Gå til innhold

Tråden om Golfen min

Ranger emnet

kimoajajaj

Anbefalte innlegg

Det er en forsåvidt ganske normal Lørdags morgen. Joakim står opp klokken 11, slenger innpå noen skiver, finner fram et nett og tar med seg alt han trenger for å lakke interiør delene og går ned i garasjen.

Han tørker ren delene, og plasserer dem strategisk for å minske skjangsen for uheldige ting.

Joakim grunner, og ser at det skjærer seg totalt. Det skjer en slags reaksjon mellom lakk og underlag, og i tillegg ble lakken for tjukk eller evt. at dysa spruter litt for mye, til slike småe ting.

Lufte kanalene ble ikke så alt for ille, så joakim bestemte seg for og matte dem litt ned, og så prøve et lag med sølv metallic lakken som han hadde kjøpt. Det ble like jævlig, om ikke værre med denne lakken. Joakim tror det var pga. at de småe sprinklene "ble så fort dekket av lakk" , det ble hvertfall helt jævlig.

Nå sitter Joakim og depper litt og ser fram mot mange timers forsiktig-fin-pussing med 800 papir for å fjerne all grunninga osv...

ERGO: Quick Spraylakk egner seg IKKE til lakkering av interiør deler, spesielt ikke objekter som har tynne stenger osv.

MISSION FAILED, HOUSTEN WE HAVE A FUCKING BIG PROBLEM

"Trendy Lakk" bestilt hos Mobilsentrum for 5 minutter siden, lå under interiør styling, så jeg sikta og skjøyt:)

Vellvell, ingen grunn til å deppe, man må regne med litt motgang under slike litt "unormale" prosjekter. Men på den annen side så er jeg avhengi av å finne en lakk som gir meg et tilfredstillende resultat..

Huff har ikke helt kommet over det enda..

Noen med tips til dette?

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hmm..skjønner ikke hvorfor du brukte så lang tid på pussing..? hehe..jeg demonterte ramma rundt instrumentene og sånn i går..matt slipa og grunna med no grå grunnings lakk (tok vel maks 1/2time til sammen) lot det tørke (10min) og lakka med dupli lakk (jalla lakk) ble jo helt kanon!

du holder vel ikke sprayflaska for nærme og for lenge på ett sted? må ta kjappe strøk litt langt fra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vellvell...

Takk for positive tilbakemeldinger ! :)

Powerzone har ikke fått skivene enda.. "ring da og da, så ber vi om at de kommer".. dette holder ikke så mye lenger.. .

Kommer de ikke i morgen, skal jeg prøve og finne ut en annen plass hvor jeg kan skaffe hvite skiver slik at jeg kan få dem før år 3000.

Venter på ny lakk til interiøret, får den trolig til helga, men får ikke tid til å gjøre noe før midt i neste uke pga. jobbing..

Vellvell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir sikkert bra kimojajajajaj :D Men pass på at de ikke lakker for mye interiørdeler med knæsje farger. Fort gjort å angre! Naboen lakkerte mye av plasten i Sierra'n sin, men så fant han ut han den lyse blåfargen ble ALTFOR pregende. Så angret han på hele dritten når han så interiøret i min originale Sierra ;) Nå kjøpte han seg RS-blå lakk til 200kr boksen, men den reagerte tydeligvis med den gamle lakken.. gah.. så han får et helvete. ALL den gamle lakken på pusses vekk før lakkering med den nye. Den forrige lakken er faktisk av samme merke som den RS-blå! Så det var jo litt dårlig........

Ellers så de bakkene du kjørte opp med crossern ut som mat for trialsykkeln min, Gas Gas 370 :) Det så morsomt ut.. men SÅ bratt var det ikke da..! btw, av erfaring veit jeg det er litt finurlig å skru ut instrumentpanelet osv. av dashet på mkII'en. Det ækkeno FORD liksom! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takktakk mfafa

Nei jeg tror ikke det blir for mye..

Har sett mange som lakkerer ting på dørene osv. , slik ting som er dømt til "slitasje" slik at lakken flasser av, og det er ikke noe lurt syns jeg.. !

Den nye lakken ligger på PIB i butikken som jeg jobber på, så får se om jeg får råd til å ta den ut i morgen. Men får ikke tid til nytt forsjøk før i løpet av neste uke pga. at jeg og noen kompiser drar til kiruna/evt. luleå i morgen på rall tur :)

Og jo det var faen meg bratt ! Jeg blir like sur hver gang jeg kommer hjem og ser på bildene;) Det fins selvfølgelig brattere ting men husk at det var snakk om ganske lange bakker ! :)

Har hatt lyst på trail sykkel lenge jeg.. får se engang i fremtiden når man er ferdig med billån ! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! :) :) :)

I dag pussa jeg ned interiør delene på nytt, vaska dem i av-fettende såpevann og lina alt opp til lakkering igjen. (fikk henta den nye "Trend Lakken" som jeg bestilte hos mobilsetrum, i går).

Ikke så brae bilder, men uansett:

Midtrammelakkert.jpg

eneramme.jpg

midtlakkert.jpg

Alt ble så perfekt som det muligens kunne blitt, syns jeg da ! ;)

Ble super fornøyd. Lakka 4 tynne strøk , og fikk en veldig jevn og fin finish. Denne lakken var helt annerledes enn Quick`n som jeg først prøvde, det skal være sikkert.

Nå må det bare tørkes noen dager før montering. Midtkonsollen blir dog ikke montert før jeg har fått instrument skivene.. gud vet når powerzone klarer og skaffe dem.. satan å!.

Noen som har lyst og gi meg noen tips om trekking av kabler til stereo ? Tenker på signa kabel bak og strømkabel.. anlegg kommer snart.. . Sub er kjøpt, 2x12" Audiobahn i slik "fancy" kasse. Vellvell ciao

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide med en liten oppdatering ! :)

Instrument skivene mine kom i dag! Skål for den! :)

Først noen bilder av selve skivene og monteringa (folien).

interi2.jpg

interi4.jpg

interi2.jpg

interi7.jpg

Skivene tatt av.. Var litt vanskelig og få av speedometer nåla, men den kom til slutt

interi8.jpg

Sånn der var dem på.. Eneste jeg har å utsette er at man ser en liten svart kant nedenfor bensin symbolet, men man legger ikke merke til det egentlig, om man ikke vet om det.. . Forøvrig så var hullene til kilometer teller og trip litt skjeve, tror jeg.

interi8.jpg

Alt satt på.. var ganske enkelt..

interi11.jpg

Nålene maskert til lakking (jeg tok ikke av bensin/temp nål, da det så "mindre" lurt ut..)

interi17.jpg

Her er boksen satt sammen og her driver jeg og bøyer til diode pærene, ble ganske bra syns jeg ! :)

interi18.jpg

interi19.jpg

Så flyttet jeg meg ut i bilen og begynte monteringen..

interi22.jpg

Instrumentene satt inn og ratt navet satt på..

Før jeg viser det endelige resultat, vil jeg vise noen "før bilder"..

interif.jpg

interif1.jpg

interif2.jpg

Har ikke CD spiller i bilen nå, så blir litt "tomt" i hullet hvor den skal stå, men ny fin spiller kommer snart ;)

interi23.jpg

:)

interi30.jpg

Her vises fargen på nålene..

interi32.jpg

interi33.jpg

(her holder ikke kamera følge med fargen på nålene desverre)

interi34.jpg

interi38.jpg

Alle putene på plass;)

interi39.jpg

interi40.jpg

Ble fornøyd jeg, ble en helt annen bil nå liksom. Lyset ble ikke så ille heller.. men må snu pærene pga. at de ble stående feil vei (dioder lyser kun hvis + - er rett) . Når jeg testa pærene brukte jeg bare en eliminator og noen lednings stumper.. .Men er uansett gjort på noen minutt, så er ikke så farlig det.. . (fikk ikke testa lyset når jeg monterte pga. at batteriet var helt sleika, orka ikke hente lader der og da;)

Vellvell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Proto, skivene kjøpte jeg somsagt hos AST Performance http://www.astperformance.com

Rammene osv lakket jeg selv, se litt opp på siden så ser du ;)

Speedwell, brukte dioder.dk sine diode pærer, som settes rett i originale pære holdere, og bøyes til. Pærene er litt dårlig tilpasset, men det går bra.

I kveld får vi besøk av han som er formann på karosseri avdelingen på Arne Johnsens Bilverksted (V.A.G) i Harstad (kjenning av pappa) . Det har seg slik at fadern graver hytte tomt til han, så her åpner det seg muligheter for lakkering av fanger, grill lister og panser ! ;) Hvem vet kanskje det blir ordnings, det hadde bare blitt supert.

Ellers så skal jeg selge en moped som jeg har fiksa, for 5000,-, da blir det cd spiller og 6x9. Når jeg får lønn bestiller jeg også forsterker samt lightening audio frontsett. har allerede kjøpt en Audiobahn 2x12, så håper på ok lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider