Gå til innhold

Tråden om Golfen min

Ranger emnet

kimoajajaj

Anbefalte innlegg

Så derre film snurten med bildene. Må si du har gjort godt arbeid Joakim. bilen er ikke til å kjenne igjen :) har fulgt med her ei stund no å må si du imponerer meg. Alt du gjør blir skikkelig gjort og det er masse fornuftig småstyling som er gjort som virkelig gjør bilen din skikkelig Pen :D

Fortsett slik. Det er virkelig spennende å kikke innom her av og til å se :D

03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-]

X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07]

X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10]

X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Heisann heisann ! Lenge siden sist ! :)

Alltid hyggelig å logge seg på forumet å se at noen har skrevet "uoppfordret" i tråden din :) Takker for innlegget Xplod:)

Har blitt vinter her i nord, vinteren bringer med seg masse kjedelige ting som skraping av ruter, neggelbit & ekle kaldstarter osv. men en sak som er deilig med vinteren er at det ikke blir skittent inni bilen, slipper jo å støvsuge bilen etter bruk! :)

Bilen blir jo også lettere å holde rein på utsida, så fremst det er minus grader og dermed ikke slaps på veiene.. :)

Med vinteren kommer jo også scooterføret, og sannelig min hatt endte det ikke opp med kjøp av ny scooter, jeg takket den gamle for (tidvis trofast tjeneste) og mange gode minner, og sa til en kompis at han kunne disponere den:)

Her er et bilde av golfen & ny scooteren:)

IM003815Large.jpg

Er en 1996 Yamaha V-MAX 600 XTC med PSI effektanlegg og 32mm belte. Kunne fått mange fine modder på bilen for det jeg ga for scooteren, men så er det nå en gang slik at man må bruke penger på andre ting en bil:)

IM003827Medium.jpg

Jaja, gleder meg bare til det blir skikkelig føre, har regnet litt i dag så da får snøen pakka seg litt, får håpe det fryser på nå, så blir det bra ! :)

Vellvell. Her om dagen oppdaget jeg at lyset i baggasje rommet lyste selv om luka var lukka, ergo fant jeg årsaken til at jeg ikke syns det har vært "over mye" dreis på starteren i det siste. Tok bare ut pæra, bedre å rote litt i mørket enn å stå der som en kuk med flatt batteri :)

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det der er gøy.... testa scooter i ternaby en gang.. fint med vinter i nor.. på sunnmøre kommer snøen som slaps og salt og drit og reiser som slaps salt og drit.. bilene ser ut som gjørme klumper..

[08] bmw e91 318d til salgs

-x- 99 bmw e46 320i (solgt)

-x- 93 Bmw e36 318is (solgt)

-x- 85 audi 90 2,0 5e (solgt)

-x- 86 golf2 1,8 gl (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei alle sammen & god jul ! :)

Jonte, var nede på autoforsyninga i hele forrige uke, og denne uka har jeg fått tildelt noen skjermer som jeg må rette & sparkle denne uka, for å få godkjent det vi liksom skal ha vært igjennom før jul. Faen jeg liker ikke at ting blir utsatt & utsatt, det er værste sort, men det blir bare slik av og til:(

Huff den fine vinteren ble erstattet meg regn & holke faenskap her i nord.. så da var det bare å holde seg inne å bake pepperkaker..

epper.jpg

epperr.jpg

Jeg gjorde så godt som jeg kunne, hvordan kunne jeg vite at dem kom til å ese så sinnsykt ut! Brukte VW emblem til å skjære dem ut, så dem var i utgangspunkte helt perfekt.. menmen :)

Når det gjelder bilen så tror jeg den koser seg, vaska den grundig med turtlewax shampoo på søndag, sånn på blå flaske.. den fungerer bra !

Jeg spyler vanligvis bilen 2 ganger i uka, men spyling nytter ikke, tar ikke dritten nederst på dørene & dritten på bakluka.. håper på stabilt kaldt vintervær slik at bilen kan kjøres uten å vaskes hele tiden:)

Hvor ofte bruker folka her inne å bytte tennplugger?. Har vell kjørt en 16.000km på dem som står i motoren nå, på tide å bytte da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøff skutter.. Vasking av bilen på vinteren er jeg ikke så jævlig flink til,hater å være ute i kulda,hater kulde generelt! Spyle vekk litt salt i hjulbuer og andre utsatte plasser er liksom det det går i..

Når det gjelder tennplugger,så har jeg ikke noe "fast" intervall på skifting.. Skifter når de begynner å lage krøll,og det har jeg lagt merke til at har en tendens til å skje på våren??

Hahh! Muttern skal bake pepperkaker i morgen,da skal VW-emblemet ned fra hylla og rekrutteres som kakeform!

Mine blir finere enn dine! Så det så! Hehe..

mvh

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Siden det med jevne mellomrom kommer nye folk til forumet, fant jeg ut at det passet bra å fiske tråden frem igjen ved å fortelle at jeg hadde en liten service på bilen i dag:).

Byttet motorolje & oljefilter, fylte på Mobil 1 15W 50 super syntetisk olje, skulle være beste og (dyreste?) sort?:). Skiftet også alle tennpluggene, de gamle kunne dog stått i en stund til, så helt fine ut.

Ellers så har jeg ikke så mye å si bortsett fra at golfen alltid stiller opp for meg & oppfører seg veldig bra :). Syns at det har vært en del poster om folk som plages litt med 16V motorer, har nesten litt vanskelig for å tro det når jeg vet hvor pålitelig min har vært, er glad for at jeg kjøpte GTI og fikk innsprøytning slik at jeg slapp de fæle 2e2 problemene :)

Jaja stå på folkens !

Godt nytt bil år ! :)

Joakim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kimoajajaj

Siden det med jevne mellomrom kommer nye folk til forumet, fant jeg ut at det passet bra å fiske tråden frem igjen ved å fortelle at jeg hadde en liten service på bilen i dag:).

Byttet motorolje & oljefilter, fylte på Mobil 1 15W 50 super syntetisk olje, skulle være beste og (dyreste?) sort?:). Skiftet også alle tennpluggene, de gamle kunne dog stått i en stund til, så helt fine ut.

Ellers så har jeg ikke så mye å si bortsett fra at golfen alltid stiller opp for meg & oppfører seg veldig bra :). Syns at det har vært en del poster om folk som plages litt med 16V motorer, har nesten litt vanskelig for å tro det når jeg vet hvor pålitelig min har vært, er glad for at jeg kjøpte GTI og fikk innsprøytning slik at jeg slapp de fæle 2e2 problemene :)

Jaja stå på folkens !

Godt nytt bil år ! :)

Joakim.

2E2 funker bra d så lenge man lærer seg alle trixa (ofte har hver og en golf med 2E2 sine egne trix), slik som golfen min, gassen i bunnen to ganer før kaldstart, og pumping med gassen når bilen er lunken :p gleder meg til sommeren og webere jeg :D

Ford Taunus 1975 mod 2.8

Sierra 1986 mod 2,0

X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3

X-Golf Mk2 1985 mod 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm..den stygge med kamelonlakk?? bare gjetter jeg...den er isåfall fæl hehe

Nei, det var det ikke:). Vet ikke om noen golfer med kamelon lakk her i distriktet ?!?

2E2 funker bra d så lenge man lærer seg alle trixa (ofte har hver og en golf med 2E2 sine egne trix), slik som golfen min, gassen i bunnen to ganer før kaldstart, og pumping med gassen når bilen er lunken :p gleder meg til sommeren og webere jeg

Den funker helt sikkert bra, litt teit av meg å uttale meg om det siden jeg aldri har hatt 2e2, men jeg har hørt mye om det og har en kjenning som har en, som plages :), men svarten heller det er jo en golf, selvfølgelig virker den ;)

Hvordan smakte pepperkakene?

Hehe, joda, pepperkaene smakte utmerket:) Mye bedre enn de som man kjøper i butikken, litt tjukkere liksom:)

Jaja, vi høres til neste år... (alltid gøy å si slikt på årets siste dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår Joakim.

Store planer for golfen i det nye året eller blir ting tatt etterhvert? :D

03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-]

X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07]

X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10]

X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06]

Lenke til kommentar
Del på andre sider