Gå til innhold

Tråden om Golfen min

Ranger emnet

kimoajajaj

Anbefalte innlegg

bare for å skyte litt kjapt inn anngående kobling av tåkelysa. trenger ingen y kobling. kjøper bare relee med 2 utstikk til + på lysa. mye enklere. :)

fint du er flink og overhaler ting selv kimo. jeg hadde kjøpt byttecalipere :p

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Aha ok remster :). Får unnskylde meg med at slik teknologi ikke var å oppdrive når jeg drev å kobla.. hehe neida ! :).

Hmm vet ikke helt hva som er lurest, mange som sier at håndbrekket har en tendens til å sette seg fast igjen ganske fort etter overhaling.. men en byttecaliper er vell en brukt caliper som er overhalt?. Så blir vell kanskje det samme egentlig.. .

Jaja :)

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha ok remster :). Får unnskylde meg med at slik teknologi ikke var å oppdrive når jeg drev å kobla.. hehe neida ! :).

Hmm vet ikke helt hva som er lurest, mange som sier at håndbrekket har en tendens til å sette seg fast igjen ganske fort etter overhaling.. men en byttecaliper er vell en brukt caliper som er overhalt?. Så blir vell kanskje det samme egentlig.. .

Jaja :)

byttecaliper er ja en brukt caliper som er overhalt. men da av fabrikk. ikke hjemme i garasjen :p man kan nok oppnå like godt resultat hjemme vil jeg tro. så lenge man får rengjort og smurt skikkelig. vet det er folk som rett og slett borrer opp og setter i en nippel i kanalen til håndbrekket og så presser i fett der så det tyter i bauger og kanter hvert hjulbytte. skal visst være nok til at det ikke vil feste seg igjen.

kjent problem på golf 1 2 og 3 at bakre calipere låser seg. men er på grunn av for lite bruk. så dra deg ut og brekk litt :p

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Heisann folkens!.

Fant ut at det var på tide med en liten update.

Var på EU kontroll i forrige uke. Jeg visste at brekket ikke var bra, men jeg håpte på at dem ikke kom til å bry seg om det, i og med at jeg hadde brekk på bilen. Men, det var visst ikke jevnt nok, så jeg fikk en 2er på det.

Påpekte også at jeg måtte bytte lyspærer i blinklysa bak pga. at de ikke var oransje.

Vellvell dro på Shell å kjøpte lyspærer, dro så rett hjem og tok av kalipperen på venstre side, ettersom at det var på den siden brekket ikke ville ta.

Jeg prøve å forlenge den tappen som går mellom skruen (som igjen går i stempelet) og den avlange runde tingen som man fester wiren i. Dette hjalp dog ikke, jeg hadde håpt at jeg skulle få mere "pådrag" tidligere, men det funka ikke.

Jeg tok så av brekket og sveiste fast den plata som wirene er festa i, på den måten fikk jeg strammet wirene separat uten at plata bare la seg over på skjeiva.

Dro på etterkontroll og fikk beskjed om at brekket var "jevnt som en strek" , hehe:).

Vellvell legger ut et par bilder bare for å ha det gjort.

Sondag19029Large.jpg

Sondag19040Large.jpg

Sondag19053gLarge.jpg

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Skjedd no mer med bilen? :)

03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-]

X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07]

X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10]

X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann folkens !

Tusen takk for hyggelige replys, det varmer:).

Artig at tråden har passert 1000 replies.

Magnus VW det er så lenge siden jeg sota rutene at det har jeg rett og slett glemt av... . Kan det stemme at det var 25% lysgjennomtrenging?.

Husk at hvis filmen ser lys ut, så blir den mørkere når du får den på rutene. Hvis du soter fks. de tre bakre rutene så vil mindre lys trenge inn i bilen og derfor blir det mørkere inni bilen, som igjen gjør at sotinga ser mørkere ut.. .

Har ikke skjedd noe nytt med bilen siden sist, men mulig det blir å skje noe om ikke så alt for lenge. Venter i disse dager på en lakksprøyte som jeg har bestilt hos en kar er på forumet (Topgun), en Devilbiss sprøyte som visstnok skulle være brae greier. Når jeg får den og får prøvd med litt fram og kanskje får litt teken på det, så har jeg lyst til å lakke bakluka og kanskje fjerne Volkswagen merket bake og lakke partiet nedenfor luka. Blir også å lakke bakfangeren hvis alt går bra. Videre har jeg lyst på tåkelykter med klart glass.

However, penger er jo alltid et tema. Er ikke i fast jobb for tida så man vet aldri når penger kommer inn. Hver måned går 2000,- til scooterlånet pluss at man må ha litt å leve for, så jeg har ikke så mye å bruke på bil.Men der kommer vell bedre tider.

Volvomaster, hvem er du holdt jeg på å si?:).

Det ikke så ofte at jeg er ute på raid, så det er ikke så rart at du ikke har sett meg. Hva kjører du da?.

Vellvell

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider