Gå til innhold

Tråden om Golfen min

Ranger emnet

kimoajajaj

Anbefalte innlegg

• Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

:) Jeg er klar over at det heter IRC remster, men jeg skriver mIRC bare for å irritere dere:) Jeg har alltid ment at det heter mIRC ettersom det er det det står på ikonet liksom, men jeg er klar over at mesteparten av befolkninga sier IRC ja ;)

Bast, det finnes en del fargekoder til den fargen, jeg sleit en del med å finne, jeg fikk sendt småe bokser med hobby maling fra en butikk sør på, men det endte med at jeg fant en sprayboks med rød fluorisernde Quick spray hos den lokal fargeforhandleren.. ;)

Den var superb..

Vellvell...

Sitter her å funderer litt, hadde nettop besøk av en kompis med en fet GTI 16V , full rieger styling osv. Den ser liksom litt "tjukkere" (mer massiv ) ut enn min, dette pga. at han har Rieger Infinity Sideskjørt..

Er det mye kuking og montere sideskjørt? Må man ta av den gamle plasten ?

Noen som har noen formeninger om min bil ville kle det?.. :)

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kimoajajaj

:) Jeg er klar over at det heter IRC remster, men jeg skriver mIRC bare for å irritere dere:) Jeg har alltid ment at det heter mIRC ettersom det er det det står på ikonet liksom, men jeg er klar over at mesteparten av befolkninga sier IRC ja ;)

Sitter her å funderer litt, hadde nettop besøk av en kompis med en fet GTI 16V , full rieger styling osv. Den ser liksom litt "tjukkere" (mer massiv ) ut enn min, dette pga. at han har Rieger Infinity Sideskjørt..

Er det mye kuking og montere sideskjørt? Må man ta av den gamle plasten ?

Noen som har noen formeninger om min bil ville kle det?.. :)

mitt icon står det nniRC på :P før sto det ircN, har stått BitchX der også :P alt er bare klienter til å komme seg på Internet Relay Chat :P kosa joakim.

meeen,

sideskjørt er alltid pent på golf. men her spørs det jo på stilen du vil kjøre. skal du ha sideskjørt syns jeg du burde ha en nedre leppe bak også. for å fullføre "dybden" rundt hele bilen.

rieger side skjørtene har jo en litt annen brytning over seg en feks G60 settet. så det forandrer jo definitivt linjene på bilen. blir en helt annen form.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompisen din sin Golf er blitt harry.. Før var den relativt pen, men å ta av 9x16 Brock B1 felger for å sette på 15" Rial Viper, det er ikke akkurat noe triks.. Dessuten kunne han ha spart seg for klistremerker på hele bilen..

Kjøp deg 9x16 og vals.. Så skal du se at din Golf blir mye råere enn hans.. :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey !

Fikk den plastiken i dag

plastik.jpg

Var den "oppgraderte" versjonen, var mye mykere plastik, mere som gummi. Eneste var jo at jeg tenkte jo ikke på at den plastiken kommer jo i to deler, sitter jo en liten del i høyre hjørne (sett forfra) som tydeligvis må bestilles for seg selv.. Var litt ergelig... Så jeg må dra enda en tur å bestille den..

Satte den nå på å og den passa like a glove, eneste er at jeg må tette det hullet hvor ramme nr. skal vises..

Jonte, klart det var fetere med 9x16 Brock B1 men han bestemte seg nå for at han ikke ville ha dem, det subbet & subbet , dyre dekk osv. var ikke noe for han.

Den har forøvrig ikke fått noen flere klistremerker siden Jan Andre hadde den..

VEllvel:)

Hva menes det med å valse egentlig? Fjerne jern inni hjulbuen? Hva slags verktøy brukes?'

Fikk mld. av fattern i går kveld, jeg hadde fått et brev fra Danmark, dioder !! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kimoajajaj

Hey !

Fikk den plastiken i dag

plastik.jpg

Jonte, klart det var fetere med 9x16 Brock B1 men han bestemte seg nå for at han ikke ville ha dem, det subbet & subbet , dyre dekk osv. var ikke noe for han.

Den har forøvrig ikke fått noen flere klistremerker siden Jan Andre hadde den..

VEllvel:)

Hva menes det med å valse egentlig? Fjerne jern inni hjulbuen? Hva slags verktøy brukes?

Han kunne jo bare valsa litt, så hadde det ordnet seg.. Og 215/40/16 er da ikke dyre, 700kr pr stk hos Sharifs synes jeg å huske?

Nei, vet at den hadde alle klistremerkene da også, men det er jo like stygt nå som før..

Man bretter inn den stålkanten som er på innsiden av skjermbuen, sånn at den ikke tar borti hjulet.. I noen tilfeller må man kappe denne av også.. Lett å kappe litt i skjermene på en Golf 2 med G60breddere, det jeg gjorde for å få plass :) Men, må behandles da, så det slipper å ruste så fælt..

Men, for å brette inn denne stålkanten, så bruker man en valse, er noen tilsalgs for 2400kr her på forumet nå.. Skulle gått sammens noen Narvik-guter å kjøpt en slik :) Du må surfe litt utenfor Golf 2 forumet vet du.. :) View new posts er tingen!

- 02 Porsche Carrera 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Man bretter inn den stålkanten som er på innsiden av skjermbuen, sånn at den ikke tar borti hjulet.. I noen tilfeller må man kappe denne av også.. Lett å kappe litt i skjermene på en Golf 2 med G60breddere, det jeg gjorde for å få plass :) Men, må behandles da, så det slipper å ruste så fælt..

Men, for å brette inn denne stålkanten, så bruker man en valse, er noen tilsalgs for 2400kr her på forumet nå.. Skulle gått sammens noen Narvik-guter å kjøpt en slik :) Du må surfe litt utenfor Golf 2 forumet vet du.. :) View new posts er tingen!

valse er så alldeles ikke bare å fjerne / brette den indre kanten på skjermen. det de gjør er at de monterer en rulle på hjulet ditt (så de får buen riktig). deretter varmer de opp lakken i hele hjulbuen med feks en varmepistol så den ikke skal sprekke. så er det bare å stramme til, og rulle fram og tilbake og stramme rulle osv osv. helt til buen har strekt seg ut hele veien.

100_0006.jpg

At noen kapper vekk kanten inni skjermen og limer skjermbredderne på istede er en helt anna måte å få mere å gå på i hjulbuen. `

sjekk ut http://www.valsespesialisten.com/

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by remster

valse er så alldeles ikke bare å fjerne / brette den indre kanten på skjermen. det de gjør er at de monterer en rulle på hjulet ditt (så de får buen riktig). deretter varmer de opp lakken i hele hjulbuen med feks en varmepistol så den ikke skal sprekke. så er det bare å stramme til, og rulle fram og tilbake og stramme rulle osv osv. helt til buen har strekt seg ut hele veien.

At noen kapper vekk kanten inni skjermen og limer skjermbredderne på istede er en helt anna måte å få mere å gå på i hjulbuen. `

sjekk ut http://www.valsespesialisten.com/

Ja, og det er det jeg mener med å brette inn den indre kanten.. At man presser den lengere inn mot skjermen, er ikke ved alle tilfeller det er nødvendig å gå så langt at man varmer opp hele hjulbuen å rulle ut buen..

- 02 Porsche Carrera 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Ja, og det er det jeg mener med å brette inn den indre kanten.. At man presser den lengere inn mot skjermen, er ikke ved alle tilfeller det er nødvendig å gå så langt at man varmer opp hele hjulbuen å rulle ut buen..

men å brette inn kanten er ikke det valsing går ut på.

kanten er ganske vesentlig for flere biler å ha for å feste skjermen og innerskjermen i.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Kjøpte meg selv en gammel golf sist fredag. Mest fordi hun som skulle selge den var så vanvittig deilig. Men bilen er ok den... Jeg havnet her under tråden din da jeg lette etter info på hvorfor det kommer vann inn i bilen på passasjersiden (!?) og ble sittende å lese hele greia.. synes det er fantastisk at du har holdt tråden gående på denne måten! Bilen din er dritstilig! Har ikke like mye spenn å bruke men om jeg skulle brukt de på en golf er det sånn bilen ville ha sett ut.. men den måtte hatt hellagrill og tøymatter invendig, ikke de grelle alu-"mattene"...

men nok om det.. jeg vet nemelig hva du bare MÅ ha... jeg skal iallefall ha slike.. Angel Eyes Tror ikke dere?

Steffen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisveis folkens ! :)

Hyggelig at du likte tråden/bilen stf1, er alltid fint med positiv feedback:)

Tråden blir vell aldri lagt ned, om ikke forumet dukker under..

Angående Angel Eyes så kjika jeg seinest på det i går hos maximtuning eller hva det nå var, det blir ikke med det første, ettersom jeg nettop har bytta frontlykter..

Her er en liten oppdatering fra helga, jeg fikk dioder og fiksa lyset i varmevelgeren. Ja jeg vet at der finnes mange guider for dette men jeg legger nå ut mine bilder/erfaringer.

dioder.jpg

Fikk 5 slike dioder fra Dioder.dk , ferdig med resistor. Obs, det er nå kommet dioder.no , men jeg er alltid like begeistra over hvor kjappe dem er å levere disse gutta i danmark, bestilte mine dioder på søndagskveld, fikk dem onsdag.. det er bra ! (betaler med visa). Diodene kosta bare en hundrings.

begunner.jpg

Her ser du den gråe plast dingsen som man må brekke/sage av for å få satt i dioden. Jeg var usikker på hvor langt ned jeg skulle sage, så jeg prøvde meg litt fram..

kutta.jpg

Dette var ikke langt nok..

Først brukte jeg en slik liten sag, men jeg fant like godt fram vinkelslipern .. funka helt fint:)

kuttalangt.jpg

Her har jeg kutta helt ned, ble vistnok ikke noe pent kutt, men hva gjør vell det. Her har jeg også satt dioden løst i bare for å teste. Når du har skjært så langt ned, så treffer du på det grønne glasset til den gamle pæra, det må du pelle ut.. men vær forsiktig så du ikke ødelegger noe av glass-greiern helt inni der da, det som sørger for at lyset skal spre seg til alle punktene hvor det skal lyses.

Det er vell egentlig best å lime dioden fast, mange bruker fks. en limpistol og limer fast, men min var tom for lim, så jeg tok lodde bolten og smelta den litt fast, ser ikke pent ut men det gjorde jobben.

ledninger.jpg

Jeg klipte ledningene og satte på kabelsko, fiska så fram kontakten i bilen og gjorde det samme med dem. Plug`n play :)

jobbes.jpg

Slik ble det når jeg var ferdig:

ferdig.jpg

Jeg syns det ble helt kurant jeg.

ferdigalt.jpg

Og så et helthets bilde, er dog vanskelig å ta brae bilder av slikt i mørket !

Et lite bilde av bilen med litt høstfarger:)

host.jpg

Måtte bare ta med dette bilde som jeg tok av en kompis i helga :)

hahaj.jpg

Topp overhaling på godt norsk bonde-vis på låven i fjøsen.. :) Forøvrig til en Opel Ascona C. Legg merke til indianer stripene i fjeset!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goddagen folkens ! :)

Hadde egentlig ikke så mye å fortelle men tenkte jegskulle spørre om hvor mye det vil koste & overhale toppen på en GTI 16V ? bytte løftere osv. ? Er det mye jobb?

Jeg går jo på VK1 kjøretøy så jeg har liksom tenkt litt på dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider