å gjøre

hoppnaus.jpg

Hva er vell ikke bedre enn å kjøre crosser på hard fjære sand en søndagsmorgen, med en mystisk himmel over seg ! Måtte frem med spaden å fikse et lite hopp, desverre ingen action shots da det er vanskelig å ta bilder mens man kjører:)

Vellvell oppdaterer posten på fredag etter bensin relee bytte ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hehe Jonte, det der var vi diskutert på mIRC ;)

Så var bilen tilbake på veien igjen endelig! stod stille i 2 uker pga. disse bensinpompe problemene.

Etter mye fram og tilbake så ble det konstatert at feilen lå i at bensinpompe releet ikke fikk den jordinga som det skulle få, når man vridde på tenningslåset, og når man startet bilen.

Det er foreløbig usikkert om det er en feil i selve hjernen til bilen eller om det er hjernen som mangler et slags signal fra noe som skal få den til å legge inn jordinga til releet..

Uansett så fant jeg ut at den mest gunstige løsninga var å rett å slett jorde releet manuelt. Jeg fant ut at der var en "kontakt" like i nærheten av tenningsmodulen, det kom en svart ledning og en rød/gul som gikk i i denne kontakten/skjøyten. Den røde/gule kom nede fra sikringsboksen. Jeg tok kontakten fra hverandre og brukte noen ledningsbiter og kabelsko for å ordne dette. Jeg la en ledningsbit mellom den svarte ledninga også slik at den ikke ble brutt, vet ikke hva den gikk til så fant ut at jeg måtte bare gjøre det slik.

Egentlig helt uinteressant sikkert men her sere dere hvordan jeg gjor det, hvem vet, kanskje kan det være at du sitter der selv klokka 4 på lørdagsnatta med ei glasscola og lurer på hvordan du skal gjøre dette og da kan jo dette være grei info å ha ;)

IM003466Large.jpg

Det er alt du trenger..

IM003467Large.jpg

Slik... simpelt ! :)

Ledningene fortsetter forøvrig bort til hjernen som står på den andre sida der..

OBS, hvis du skal prøve å leite etter eventuelle ledningsbrudd i den gule/røde ledninga, som må du huske på at batteriet må være tilkobla, får den leder kun strøm om batteriet er tilkobla. (går vell gjennom et hovedstrømsrele eller noe sånt ikke vet jeg).

Så nå er alt bare vellstand igjen, bilen går som aldri før:)

Etter litt diskusjon med CreativeX på mIRC så fant jeg ut at jeg skulle bestille meg dioder til å fikse lyset i varmevelgern, så det ble bestilt fra dioder.dk på søndagskvelden. Regner med at jeg har dem til helga, så da blir det fiksings! Håper det blir bra.

Eller så ringte jeg VW sjappa her i byen i dag og bestilte ny den plastikken som ligger over vindusvisker motorn og alt det hurvet der, den har sprekker over alt og det ser ikke bra ut.. Dem skulle få den inn på Torsdag så da blir det bra.

Vellvell, var vell ikke mere jeg hadde og dele med dere for denne gang ! :)

Her er et lite bilde av bilen, som om det ikke fins nok av dem fra før her inne på tråden men uansett.

IM003476Large.jpg

Joakim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

btw. bare tipse om http://www.dioder.no istede. får man både røde og blå dioder til golf og mange andre biler.

ellers fortsatt bra jobb med bilen joakim. hva kaller du deg på irc igjen? sitter der ganske ofte selv.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heter Ukis_GTI på mIRC remster!

Har litt lyst å få tak i 3 VDO instrumenter å få dem på plass i midtkonsollen.. men vet ikke helt, hadde litt penger for hånden men så driver jeg å sparer til MC lappen også..

Måtte gi 398,- for plasten, jeg hørte rykter om at den hadde kommet i en oppgradert og bedre utgave, men dette viste selvfølgelig ikke folk på sjappa noe om, ettersom det sikkert ikke er så ofte de selger slike..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kimoajajaj

Heter Ukis_GTI på mIRC remster!

Måtte gi 398,- for plasten, jeg hørte rykter om at den hadde kommet i en oppgradert og bedre utgave, men dette viste selvfølgelig ikke folk på sjappa noe om, ettersom det sikkert ikke er så ofte de selger slike..

okai. da skal jeg prate til deg neste gang jeg ser deg. men bare påbemerke noe. det heter irc. mIRC et bare et av flere program man bruker for å koble seg til irc.

og når det gjelder den plasten så finnes den i to utgaver ja. en som er ruglete og ganske tynn og sprø. og en som er mere tjukk i jevn mjuk plast. har den sist nevnte typen og hadde den andre typen på de to forrige golfene.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mr.jenssen

Er det noe forskjell i pris på de to, eller?? Skal jeg først kjøpe må jeg jo sørge for å få den oppgraderte versjonen!

Kanskje stikke innom møller en dag og høre.

såvidt jeg vet så er det ikke mulig å skaffe den eldre typen. da hvis ikke noen har denne liggende på lager.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider