Gå til innhold

Tråden om Golfen min

Ranger emnet

kimoajajaj

Anbefalte innlegg

Originally posted by kimoajajaj

Personlig mener jeg at det er ganske så harry og kjøre rundt med fks. "bilmerke Motorsport". Kun folk som vet hva motorsport er, burde hatt slike! :) Det er nå min mening da,men selvfølgelig syns jeg også det er litt tøft med skrift, men motorsport er oppbrukt.

Finn på noe eget, da er det mye kulere.

syns toppstripe generelt ikke er noe fint jeg da, men som

kimoajajaj sier, det er kuulest når man finner på noe eget.

enig med vwgolf2, hold det cleant!!

her er min lille detalj da :)

Life without knowledge is death in disguise...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fin detalj det der, har tenkt på noe lignende.

Ellers å snakka jeg med Powerzone idag, de hadde ikke fått forsendelsen fra D&W i dag, den lå fortsatt i olso, men i morgen skulle de få den, sa de hvertfall..

Vellvell.. Ser ikke ut som at jeg får dem til helga da alikavell, så da blir det crosskjøring og så dragrace på lørdag, helt ok og d da:)

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok engang skuffa Powerzone meg. Skivene kom ikke i forsendelsen fra D&W, men de sa at de skulle få ny forsendelse på Tirsdag-Onsdag. Jeg spurte hvorfor skivene ikke kom, men han sa bare at produsenten måtte være fri. (???) Tviler jeg på.

Ellers så ble bilen fri for spiller og 6x9 i forrige uke. En kompis ville bytte mopeden sin i dem, og jeg sa ja, da jeg kommer til å gå i fortjeneste:) . Bestilte deler til en mopeden for 1500,- og selger den for 5000,- Så på de 5000,- blir det ny spiller og ny 6x9. På neste lønn blir det så forsterker og nye front høytalere samt forhåpentligvis kabler. Subn kjøpes i løpet av uka. Audiobahn 2x12 :)

Jeg møtte Jonte på dragracet på Evenes i går kveld, jeg skulle få noen tåkelys fester hos han, men de hadde desverre blitt gjenglemt i en bil som hadde returnert til Narvik .. :(

Har også kontaktet en som driver litt hobby verksted-virksomhet-på-proff-nivå og han skulle ha 4-500,- for lakkering av forfanger samt lister, men han er ikke hjemme før om 15 dager, så da må jeg skaffe litt pussepapir og gnikke litt;)

Ellers så dro jeg og kjørte litt MX i dag, må vell dele noen bilder med dere siden dette er min post:) hehe

bratt.jpg

Her var det faen meg bratt ass!

jabratt.jpg

Ser kanskje ikke slik ut på bildet, men bratt det var det.

hoppet.jpg

Lite hopp her, fikk ikke noen fine bilder på det større hoppet

siden.jpg

onthetop.jpg

On the fucking top !

Vellvell håper det blir mer framgang snart på golfen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med powerzone idag. De sa at de hadde snakka med "tyskland" i går, og ventet inn nye varer om en uke fra dem. De hadde fått beskjed om at mesteparten av det de hadde bestilt var fakturert på den ordren. (kunne de ikke husket på og spurt spesifikt om mine skiver? dårlig). Så da ber jeg om at de kommer på tirsdag.

Ellers så kjøpte jeg pusse papir og litt lakk i dag. (pussepapir hovedsaklig til fanger og lister). Kjøpte 400 og 800 papir, det må være god knasj.

Kjøpte også grunning og en boks "sølv metallic" . Jeg skal stasje litt på interiøret, skal lakke ramma rundt bryterene og rammene rundt lufte sluser. Kommer bilder etter hvert som det blir gjort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja SHAME ON POWERZONE

Må vell slenge opp noen bilder i morgen tenker jeg, var ute i dag og begynte og demontere de interiør delene som jeg skal lakke.

(rammer rundt lufte sluser). De ut mot sidene var enkle, men de doble i mitden var horete !Men kom løs:)

Ellers så kom jeg så langt at det BARE (hehe) var og ta løs speedometer wiren, vakumslangen og de to kontaktene under instrument huset, noen som har noen tips?

Er speedowiren kun "klipset" på? bare å trykke ned den hvite knotten og svippe den av?

Enn med vakum slangen? Kun å drege av?

Hva er det som er vakum styrt egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers så dro jeg og kjørte litt MX i dag, må vell dele noen bilder med dere siden dette er min post:) hehe

KX125? Hvilken års modell?

Og enda en litt off topick ting, den plakaten du har på veggen din.... Er det den med hu dama som har vannvittig stor *****?? Den plakaten minna meg om en jeg så for ett par år siden, så jo ut som om at det var en "dame" jo!

post-2341-1380485158972_thumb.jpg

Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM)

250 4-takt er på vei :D

En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

xYamaha QT:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En engel fra himmelen ? JA !

hehe hadde en litt sprø opplevelse i stad. Som nevnt tidligere i forrige post så hadde jeg problemer med og komme til bak instrumentene, men så leste jeg på en side at man måtte ta løs "lufte ramma" på fører siden, og så stikke handa inn der. Jeg stakk ut i bilen, men kom ikke til igjennom den ramma(som allerede var ute da, så var ikke så farlig).

Jeg tenkte at jeg fikk prøve en gang til, og av en eller annen grunn så spratt fingra mine elegant bak instrumentene, skjønner ikke hvordan dette går ann. Har jo ikke blitt rørt siden i går, men det må vell ha falt ned litt slik at det ble større gleppe på øversiden, men jeg prøvde jo så godt jeg kunne og få større gleppe i går da, menmen, instrumentene er uansett ute, og glad er jeg !

spraitest.jpg

En liten farge test på papir, fikk somsagt tak i Quick fluoriserende farge, og denne var skarpere enn den som jeg allerede hadde skaffet meg, forøvrig blir ikke farven "real" på bildet, er mye rødere i virkeligheten.

pusslakk.jpg

Pusse papir, 400 og 800 samt grunning og "sølv metallic" til detaljene på interiøret.

instrumenter.jpg

Jepp..

bakside.jpg

Slik ser dem ut på baksiden.

inter.jpg

Litt "interiør deler" :)

interier.jpg

Snaisent det ble da! gleder meg til å få ting på plass igjen.. blir vell neste helg, når jeg FÅRHÅPTENLIGVIS har fått skivene.

Jeg har tenkt å ta bilder igjennom hele prosessen, slik at andre slipper og lure på alt som jeg har lurt på..

Hehe candyman? ja det er en dame med store pupper! ;)hehe

KX 125 93, men fleste tipper mellom 98-00 :) Godt vedlikeholdt, fiksa dekaler fra statene osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe candyman? ja det er en dame med store pupper! ;)hehe

KX 125 93, men fleste tipper mellom 98-00 :) Godt vedlikeholdt, fiksa dekaler fra statene osv.

Store pupper er fint det assa, men silikon-***** er da ikke fint!:)

Tippa nå 93 jeg da, har hatt nøyaktig lik.;)

Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM)

250 4-takt er på vei :D

En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

xYamaha QT:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt pussing på meg i kveld gitt !:)

Tok meg ca tre timer og matte ned det som skulle lakkes interiør messig:

bareb.jpg

Her har jeg pusset den ene side kanalen, som dere ser er den til høyre mye "mattere". Jeg brukte 800papir og vann. Overflaten er ruflete originalt, så det bør mattes litt ned om du vil ha et skikkelig bra resultat. Jeg pusset kun det som jeg viste kom til å vises, men dra pusse papiret noen ganger over kanter osv. som blir dekt med lakk.

pusser.jpg

Dårlig bilde, men slik foregår det. Var vanskelig og ta bildet og pusse med samme hand, så ble "feil hand" hehe

rammeferdig.jpg

Her er ramma, før pussing. Denne tar litt tid, før du pusser så fjerner du sef. alle bryterne og varsel lyset til handbrekket.

Jeg kommer ikke til å lakke den kanten som stikker ut "rundt" klokkene, skal jo ikke lakke innerparten, så jeg skal maskere rundt kanten, dette skal jeg ta bilder av.

altferdig.jpg

Her er alt ferdig pussa: Side kanaler, midt kanaler, ramma og vifte bryterne. I morgen skal jeg lakke dem, det blir interesant.

Hvordan få løs luftekanaler:

Her er det om å ikke få masse stygge hakk og merker i plastiken.

For å få løs kanalene (gjelder samtlige, men er litt lettere på de i midten) må du løsne en skru som sitter i over kant av ramma, du ser skruen om du bekker "tiltinga" helt opp (eller ned tenker ikke helt klart nå:) . I en guide på golf2.dk skrev en at man måtte bare bekke tiltinga helt opp og så holde litt press på den slik at man kom til skruen. Dette er ikke løsninga, hvis du gjør det på den måten, er det STOR sansynlighet for at du får stygge merker på toppen av "tiltinga" (de inni kanalen som skifter retning på lufta).

Det du gjør er å stikke skrujernet i mellom noen av hullene i "tiltinga" , da kommer du lett til skruen. Jeg bekymret meg for at de skruene kanskje kom til å falle inn i kanalene, men det er ikke noe problem. Skruen bare detter ned til "svingen" (bøyen) , er bare å ta den ut:) Når det gjelder de i midten så tror jeg du kommer til skruen godt nok ved å bare bøye tiltinga opp. (husker ikke helt, selv om det bare er en dag siden, svimmel jeg hehe) men uansett så er det bare og følge samme prosedyre som på de andre, skruen finner du uansett, og mest sansynlig ramler den inn i "tiltinga" og blir liggende der.

Når du har fått ut kanelene, må "tiltinga" ut, denne er klipset på, kan være litt fiklete og få av, men det er bare å bruke fingrene så smetter dem av. Den knappen som justerer luft mengden, er også bare klipset fast, lett og smette av. Hvis du plages, så ikke bryt, da ender det bare med at du knekker noe.

Vellvell så ble det kveld i dag og.

Forøvrig så lurer jeg på om det er noen som vet "hva jeg får" når jeg får "hvite instrument skiver" ?. Jeg får fra POWERZONE , til en pris av 700,- . Erstatter disse de gamle skivene HELT, eller får jeg bare et "klistre merke" til å klistre på de gamle skivene? . Jeg bare tenkte på det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vet, men kan være lett og brekke den her og der. Men det er også et alternativ ja..

I dag var jeg i byen og bla. kjøpte en boks med hvit lakk, den røde fluoriersende lakken som jeg skal bruke på nålene blir nemlig mest "Knæsj" når den blir lagt oppå noe som er helt vitt, derfor skal jeg legge et tynt lag med hvit oppå nålene, siden dem ikke er helt hvite originalt.

Jeg fikk ikke tid til å lakke i dag, men i morgen får jeg nok tid.

Ciao

Lenke til kommentar
Del på andre sider