Gå til innhold

Tråden om Golfen min

Ranger emnet

kimoajajaj

Anbefalte innlegg

• Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå begynner den tråden her å bli forholdsvis lang! :)

Skal bytte til hvite skiver nå, først i vifte styreren men hvordan satte du inn arket? Bak glasset selvfølgelig, men tok du av den "teipen" med tegna på og limte på den nye eller hvordan gjorde du det?!

Noe bil-happenings som burde være med i Romerikes Blad? Kontakt meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at du liker tråden & bilen Espen|3k :) Hyggelig å få positiv feedback ! :)

Fred_Stian, jeg har ikke byttet farge i viftestyreren hvis det var den du lute på?.

Når det gjelder de i instrument huset, så er det mest vanlig å lime på en film oppå de gamle skivene, men nye skiver med hvit farge er også i handelen mener jeg..

Tror det skal finnes noe info om bytte i varmevelgeren.. men den er jo ganske kjapp & ta av, så det er egentlig bare å prøve seg fram tror jeg, så går det nok sikkert bra..

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by fred_stian

Nå begynner den tråden her å bli forholdsvis lang! :)

Skal bytte til hvite skiver nå, først i vifte styreren men hvordan satte du inn arket? Bak glasset selvfølgelig, men tok du av den "teipen" med tegna på og limte på den nye eller hvordan gjorde du det?!

eg har lagt kvitt papir bak vifte brytaren. du tar brytaren ut og fjerner det grå dekselet som er på baksida. det er limt fast så du må prøva å bryta det laust. når du har fått det laust så legger du bare kvitt papir bakom.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Heisann heisann folkens !!

Leeny, ja jeg har bytta til blått lys, blåe diodepærer som bare er plug`n play, de koster vell omtrent 70-80 kr pr. pære, sjekk dioder.no

Er fort gjort å skifte pærer, bare å ta ut den "konsollen" hvor alle bryterne sitter, så skal det med litt fingerferdighet være mulig å ta ut pærene, kan jo hende du må løsne selve instrumentet hvis du plages. PS, husk at du må bøye til diode pærene for å så skikkelig spredning på lyset.

Ellers har jeg ikke noe særlig nytt å fortelle, men i dag har jeg holdt på litt med bilen. Har vært litt plaga med at jeg såvidt får start på bilen når den har stått en stund, som kjent så bruker jeg ikke bilen når jeg er i Narvik, jeg har jo alt innen gå-rekkevidde så da orsker jeg ikke bruke opp bilen, derfor blir bilen vanligvis stående fra søndagskveld til fredags formiddag når jeg tar turen hjemover. I går måtte jeg hente hjelpestarteren inne på skolen for å få start, var akkurat litt for lite futt til å få start.

Først målte jeg laddingen, den var akkurat 14V, skulle i prinsippet være godt nok, men kunne jo vært bedre. Grunnen til at jeg stussa litt på ladinga var at lade lyset plutselig begynte å lyse litt på tur hjem i går, men så kom jeg i en hump, og da forsvant det, sansynligvis bare børsten som hang.. ? . Tok ut børsten og inspiserte den, så helt ok ut, men der er ganske dype spor i kommutatoren. Jeg tok av ledningene på dynamoen og pusset kabelskoene & mutteren & spraya på litt WD 40, satte dem så på igjen. Jeg målte så laddingen, nå var den merkelig nok nede på 13.7V , pussig. Tenkte egentlig ikke noe mere over det, regna med at det var bare tilfeldig. Batteriet mitt er nytt, så jeg regner ikke med at det er det som er problemet mitt (med tanke på at jeg syns det er dårlig dreis på starteren). Jeg tok derfor av starteren for å smøre den opp, men den så egentlig ikke så ille ut, pusset nå børstene & kommutatoren, smurte den & satte den i igjen. Jeg gikk også over alle ledningene som kobles til starteren med pussepapir & spraya WD 40 på etterpå.

Jeg startet bilen, og det ble hvertfall ikke mindre futt på starteren for å si det sånn, hørtes ut som at den turna litt bedre.

Det som var så merkelig, var at jeg målte lade spenningen til 14.4V nå. Helt siden jeg kjøpte bilen, så har det vært slik at man må gi ganske mye gass for at dynamoen skal begynne å lade, hvis man starter motoren når den er varm, så må man gi gass, men er den kald ruser den seg såppas opp at jeg ikke trenger å tenke på det, men det som var så gøy var at dette problemet nå ble borte ! . Ganske logisk ettersom at jeg målte at ladespenningen var høyere, og da vil jo naturligvis lade lyset slutte å lyse raskere, ved oppstart.

Skjønner ikke dette helt, ettersom at det virket som at dette ble i orden etter at jeg hadde hatt starteren av... syns det var pussig, men det gjør jo ikke noe, endelig er alt slik som det skal være. Er jo litt små irriterende å måtte gi gass hver gang man starter for at man skal ha lading.

Er det forresten noen andre her som plages litt med dårlig dreis på starteren/dårlig batteri spenning når bilen har stått i omtrent 5 dager & det er litt kaldt? .

Jeg målte jo strøm trekket i sommer med et tang amperemeter, og (jeg husker ikke helt hva det var. 0.04A ?) , men elektriker kompisen mente dette ikke kunne tappe batteriet så fort, så jeg tror ikke det er det at jeg har noe som trekker strøm, som gjør at jeg plages med dårlig futt når bilen har stått i noen dager?.

Fy feite for en kjedelig post, menmen slik er det bare:)

Hvem vet, kanskje smøring av starteren & 0,4V høyere ladespenning kan gjøre underverket, kanskje batteriet blir mere fornøyd på sikt :)

Jaja så var det lørdags kveld, snøen laver ned og alt er bare lekkert:)

Skål (Glasscola that is)

Vi høres !:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Heihei folkens !! :)

Tenkte jeg måtte fiske fram tråden min igjen, siden jeg holdt på litt med golfen i dag. Tok den inn på bukken på skolen og byttet gummi ringene som holder potta oppe. Jukset også til noe for å hindre den slamringen som oppstår når eksosanlegget slår borti bakopphenget, tror det ble bra. Grunnen til at jeg byttet gummi ringene var at en av dem gikk av her en dag, så potta hang jo under bilen, jeg hadde tilfeldigvis en slik gummi ring liggende så jeg jekka bare opp bilen & krøp under å festa den på igjen, så alt var igrunn i orden, men jeg så jo at alle de andre ringene var dårlig, så jeg bestemte meg for å få byttet alle sammen.

Med det samme jeg hadde bilen oppe på bukken sjekket jeg alle hjullager & slikt men fant ikke noe slakk, ble nesten irritert, ettersom slik arbeid er så enkelt å holde på med når man har bilen oppe på bukk. (to søylers).

Ellers så har jeg kjøpt meg ny scooter igjen, solgte den "gamle" (hadde den bare i to måneder) til en kompis.

IM004002Medium.jpg

Her klådde det i fingra, sjekk hua. Yamaha for alle penga.

IM004013Medium.jpg

Her hun, er hun ikke søt da ? ;)

IM004018Medium2.jpg

Liker den rumpa veldig godt.. en av de deiligeste jeg har sett:)

Huff er ikke meningen å poste off-topic bilder, men jeg kan nå som vanlig ikke for det. Golfen vises jo litt på det siste bildet der:)

Jaja vi høres :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

En liten "oppdatering" på Golfen ! :)

For et par uker siden begynte plutselig lade lyset mitt å lyse når jeg var på tur hjem fra byen. Det forsvant i det jeg traff en hump, så jeg gikk ut i fra at det bare var børsten som hang.

Forrige fredag når jeg var på tur hjem, skulle forøvrig rekke et fly til syden litt senere på kvelden, så kom lade lyset på, ca. 8 mil hjemme fra. Jeg ble i tvil om hva jeg skulle gjøre, jeg stoppet å prøvde å banke på dynamoen, uten noe videre hell. Jeg bestemte meg for å kjøre til jeg fikk stopp, og fant etterhvert ut at jeg hadde lading hvis jeg lå på et bestemt punkt like under 3000rpm, noe som jeg syns var veldig rart. Jeg lå på det turtallet med gjevne mellomrom bare for å få litt lading hvertfall. Bilen stopped 4 kilometer hjemme fra, så da måtte pappa komme til unnsetning & slepe meg hjem.

Det som som sansynligvis var årsaken til havariet var at da jeg hadde ute børsten sist, ikke hadde fått den skikkelig på plass igjen, men uansett så virker dette rart, ettersom jeg hadde kjørt ca. 50 mil siden sist jeg hadde børsten ute.

Børstene var vanskelig å få på plass pga. at sleperingene i dynamoen var helt utslitt, et av lagerene var også gåent, så jeg plukket den sund & bytta begge lagrene samt sleperingene. Laddinga ble i orden ! :):)

Ellers så har det ikke blitt gjort noe med bilen utseende messig og det blir nok en stund til jeg får råd til å gjøre noe mere, til sommeren tror jeg dog at jeg kommer til å kjøpe meg "crystal edge" (eller hva det nå heter) blinklys til frontfangeren, muligens med parklys i.

Ellers så sliter jeg med å få opp temperaturen på hybelen, sinnsykt kaldt ute antageligvis. (veldig interessant, ja) :)

Var nede i Alicante i vinterferien, så ikke en eneste fin golf 2 , syns det var pussig. Var jo flere 205 enn Golf 2 , pussige greier:)

Jajaja vi høres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde noe ala det samme probleme som du.. men, siden jeg har diesel fikk jeg ikke stopp.. men var lite koseli og skulle starte bilen igjen i 15- grader å snyfokk :rolleyes:

1993 Bmw 320i 24V Coupe --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=156879

x1988/91 Mercedes 190d 2,5 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=54434

x 1991 Mercedes 190E 2.0 <- alt av deler selges

x 1985 Volvo 740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe bra prosjekt :) Knall for meg som akkurat er på vei til å begynne med et. :P Fikk mange gode tips, skal bestille meg pærer osv snart nå så :)

Hadde vært gøy å prata med deg på irc hvis du bruker å være online.

Hvis det er noe angående bilstereo så kan du bare spørre meg, er på irc. ;)

EDIT: Har brukt over 3 dager for å komme igjennom dette innlegget, enda jeg snarleste slutten! :)

Disse du kjøpte?:

http://www.dioder.no/catalog/product_info.php?products_id=197&osCsid=5f2aecbae6ec2f727fd2d29588e9e25d

Er de på fremsiden av skivene? Er det ikke bakgrunnsbelysning? Hva med bak varmeapperat etv?

Vw Touran 2.0DSG 5s

Audi Cabriolet

Nissan KingCab

Audi Coupe Q.

77 Boble Roadster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig at du likte tråden Zwixern :).

Liker ikke helt å poste masse poster som ikke inneholder bilder, men er jo ikke så stor vits i å poste bilder dersom der ikke har skjedd noen forandring:)

Jeg kjøpte dette "kitet" , http://www.dioder.no/catalog/product_info.php?products_id=196&osCsid=5f2aecbae6ec2f727fd2d29588e9e25d

Pærene står oppe foran skivene og lyser ned på skivene.

Når det gjelder varme velgeren så må du kjøpe løse dioder og fjærne den gamle pæra ved å fks. sage av av den plast saken å pelle ut den gamle pæra, for så å putte dioden inni & fks. lime den fast med limpistol etc. (les om dette lenger fram i tråden:)

Jeg heter forresten "Ukis_GTI" på mirc, er på homelien på vwaudi-club :)

Jepppejpp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikker no innom med jevne mellomrom for å skjekke om det er skjedd nå nytt med Golfen din :) Men ser at den er mere bruksbil enn prosjekt bil for tiden ;) Forståelig siden det er vinter og du går skole. Vet selv hvor slitsomt det er å skru ute i minusgrader :S

Har du no spesielle planer som skal gjennomføres no når våren er rett rundt hjørnet? Går du vk1 kjøretøy eller no lignende? Jeg går det og har for tiden inn min bil til clutch bytte. er sinnsykt digg å skru på bukk istedet for å ligge på ryggen hjemme i garasjen! :)

Synes bilen din er veldig fin og kunne selv tenkt meg en golf gti en gang i tiden.

Keep up the good work ;) Er foresten godt å se at det er flere der ut som verdsettet god cola ( på glassflaske selvfølgelig!)

Xplod.

03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-]

X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07]

X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10]

X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at du stikker innom for å se om der har skjedd noe Xplod :)

Jeg må dog få lov til å framheve at selv om om jeg ikke har utført noen utseende modding i det siste så betyr det IKKE har bilen brukes som en "bruksbil" :). Bilen min kan til "nød" brukes til person forflyttelse for å si det sånn.. :)

Ja, jeg går VK1 kjøretøy i Narvik, planen er å skaffe meg jobb som MC mekaniker lærling til høsten.. . Er kjekt å disponere bukker og slikt ja, men jeg vegrer meg for å ta bilen inn, må jo holde oppsyn med den hele tiden ettersom at alskens krapyler må "røre" , ikke bare se. En annen sak er at jeg ikke liker "verksted miljøet" på skolen, dårlig orden, slitt verktøy, bråkete unger osv.

Vellvell , fint at det er flere som har oppdaget verdien av ei flaske cola, svært lite smaker så godt under verksted arbeid:) Da må nok Pepsi Max`n vike unna ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at du stikker innom for å se om der har skjedd noe Xplod :)

Jeg må dog få lov til å framheve at selv om om jeg ikke har utført noen utseende modding i det siste så betyr det IKKE har bilen brukes som en "bruksbil" :). Bilen min kan til "nød" brukes til person forflyttelse for å si det sånn.. :)

Ja, jeg går VK1 kjøretøy i Narvik, planen er å skaffe meg jobb som MC mekaniker lærling til høsten.. . Er kjekt å disponere bukker og slikt ja, men jeg vegrer meg for å ta bilen inn, må jo holde oppsyn med den hele tiden ettersom at alskens krapyler må "røre" , ikke bare se. En annen sak er at jeg ikke liker "verksted miljøet" på skolen, dårlig orden, slitt verktøy, bråkete unger osv.

Vellvell , fint at det er flere som har oppdaget verdien av ei flaske cola, svært lite smaker så godt under verksted arbeid:) Da må nok Pepsi Max`n vike unna ;)

Vet godt hva du mener. har min stående på skolen no og folk bare må røre den angry Når bilen i tillegg er nylakkert blir man litt ekstra nervøs :P Men jeg har ikke det problemet med verktøy osv da. Skolen jeg går på er helt ny. vi er 1. kullet som går der og bukker og alt er helt nytt :D er så digg :D

Ok. vet du behandler den pent ;) tenkte det mere som at du for tiden bruker bilen mer enn å jobbe på den ;)

03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-]

X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07]

X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10]

X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06]

Lenke til kommentar
Del på andre sider